ابوالمعالی، خدیجه (1391). پژوهش کیفی از نظریه تا عمل. تهران: نشر علم.
استراس، آنسلم، و کربین، جولیت (1387). اصول روش تحقیق کیفی: نظریۀ مبنایی ــ رویهها و شیوهها. ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اناری، فاطمه، عاصمی، عاصفه، و ریاحینیا، نصرت (1392). بررسی میزان استفاده از ابزارهای شبکههای اجتماعی در بهاشتراکگذاری دانش بین کتابداران دانشگاه اصفهان. دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات) [دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال]، خرداد، 6(20): 9-24.
بیگدلی، زاهد، و پورموسوی، زهرا (1396). بررسی رفتار اطلاعیابی زندگی روزمره و محیطهای اطلاعاتی ارامنه شهر تهران. تعامل انسان و اطلاعات، ۴(۴): 52-63.
پرهامنیا، فرشاد (1400). عوامل رفتاری مؤثر بر اشتراک دانش: مرور نظاممند یک دهه پژوهش در دو پایگاه اطلاعاتی فارسی. مدیریت دانش سازمانی [دانشگاه جامع امام حسین] ، تابستان، 4(13): 129-185. https://www.sid.ir/paper/962421/fa
جلالی دیزجی، علی، لطفی، عرفات، و گلینی مقدم، گلنسا (1398). سنجش ارتباط بین مهارتهای سواد اطلاعاتی و محیطهای اطلاعاتی: مطالعهی موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان. تعامل انسان و اطلاعات، بهار، ۶(۱): 17-29.
سفیری، خدیجه، باستانی، سوسن، و قُرانی دامداباجا، لیلا (1394). حمایت شبکههای اجتماعی غیررسمی و رضایت از اوقات فراغت زنان متأهل شاغل در شهر اردبیل. علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، پاییز و زمستان، 12(2): 53-76.
سهرابی، هستی، و رشیدی، فریبا (1394). بررسی رابطه بین محیطهای تبادل اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلیسینا همدان با مهارتهای سواد اطلاعاتی آنان. کنفرانس بینالمللی اقتصاد مدیریت و علوم اجتماعی. https://civilica.com/doc/388269
شفیعی، سمیهسادات (1394). موضوعات پژوهشی در اولویت علوم اجتماعی زنان در ایران. پژوهشنامۀ زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تابستان، 6(2): 91-75.
عباسی، رضا، احمدیان، لیلا، و فَرَّهی، سیدهراضیه (1398). بررسی نحوهی استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین و نقش آنها در به اشتراک گذاری اطلاعات سلامت در میان زنان باردار شهر کرمان. پیاورد سلامت (مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران)، مهر و آبان، ۱۳(۴): 251-259.
کاشی، زهرا، نوکاریزی، محسن، و صنعتجو، اعظم (1396). نقش کتابداران، خدمات اطلاعرسانی و میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در کاهش اضطراب اطلاعیابی آنان. کتابداری و اطلاعرسانی، زمستان، 20(4): 30-55.
کیخا، فاطمه (1397). عوامل اعتماد بین فردی مؤثر بر رفتار اشتراک دانش در جوامع مجازی. پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، پاییز، 34(1): 275-300.
مالمیر، آزیتا، و سلامی، مریم (1398). سنجش عوامل مؤثر بر اشتراک دانش کارکنان آرشیو ملی ایران. فصلنامه پژوهشهای کتابخانههای دیجیتالی و هوشمند، 6(4)، (پیاپی 24): 41-56.
محرابی، نازیلا، خراشادیزاده، سحر، ورناصری، احمدرضا، و حسینی آهنگری، سیدعابدین (1401). مولفههای اثرگذار شبکههای اجتماعی در اشتراک دانش از دیدگاه خبرگان. مجله علم سنجی کاسپین، 9(2): 85-99.
مرادی، محمود، و بهرامینیا، سارا (1399). تأثیر سواد اطلاعاتی کتابداران بر رشد سازمانی کتابخانههای عمومی. فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی (دانشگاه علامه طباطبایی)، تابستان، 7(23): 63-90.
نارمنجی، سیدمهدی، نوکاریزی، محسن، ریاحینیا، نصرت، و زرهساز، محمد (1399). بررسی رفتار اشتراکگذاری اطلاعات دانشجویان درشبکههای اجتماعی مجازی اینستاگرام، تلگرام و واتساپ. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، زمستان، 6(4): 49- 77. Doi:10.22091/stim.2020.5508.1392
نصرتطلب حقی، آیدا (1399). نقش توسعه زنان در توسعه جامعه (با رویکرد خانوادههای ایرانی). مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، مهر، 3(28): 42-61.
References
Abbasi, R., Ahmadian, L., Farrahi, S. R. (2019). The Use of Online Social Networks and Their Role in Sharing Health Information among Pregnant Women of Kerman.
Payavard Salamat, 13(4): 251-259. URL:
http://payavard.tums.ac.ir/article-1-6824-fa.html . [In Persian]
Abolmaali, KH. (2012).
Qualitative research: from theory to practice. Tehran: Elm. [In Persian]
Ali, W. J. (2021). Factors Affecting on Knowledge Sharing Among Undergraduate Students. Cihan University-Erbil Journal of Humanities and Social Sciences, 5(1): 75-81.
Anari, F., Asemi. A., & Riyahinia, N. (2013). Using of social networking tools in sharing knowledge by librarians of University of Isfahan.
Journal of Knowledge Studies, 6(20): 9-24. [In Persian]
Arpaci, I., & Baloğlu, M. (2016). The impact of cultural collectivism on knowledge sharing among information technology majoring undergraduates. Computers in Human Behavior, 56, 65-71.
Bigdeli, Z., & Pourmosavi, Z. (2018). A survey of everyday-life information seeking (ELIS) and information grounds of Armenians in Tehran. Human Information Interaction, 4(4): 52-63. [In Persian]
Chung, N., Nam, K., & Koo, C. (2016). Examining information sharing in social networking communities: Applying theories of social capital and attachment. Telematics and Informatics, 33(1): 77-91.
Counts, S., & Fisher, K. E. (2010). Mobile social networking as information ground: A case study. Library & Information Science Research, 32(2): 98-115.
Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education, Inc.
Etemadi, R., Hon, C. K. H., Manley, K., & Murphy, G. (2022). Mechanisms for enhancing the use of social media for knowledge sharing by the construction professionals. Construction Innovation, 22(2): 284-304.
Fisher, K. E., Landry, C. F., & Naumer, C. (2007). Social spaces, casual interactions, meaningful exchanges:'information ground'characteristics based on the college student experience. Information Research: An International Electronic Journal, 12(2): 2-12.
Fullwood, R., & Rowley, J. (2017). An investigation of factors affecting knowledge sharing amongst UK academics. Journal of Knowledge Management, 21(5): 1254-1271.
Jalali Dizaji, A., Lotfi, A. & Galyani Moghaddam, G. (2019) Identifying Information Grounds of Kurdistan University Postgraduate Students and Their Relation with Students' Information Literacy Skills.
Human Information Interaction, 6(1): 17-29. [In Persian]
Keikha, F. (2018). Interpersonal Trust Factors Affecting Members’ Knowledge Sharing Behavior in Virtual Communities. Iranian Journal of Information Processing & Management, 34(1): 275-300. Doi:10.35050/JIPM010.2018.010. [In Persian]
Kim, S. E., & Lee, J. Y. (2013). Research on Virtual Information Grounds and the Information Use Behavior of Korean Youths. Journal of the Korean Society for Information Management, 30(4): 155-173.
Malmir, A. & Salami, M. (2020). Measuring the Factors Affecting the Knowledge Sharing of Iranian National Archives. Digital and Smart Libraries Researches, 6(4): 41-56. [In Persian]
Mehrabi, N., Khorashadizadeh, S., Varnaseri, A. R., & Hoseini Ahangari, S. A. (2022). Effective Components of Social Networks in Knowledge Sharing from the Perspective of Experts.
Caspian Journal of Scientometics, 9(2): 85-99. URL:
http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-294-en.html. [In Persian]
Nosrat Talab Haqqi, A. (2019). The role of women's development in the development of society (with the approach of Iranian families). Journal of New Advances in Psychology, Educational Sciences and Education, 3(28): 42-61. [In Persian]
Ooi, K., & Liew, C. L. (2011). Selecting fiction as part of everyday life information seeking.
Journal of Documentation, 67(5): 748-772.
Pettigrew, K. E., Fidel, R., & Bruce, H. (2001). Conceptual frameworks in information behavior. Annual Review of Information Science and Technology (ARIST), 35, 43-78.
Rese, A., Kopplin, C. S., & Nielebock, C. (2020). Factors influencing members’ knowledge sharing and creative performance in coworking spaces. Journal of Knowledge Management, 24(9): 2327-2354.
Safiri, KH. ,
Bastani, S. & Ghorani Damdabaja, L.(2015). Informal Social Networks Support and Leisure Satisfaction of Married Employed Women in Ardabil.
Journal of Social Sciences Ferdowsi University of Mashhad,12 (2): 53-76. https://doi.org/10.22067/jss.v12i2.30363. [In Persian]
Sohrabi, H. & Rashidi, F. (2014).
Investigating the relationship between the information exchange environments of graduate students of Bo Alisina University in Hamedan and their information literacy skills, International Conference on Economics, Management and Social Sciences,
https://civilica.com/doc/388269. [In Persian]
Spink, A., Cole, C., & Waller, M. (2008). Multitasking Behavior. Annual Review of Information Science and Technology, 42(1): 93-118.
Strauss, A. & Corbin. J. (2008). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Translated by Buik Mohammadi. Tehran: Institute of Humanities and Cultural Studies. [In Persian]
Send comment about this article