اسدنیا، ابوالفضل؛ جلیلپور، پیمان (1391). امکانسنجی خصوصیسازی کتابخانههای عمومی با استفاده از تحلیل SWOT. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 19 (2)، 213-233.
الوداری، حسن (1383). بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: دانشگاه پیام نور.
بزرگی، اشرفالسادات؛ نصیری، سمیه (1388). امکانسنجی اجرایی شدن اصول بازاریابی در کتابخانه ملی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات، 2 (6) 1-10.
بصیریان جهرمی، رضا (1387). امکانسنجی اجرایی شدن اصول بازاریابی در کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای دانشگاههای دولتی شهر تهران از دید سرپرستان این کتابخانهها. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، تهران.
بصیریان جهرمی، رضا؛ عرفانمنش، محمدامین (1387). ارمغان بازاریابی برای کتابداران در قرن 21 چیست؟ اطّلاعشناسی، 22، 17-30.
ذاکرشهرک، مینا؛ اباذری، زهرا (1392). ارزیابی عملکرد کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران براساس روش تحلیل راهبردی SWOT. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 24 (3)، 6- 25 .
سهلی، فرزانه؛ اسمعیلی گیوی، محمدرضا (1393). قابلیتهای برندسازی مراکز خدمات اطلاعاتی و دانشی با استفاده از نظریه دادهبنیاد. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 48 (2)، 201-241.
سهیلی، فرامرز (1390). تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها، و تهدیدهای کتابخانههای دانشگاه رازی و ارائه راهبردهای استراتژیک مناسب برای این کتابخانهها. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45 (55)، 73-95.
عربلو، حمید (1389). بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری واطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، ایران.
محمد اسماعیل، صدیقه ؛ قربانی، محبوبه (1393). ارزیابی راهبردی اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران براساس ماتریس S.W.O.T. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 25 (3)، 163-179.
محمدزاده، هاجر؛ بزرگی، اشرفالسادات (1391). استفادهکنندگان از کتابخانه ملی ایران و شیوههای بهرهگیری آنان از منابع و خدمات کتابخانه ملی: همخوان یا ناهمخوان با اساسنامه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (4)، 22-39.
نصیری، سمیه (1388). امکانسنجی برنامههای بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، ایران.
نوشینفرد، فاطمه؛ ضیایی، ثریا (1390). آمیخته بازاریابی در وبسایت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45 (56)، 77-96.
Al Hijji, K. (2012). Strategic analysis process at academic libraries in Oman. Library Management, 33 (4/5), 307-323.
Anafo, P. (2014). Marketing Strategies for Information Services: a Case Study of the Institute of Chartered Accountants (Ghana) Library and Information Services. Library Philosophy and Practice (e-journal) Paper 1033, 1-24. Retrived May 16, 2014, from http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1033
Hazidah, N. A., & Edzan, N. N. (2012). The SWOT analysis: marketing and promotionalstrategies used at the University of Malaya Library. In: International Conference on GenNEXT Libraries, October 8-10, (PP. 31-50). Universiti Brunei Darussalam.
Kazemi, H., Mansouri Moayyed, F, & Naghshine, N. (2009). Developing a Model for Market-Center Organization Anallysis. Intl. J. Humanities,16 (2), 31-50.
Kotler, P, & Armstrong, G (2012). Principles of Marketing (14th ed). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Kumar,P.K. (2012). University Libraries in Kerala: A SWOT Analysis for Marketing. Library Philosophy and Practice (e-journal) (pp. 1-13). Retrived May 18, 2014, from http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1900&context=libphilprac.
Madhusudhan, M. (2008). Marketing of Library and Information Services and Products in University Libraries: a Case Study of Goa University Library. Library Philosophy and Practice (e-journal) (pp. 1-6). Retrived May 18, 2014, http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1178&context=libphilprac
Mapulanga, Patrick. (2013). SWOT analysis in the planning of information services and systems in university libraries: The case of the University of Malawi strategic plans. The Bottom Lin, 26 (2), 70-84.
Schwamm, H., Stephens, D., & Cleeve, M. (2009).Marketing orientation of national libraries. Libri, 59 (4), 259-274.
Spalding, H. H., & Wang, J. (2006). The challenges and opportunities of marketing academic libraries in the USA: experiences of US academic libraries with global application. Library management, 27 (6/7), 494-504.
Turner, A., Wilkie, F., & Rosen, N. (2004). Virtual but visible: developing a promotion strategy for an electronic library. New Library World, 105 (7/8), 262-268.
Ugah, A. D. (2007). A SWOT Analysis of the University Library of Michael Okpara University of Agriculture Library, Umudike, Nigeria. . Library Philosophy and Practice (e-journal) (pp. 1-8). Retrived May 18, 2014, from http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1149&context=libphilprac
Wade, M. (2012). The role of strategic planning, marketing and external relations, and shared services at the National Library of Scotland. Library Review, 62 (1/2), 59-66.
Send comment about this article