آزفنداک، کژال؛ عبدالهپور، محمدآزاد (1397). رابطه خوشبینی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 7 (7)، 63-78.
اصغرنژاد، طاهره؛ احمدیدهقطبالدینی، محمد؛ فرزاد، ولیالله؛ خداپناهی، محمدکریم (1385). مطالعات ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر. روانشناسی، 10 (3)، 262-274.
جلیلی، اکبر؛ حجازی، مسعود؛ انتصارفومنی، غلامحسین؛ و مروتی، ذکراله (1397). رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجیگری حل مسئله. سلامت روان کودک، 5 (1)، 80-91.
رحیمیپردنجانی، سعید؛ غباریبناب، باقر (1390). تأثیر مداخله مبتنی بر نظریه گاردنر بر خودکارآمدی عمومی دانشآموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 1 (1)، 73-86.
سلیمیفر، ژاله؛ ریاحینیا، نصرت (1394). رابطه باورهای خودکارآمدی و مهارتهای کاربران برای جستجو در پایگاههای اطلاعاتی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26 (2)، 127-140.
سیدفاطمی، نعیمه؛ مشیرآبادی، زینب؛ بریمنژاد، لیلی؛ و حقانی، حمید (1392). بررسی همبستگی درک از توانایی حل مسأله با مهارت قاطعیت در دانشجویان پرستاری. حیات، 19 (3)، 70-81.
محزونزاده بوشهری، فاطمه (1396). رابطه بین مهارت حل مساله و خلاقیت دانشجویان با نفش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی: مدلیابی معادلات ساختاری. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6 (4)، 27-50.
مسموعی، بهنام؛ خطیبان، مهناز؛ ورشویی، محمدرضا؛ و سلطانیان، علیرضا (1398). عوامل مرتبط با خودکارآمدی مراقب از خود بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی. مراقبت سرطان، 1 (1)، 40-47.
نصیریپور، نسرین؛ نوکاریزی، محسن؛ و تجعفری، معصومه (1394). وضعیت خودکارآمدی کتابداران دو دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی مشهد و رابطه آن با مهارتهای سواد اطلاعاتی آن. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49 (3)، 377-392.
نوروزیچاکلی، عبدالرضا (1385). عوامل اصلی و مؤثر در رفتار جستجوگران اطلاعات. کتابداری و اطلاعرسانی، 9 (1)، 144-175.
نوکاریزی، محسن؛ داورپناه، محمدرضا (1385). تحلیل الگوهای رفتار اطلاعیابی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9 (2)، 119-152.
نوکاریزی، محسن؛ دهقانی، کلثوم (1392). تأثیر مهارتهای سواد اطلاعاتی بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه بیرجند. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (2)، 153-172.
یمینفیروز، موسی؛ نوشینفرد، فاطمه؛ و صیامیان، حسن (1391). مفاهیم و ویژگیهای الگوی اطلاعیابی ویلسون: مروری بر متون. مدیریت اطلاعات سلامت، 9 (4)، 567-579.
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84 (2), 191–215.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1999). Social cognitive theory: an argentic perspective. Asian Journal of Social Psychology, 2 (1), 21-41.
Heppner, P.P. (1988). The problem-solving inventory: Manual Palo Alto. CA: Consulting Psychologies Press.
Heppner, P.P., & Krauskopf, C. J. (1987). An information-processing approach to personal problem solving. The Counseling Psychologist, 15 (3), 371-447.
Heppner, P. P., & Petersen, C. H. (1982). The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of Counseling Psychology, 29 (1), 66-75.
Jain, S., & Dowson, M. (2009). Mathematics anxiety as a function of multidimensional self-regulation and self-efficacy. Contemporary Educational Psychology, 34 (3), 240-249.
Malliari, A., Korobili, S., Zapounidou (2011). Exploring the information seeking behavior of Greek graduate students: a case study set the University of Macedonia. The International Information & Library Review, 43 (2), 79-91.
Newman, K., Dobbins, M., Yost, J., & Ciliska, D. (2017). Information seeking when problem solving: Perspectives of public health professionals. Worldviews on Evidence-Based Nursing, 14 (2), 145-153.
Sherer, M., Maddux, J. E., Mercandante, B., Prentice-Dunn, S., Jacobs, B., & Rogers, R.W. (1982). The self- efficacy scales: Constructions and validation. Psychological Reports, 51 (2), 663-671.
Tella, A. (2009). Correlates of undergraduates’ information-seeking behavior. College & Undergraduate Libraries, 16 (1), 1–19.
Tella, A., Tella, A., Ayeni, C. O., & Omoba, R. O. (2007). Self-efficacy and use of electronic information as predictors of academic performance. Electronic Journal of Academic and Special Librarianship, 8 (2). Retrieved April 20, 2020, from http://southernlibrarianship. icaap.org /content /v08n02 /tella_a01.html
Wilson, T. D. (2000). Human information behavior. Informing Science (Special Issue on Information Science Research), 3 (2), 49-55.
Woodruff, S. L., & Cashman, J. F. (1993). Task, domain, and general efficacy: a reexamination of the self-efficacy scale. Psychological Reports, 72 (2), 423-432.
Zimmerman, B., & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: the mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology, 30 (4), 397-412.
Send comment about this article