پریرخ، مهری (1382). نقش ادبیات کودکان و نوجوانان در پاسخگویی به نیازهای آنان. کتابداری و اطلاعرسانی، 6 (3)،23 ـ 36.
پریرخ، مهری؛ پریرخ، زهره و مجدی، زهرا (1388). ردپای مفاهیم فلسفی در داستان های کودکان: پژوهشی پیرامون شناسایی مؤلفه های مرتبط با آموزش تفکر فلسفی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 3 (16)، 57-80.
سالاری، محمود و حسن آبادی، ابوالفضل (1383). شناسایی و تحلیل پیش نیازهای دستیابی به مهارت سواد اطلاعاتی. در رحمتالله فتاحی و محمدحسین دیانی (ویراستاران)، آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی، (ص 97-114). مشهد: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
کوکبی، مرتضی؛ حری، عباس و مکتبی فرد، لیلا (1389). بررسی مهارت های تفکر انتقادی در داستان های کودکان و نوجوانان. مطالعات ادبیات کودک، 1 (2)، 157- 193.
معروفی، یحیی؛ شبیری، محمد و یعقوبی، محمود (1388). جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره متوسطه. مجله پژوهش علوم انسانی، 10 (26)، 249-265.
مکتبیفرد، لیلا (1389). بررسی تناسب محتوای داستانهای تألیفی ایرانی برای کودکان و نوجوانان گروه سنی «ج» با مهارتها و مؤلفههای تفکر انتقادی. پایاننامه دکتری، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
ناجی، سعید (1384). مفهوم فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان. بازیابی 12 آبان 1390، از http://www.ensani.ir/fa/content/579/default.aspx
Bracken, Dorothy Kendall (1968). The Theme Approach for Reading Literature Critically. Retrieved June 26, 2011, from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED075767&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=ED075767
Carr, Kathryn (1990). How Can We Teach Critical Thinking? Retrieved July 18, 2011, from http://www.ericdigests.org/pre-9218/critical.htm
Ghosn, Irma K. (1998). Four Good Reasons to Use Literature in the Primary School ELT. Retrieved May 16, 2011, from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=EJ645245&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=EJ645245
Somers, A. B. & Worthington, J. E. (1979). Response Guides for Teaching Children's books. Urbana, IL: National Council of Teachers of English.
Send comment about this article