1
دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه فردوسی مشهد
2
عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تبریز
چکیده
کالوین موئرز از پیشگامان حوزه بازیابی اطلاعات، قانون خود موسوم به «قانون موئرز» را چنین بیان کرد که «وقتی کسب اطلاعات از یک نظام بازیابی اطلاعات سخت و پرمشقت باشد، کاربر ترجیح میدهد که از آن استفاده نکند و در این صورت نظام با عدم استفاده مواجه میشود». مقاله حاضر در پی بررسی موانع عمده استفاده از نظام کتابخانه و پیشنهاد راهکارهایی برای رفع این موانع در مقولههای اینترنت و موتورهای کاوش، صفحات وب و رابطهای کاربر، منابع اطلاعات، خدمات مرجع، نظامهای اطلاعات مدیریت (ام.آی.اس.)، زیرساختهای ارتباطی، آموزش کاربران و کارکنان، و نیز اخلاق حرفهای با اساس قرار دادن قانون موئرز است. حاصل این راهکارها، افزایش ضریب رضایت کاربران از کتابخانه است.
مختاری, حیدر و عبدالحسینزاده, محمدحسین . (1387). موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با بهکارگیری قانون موئرز. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19(1), 169-176.
MLA
مختاری, حیدر , و عبدالحسینزاده, محمدحسین . "موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با بهکارگیری قانون موئرز", مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19, 1, 1387, 169-176.
HARVARD
مختاری, حیدر, عبدالحسینزاده, محمدحسین. (1387). 'موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با بهکارگیری قانون موئرز', مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19(1), pp. 169-176.
CHICAGO
حیدر مختاری و محمدحسین عبدالحسینزاده, "موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با بهکارگیری قانون موئرز," مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19 1 (1387): 169-176,
VANCOUVER
مختاری, حیدر, عبدالحسینزاده, محمدحسین. موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با بهکارگیری قانون موئرز. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1387; 19(1): 169-176.
ارسال نظر درباره این مقاله