احمدوند، محمد (1379). ببین، بخند، بیاموز = Look, Laugh, Learn.. ملایر: علمگستر.
احمدی شیرازی، معصومه (1392). استفاده از لیست ارزیابی دوگانه تحلیلی جزئی نگر در ایجاد پایایی ارزیابی نوشتار فردی و گروه مصححان،
زبانشناسی کاربردی، 16 (1)، 30-33.
انوشیروانی، علیرضا (1391). ادبیات تطبیقی و ترجمه پژوه، فصلنامه مطالعات ادبیات تطبیقی، 3 (1)، 7-25.
بابایی، احمدعلی (1385). بررسی شناخت محور زبانگردانی در عملکرد نوشتاری فراگیران ایرانی زبان دوم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه تهران، تهران.
دیانی، محمد حسین؛ شیردل، شهلا (1386). بررسی و مقایسه چکیده فارسی مقالههای مجلههای علمی- پژوهشی حوزه علوم انسانی با استاندارد ایزو 214. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 10 (2)، 31-38.
فلاحتیفومنی، محمدرضا (1392). بررسی وضعیت چکیدهنویسی انگلیسی در مجلات علمی- پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (حوزه علوم پایه) سال 1390 و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن. شیراز: مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری و نامه پارسی.
مفتون، پرویز؛ عاکف، کورش (1388). طرح توصیف کنندههای معیارهای بارمگذاری برای ارزیابی مقاطع قابل تعریف فرآیند نگارش: توانشهای نهفته در عملکرد نگارش زبان آموزان. نشریه زبانشناسی کاربردی، 12 (2)، 85-116.
صدیقبهزادی، ماندانا (1387). اصول چکیدهنویسی بر اساس استاندارد ایزو 214-1976. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، 7-22.
مهدوی، محمدنقی (1367). چکیدهنویسی: مفاهیم و روشها (ویرایش دوم). تهران: مرکز اسناد و مدارک علمی ایران.
هاشمی، سیدمحمدرضا؛
خدادادی، ابراهیم؛ و یزدانمهر، الهام (1388). ارزیابی تمرینهای مهارت نوشتار در کلاسهای آمادگی شرکت در آزمونهای انگلیسی برای غیرانگلیسی زبانان ایران توسط دانشآموزان.
مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی،
52 (2)، 77-106.
Bacha, N. (2001). Writing evaluation: what can analytic versus holistic essay scoring tell us? Lebanese American University. Retrieved September 11, 2014, from http://www.elsevier.com/locate/sys
Bachman, L. F., & Palmer, A. S. (1996). Language testing in practice. Oxford: Oxford University press.
Cohen-Vida, M. (2012). How to teach writing abstracts in a foreign language. Procedia Social and Behavioral Sciences, 46, 4981- 4985. Retrieved July 17, 2014, from http://www.sciencedirect.com
Currier, M. W. (2005). Suggestions for evaluating ESL writing holistically. The Internet TESL Journal, XI, 3. . Retrieved March 17, 2014, from http://iteslj.org/Techniques/Currier-Evaluating Writing.html
Jacobs, H. J. et al. (1981). Testing ESL composition: a practical approach. Rowley, MA: Newbury House.
Klimova, F. (2011). Evaluating writing in English as a second language. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 390–394.
Šikolová, M., & Mocková, N. (2011). Common mistakes in writing. Conference Proceedings, International Conference. Retrieved September 14 – 15, 2011, from http://www.unob.cz/cjv/Documents/2011_Conference%20proceedings_WoS.pdf
Weigle, C. S. (2002). Assessing writing, 6th printing 2009 (pp. 109-117).Cambridge:Cambridge University Press.
White, E. M. (1994). Teaching and assessing writing: Recent advances in understanding, evaluating and improving student performance (2 ed.). Sanfrancisco: Jossey-Bassa.
Send comment about this article