برادر، رؤیا؛ نجفینیا، شیدا (1387). ارزشیابی تارنما (وبسایت)های مجلههای الکترونیکی پیوسته کودک و نوجوان در ایران. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 3 (23)، 1-34.
بهزادی، حسن؛ زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وبسایت، منبعی نوین برای کودکان عصر حاضر در کتابخانههایآموزشگاهی: بررسی وضعیت وبسایتهای فارسی کودکان و نوجوانان و نحوه سازماندهی اطلاعات در آنها. مجموعه مقالات همایش کتابخانههای آموزشگاهی، دانشگاه فردوسی مشهد. ص 679-695. بازیابی 10 دی 1393، از http://www.civilica.com/paper-ISSL01-ISSL01_043.htm
بهزادی، حسن؛ سنجی، مجیده (1390). بررسی وضعیت وبسایتهای مدارس ایران: رویکرد کتابدارانه. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (2)، 179-200.
بیدختی، حسن؛ طالبی، فاطمه (1388). سایتهای جذاب اینترنتی برای دانشآموزان. تهران: انتشارات ناقوس.
پاشازاده، فریبا (1390). ارزیابی کیفی وبسایتهای کتابخانههای مرکزی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ایران با استفاده از روش وب کیو.ای.ام. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، تهران.
پریرخ، مهری؛ نادری، محمدرامین؛ و آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا (1390). کارکردی نو برای وبسایتهای کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگیهای تفکر عملیات عینی (طبقهبندی، ردیفبندی، نگهداری و بازگشتپذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (1)، 153-174.
پشوتنیزاده، میترا (1389). ویژگیهای ساختاری مهم برای تارنماهای مخصوص نوجوانان 14- 12 ساله ایرانی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 63، 83-104.
حسنزاده، فریبا (1387). بررسی وضعیت وبسایتهای کودکان و نوجوانان. کتاب ماه (کلیات)، 125، 30- 39.
سلیمی، زینب؛ غفاری، سعید (1389). بررسی وضعیت محتوای وبسایتهای کودک و نوجوان در ایران. کتاب ماه کودک و نوجوان، 159، 8- 16.
مهاجر، گلبو (1385). معماری اطلاعات از چشمانداز کودکان و نوجوانان: بررسی سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان در وب. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز.
نقیبی، زهره (1391). مطالعه رفتار اطلاعجویی دانشجویان نسل هزاره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ایلام بر اساس مدل آی. اس. پی. کوهلثاو. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز.
Hirsh, Sandra G. (1997). How do children find information on different type of tasks? Children’s use of Science Library Catalog. Library Trends, 45 (4), 725-745.
Prensky, Marc (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9 (5), 1-6.
Naidu, Shiva (2005). Evaluating the Usability of Educational Websites for Children. Usability News 72 – Naidu, 7 (2), 1-7.
Nielsen, Jacob (2002). Kids’ Corner: Website Usability for Children. Retrieved Oct. 12, 2014, from http://www.useit.com/alertbox/20020414.html
Saeid, Mehri; Abd Ghani, Abdul Azim and Selamat, Hasan (2011). Rank-Order weighting of web attributes for website evaluation. The International Arab Journal of Information Technology, 8 (1), 30-38.
Send comment about this article