اسفندیاری مقدم، علیرضا؛ زهدی، سارا (1391). بررسی مهارتها و قابلیتهای کتابداران دیجیتال: مورد پژوهشی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی تبریز. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 15 (59)، 191-216.
افشار زنجانی، ابراهیم (1381). نظریهسازی در مجموعه سازی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (5)، 1-13.
انوشا، مهری (1392). بررسی مجموعهسازی کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 و مقایسه آن با استانداردهای کتابخانههای دانشگاهی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
اوزمن، هواردآ و سموئل، امکراور (1379).فلسفهتعلیموتربیتوچالشپستمدرنیسمدر زمینهایبرایبازشناسیونقادی فلسفهتعلیموتربیتدرجهانغرب،(سعید بهشتی، مترجم و گردآورنده)، تهران، اطلاعات.
ایجی، جیم (1391). جهانی شدن فراهمآوری: مقدمه ای بر مدیریت مجموعه کتابخانه در قرن بیست و یکم. (رحمان معرفت و حمید کشاورز، مترجمان). سمنان: دانشگاه سمنان.
باقری، خسرو (1381). تعلیم و تربیت در منظر پستمدرنیسم، برنامهدرسی:نظرگاهها،رویکردهاوچشماندازها. مشهد: آستان قدس رضوی.
بیرمیپور، علی؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ هاشمی، سیدحسن (1389). پستمدرن و اصلاحات برنامه درسی. مجلهرویکردهاینوینآموزشی، 5 (1)،31-66.
پورشافعی، هادی؛ آرین، ناهید (1388). پستمدرنیسم و دلالتهای آن در تربیت اسلامی . اسلام و پژوهشهای تربیتی، (2)، 5-60.
جانسون، پگی (1389). مبانی مجموعهسازی و مدیریت مجموعه. (محسن اژهای و منصور کوهی، مترجمان). تهران: چاپار.
حسنزاده، محمد (1383). پستمدرنیسم و علوم کتابداری و اطلاعرسانی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 7 (24)، 3-15
حقیقی، شاهرخ (1381). گذارازمدرنیته؟نیچه،فوکو،لیوتار،دریدا. تهران: نشر آگه.
دلاوری، رضا (1388). پستمدرنیسم یعنی چه؟. فصلنامهحوزهودانشگاه. بازیابی 12خرداد 1394 از: http://www.hawzah.net/fa/Article/View/87014
رضاهاشمی، فریده (1390). بررسی میزان تفویض اختیار به کتابداران و مسئولان در مجموعهسازی کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
رهنما، اکبر (1388). درآمدیبرتربیتاخلاقی: مبانیفلسفیروانشناختیوروشهایآموزشاخلاق. تهران: آییژ.
رورتی، ریچارد (1995). اختلاف هابرماس و لیوتار در باب وضع پستمدرن. (مهدی صفری، مترجم). نامهفرهنگ، 5 (18)، 62-75.
رهادوست، فاطمه (1382). پستمدرنیسم و کتابداری و اطلاعرسانی. جهان کتاب، (170)، 24-27.
ری، کائلین ال. (1390). کتابخانه پستمدرن در عصر ارزیابی. (محمد خندان، مترجم). فصلنامه تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 17 (64) ، 179-190.
سلیمانی، ناهید؛ شعبانی، احمد (1391). اصول پستمدرنیسم در مدیریت کتابخانهها. کلیات: کتاب ماه، اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی، 15 (6)، 84-89 .
سیادتی، سمانه (1390). مطالعه وضعیت مجموعهسازی کتابخانههای عمومی شهرستان خلخال و تأثیر کارایی "طرح کتاب من" در مجموعهسازی مناسب. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، مشهد.
شعارینژاد، علیاکبر (1388).فلسفهجدیدتربیت.تهران.اطلاعات.
شعبانی، احمد (1377). بررسی مجموعهسازی کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران و الگوهای مناسب برای آن. پایاننامه دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران.
فتاحی، رحمتالله (۱۳۷۷). برخی از زمینه های تأثیر فنآوری نوین بر کارکتابخانهها و کتابداران، فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (4) 49-64.
فتاحی، رحمتالله (1390). از اطلاعات تا دانش: چالشها و رهیافتها. تهران: نشر کتابدار.
فرمهینی فراهانی، محسن (1383). پستمدرنیسم و تعلیم و تربیت. تهران: آییژ.
گلچین، مرضیه (1382). بررسی وضعیت مجموعهسازی کتابخانههای کودکان و نوجوانان با توجه به نیاز مطالعاتی کودکان و نوجوانان در شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
لی، سول. اچ (1383). منابع الکترونیکی و توسعه مجموعه کتابخانه. (علیرضا رستمی گومه، مترجم). تهران: چاپار.
لیوتار، ژان فرانسوا (1380). وضعیت پستمدرن: گزارشی درباره دانش. تهران: گام نو.
محسنی، محمدآصف (1392). بررسی و نقد نگاه پستمدرنیسم به تعلیم و تربیت ارزشها. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 5 (1)، 25-52.
نشاط، نرگس (1384). رویکرد انتقادی به پژوهش در نظامهای اطلاعاتی. اطلاعشناسی، 2 (3 و 4): 181-198.
یوسفزاده خویی، فریبا (1392). بررسی روند مجموعهسازی در کتابخانههای عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
Agee, J. (2007). Acquisitions go global: an introduction to library collection management in the 21st century. England: Chandos publishing.
Andeson, Rick (2008). Future-proofing the library: Strategies for acquisitions, cataloging, and collection development. The Serials Librarian, 55 (4), 560-567.
Bergquist, W. (1993). The Postmodern organization: Mastering the art of irreversible change, (San Francisco: Jossey-Bass)
Bodi, S., & Maier-O’Shea, K. (2005). The library of babel: Making sense of collection management in a postmodern world. The Journal of Academic Librarianship, 31 (2), 143–150.
Cullen, R. (1998). Measure for measure: A post-modern critique of performance measurement in libraries and information services. Proceedings from the IATUL ’1998: The 27th International Association of Scientific and Technological University Libraries Conference. The challenge to be relevant in the 21st century, University of Pretoria, Pretoria, South Africa.
Danielson, R. (2012). A dual approach to assessing collection development and acquisitions for academic libraries. Library Collections, Acquisitions, & Technical Services, 36, 84–96.
Deodato, J. (2006). Becoming responsible mediators: The application of postmodern perspectives to archival arrangement & description. Progressive Librarian, 27, 52–63.
Hannabuss, S. (1997). Lyotard and Postmodern Knowledge. Aslib Proceedings, 49, 8.219.
Hirst, J. & White, M. (1998). Philosophy of education (Discours or moral action?). London: Routledge.Vol.III.
Hubbard, T.E. (1995). Bibliographic instruction and postmodern pedagogy. Library Trends, 44 (2), 439–452.
LeMoine, B. (2012) Nailing Jelly to the Wall: Understanding Postmodernism's Influence on Library Information Science. Library Philosophy and Practice. Retrived May 18, 2015, from http://unllib.unl.edu/LPP/
Bennington and Brian Massumi (Minneapolis: University of Minnesota Press).
Muddiman, D. (1999). Towards a Postmodern Context for Information and Library Education. Education for Information 17, 1-4.
Propas, Sh. (1995). Postmodern acquisitions. Library Acquisitions: Practice & Theory 19 (1), 43-48.
Wisner, W. H. (2000). Whither the Postmodern Library? (Jefferson, NC: McFarland).
Yoder, A. R. (2003).The Cyborg Librarian as Interface: Interpreting Postmodern Discourse on Knowledge Construction, Validation, and Navigation within Academic Libraries Libraries and the Academy, 3 (3), 381–392.
Send comment about this article