انتظاریان، ناهید (1387). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر درک کاربران از محیط رابط پایگاههای اطلاعاتی براساس مدل نیلسن. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
انتظاریان، ناهید؛ و فتاحی، رحمتالله (1388). بررسی درک کاربران از محیط رابط پایگاه های اطلاعاتی براساس مدل نیلسن. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 12 (3)، 43-64.
حسنپور، زهره (1388). بررسی ویژگیهای رابط کاربر کتابخانه دیجیتالی بینالمللی کودکان از دیدگاه کاربران ایرانی و ارائه الگوی پیشنهادی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، تهران.
خلجی، مهدی (1384، 17 مرداد). قم پایتخت کامپیوتری ایران: کامپیوتر و اینترنت در حوزه علمیه. آسیا.
زرهساز، محمد (1384). بررسی و تحلیل عناصر و ویژگیهای مطرح در رابط کاربر نرمافزار سیمرغ و تعیین میزان رضایت دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی از تعامل با آن. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
زرهساز، محمد؛ فتاحی، رحمتالله؛ و داورپناه، محمدرضا (1385). بررسی و تحلیل عناصر و ویژگیهای مطرح در رابط کاربر نرمافزار سیمرغ و تعیین میزان رضایت دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد از تعامل با این نرمافزار. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 9 (4)، 127-151.
زرهساز، محمد؛ فتاحی، رحمتالله (1387). مبانی نظری و عوامل مؤثر بر فرآیند راهنمایابی و استفاده کاربران از امکانات کمکی در نرمافزارهای پایگاههای اطلاعاتی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 11 (3)، 71-96.
سمیعی، محمد (1378). بررسی میزان رضایتمندی استفادهکنندگان پایگاههای اطلاعاتی علوم اسلامی شهر مقدس قم. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
مجد، سیدمحمد (1383). بایستههای رابط کاربر در نرمافزارهای اسلامی. رهآورد نور، 7، 24-29.
مرکز اطلاعرسانی تبیان (1388). تکنولوژی نرمافزارهای رسانهای از قم طلوع کرد. بازیابی 16 تیر 1391، از
http://www.tebyan.net/publicrelations/tebyaninfairs_exhibitions/2009/1/24/84036.html
مهراد، جعفر؛ زاهدی، زهره ( 1386). بررسی و مقایسه رابط کاربر دو میزبان داخلی کتابخانه منطقهای علوم و تکنولوژی و پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران با چهار میزبان خارجی:Proquest Elsevier, Emerald, Ebsco". فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 10 (3)، 107-124.
مهراد، جعفر؛ عصاری شهری، رضا (1386). بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه شیراز از محیط رابط نرمافزار پارس آذرخش و تحلییل برخی عناصر مطرح در آن. علوم و فناوری اطلاعات، 23 (1 و 2)، 1-22.
نوکاریزی، محسن (1386). تحلیل واژگان محیط رابط در نرمافزارهای جامع کتابخانهای فارسی و قابلیت فهم کاربران از آنها بهمنظور ارائه یک الگوی مفهومی مناسب. رساله دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
Ahmed, S. M. Z., McKnight, C., & Oppenheim, C. (2005). A study of learning and retention with a web-based IR interface. Journal of librarianship and information science, 37 (1), 7–16.
Borälv, E. (2004). Design and E valuation of the CHILI System. Retrieved July 7, 2012, from http://www.it.uu.se
Clark, N., & Frost, D. (2003). User-centered Evaluation and Design: A Subject Gatway Perception. Retrieved July 7, 2012, from http://www.vala.org.au/
Connaway, L. S., Budd, J. M., & Kochtanek, T. R. (1995). An investigation of the use of an online catalog: User characteristics and transaction log analysis. Library Resources & Technical Services, 39, 142-152.
Galitz, W. O. (1997). Essential guide to user interface design: an introduction to GUI design principles and techniques. New York: Wiley.
Hansen, P. (1998). Evaluation of IR user interface implication for user interface design. Retrieved Dec. 2, 2012, from http://
www.hb.se/bhs/ith/2-98/ph.htm
International Organization for Standardization (ISO) (2009). Human-centered design for interactive systems (formerly known as 13407). In ISO FDIS 9241-210 (Part 210). Switzerland: International Organization for Standardization (ISO).
Javahery, H. (2007). Pattern-oriented UI design based on user experiences: a method supported by empirical evidence. Ph.D. thesis, ConcordiaUniversity (Canada).
Kiestra, M. D., Stokmans, M. J.W., & Kamphuis, J. (1994). End-users searching the online catalog: The influence of domain and system knowledge on search patterns. The Electronic Library, 12, 335-343.
Kramer, J., Norohna, S., & Vego, S. (2000). A user-centered design approach to personalization, Communications of the ACM. 43 (8), 45–48. Retrieved July 7, 2012, from http://delivery.acm.org
Lewis, C., & Rieman, J. (1994). Task-centered user interface design: a practical introduction. Colorado: Shareware.
Luk, A.T. (1996). Evaluating bibliographic displays from the user's point of view: a focus group study. Master of information studies research project report. Toronto. Faculty of information studies, university of Toronto. Retrieved July 7, 2012, from http://www.fis.utoronto.ca
Marchionini, G. (1992). Interface for end–user interface seeking. Journal of the American society for information science, 43 (2), 156-163.
Norman, D. A. (1998). The psychology of everyday things. NV: basic books.
Notes, M., & Swan, M. B. (2003). Predicting user satisfaction from subject satisfaction. Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI, Ft. Lauderdale, Florida, USA. Retrieved July 7, 2012, from http://www.researchgate.net/publication/221516485_Predicting_user_satisfaction_from_subject_satisfaction
Raward, R. (2001). Academic library website design principles: Development of a checklist. AARL: Australian & research library, 32 (2), 123-136.
Reynolds, L. (1985). Keyword catalogues: presentation and performance. In Philip Bryant ed. Keyword Catalogues and the Free Language Approach, Bath: Centre for Catalogue Research, University of Bath, 51 - 55.
Riecken, D. (2000). Personalized views of personalization. Communications of the ACM, 43 (8), 26 –28. Retrieved July 7, 2012, from http://delivery.acm.org
Shneiderman, B., Byrd, D., & Croft, W.B. (1998). Sorting out searching: a user interface framework for text searches. Communication of ACM. 41, 95-98.
Tullis, T., & Albert, B. (2008). Measuring the user interface: Collecting, analyzing, and presenting usability metrics. Morgan Kaufmann.
ارسال نظر درباره این مقاله