1
دکتری کتابداری و اطلاعرسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
2
کارشناس ارشد کتابداری و اطلاعرسانی
چکیده
واقعیت مجازی، محیطی مصنوعی مبتنی بر رایانه است که توسط نرمافزار و سختافزار ایجاد شده، و یک فنآوری جهت شبیهسازی دیداری و شنیداری، بههمراه دیگر خواص در محیطی پیچیده است. واقعیت مجازی در واقع شبیهسازی دیجیتالی از دنیای واقعی و نوعی برنامه رایانهای است که به کاربر اجازه میدهد تا با نظام تعامل داشته باشد. در کتابخانههای دیجیتالی با کاربرد واقعیت مجازی، کتابداران جهت پاسخگویی به پرسشها، حیطه گستردهای از منابع دیجیتالی را مورد استفاده قرار میدهند. برای فراهم ساختن چنین خدماتی، استفادهکنندگان میتوانند به وبسایت کتابخانه مراجعه کنند. واقعیت مجازی میتواند در حوزههایی چون گردش مجازی، آموزش کتابداران و کاربران، خدمات مرجع مجازی و دیگر فعالیتهای کتابخانه بهکار گرفته شود.
درودی, فریبرز و فرهودی, فائزه . (1387). تأثیر استفاده از فنآوری واقعیت مجازی در فعالیتها و فرایندهای حرفهای کتابداری و اطلاعرسانی. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19(4), 109-124.
MLA
درودی, فریبرز , و فرهودی, فائزه . "تأثیر استفاده از فنآوری واقعیت مجازی در فعالیتها و فرایندهای حرفهای کتابداری و اطلاعرسانی", مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19, 4, 1387, 109-124.
HARVARD
درودی, فریبرز, فرهودی, فائزه. (1387). 'تأثیر استفاده از فنآوری واقعیت مجازی در فعالیتها و فرایندهای حرفهای کتابداری و اطلاعرسانی', مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19(4), pp. 109-124.
CHICAGO
فریبرز درودی و فائزه فرهودی, "تأثیر استفاده از فنآوری واقعیت مجازی در فعالیتها و فرایندهای حرفهای کتابداری و اطلاعرسانی," مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 19 4 (1387): 109-124,
VANCOUVER
درودی, فریبرز, فرهودی, فائزه. تأثیر استفاده از فنآوری واقعیت مجازی در فعالیتها و فرایندهای حرفهای کتابداری و اطلاعرسانی. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1387; 19(4): 109-124.
ارسال نظر درباره این مقاله