تاجداران، منصور؛ کربلاآقایی کامران، معصومه؛ و عاملی، سبیکه (1392). نقش کتابخانههای عمومی نیشابور در افزایش سواد اطلاعاتی شهروندان. دانششناسی، 6 (20)، 39-54.
سلطانیفر، محمد؛ سلیمی، مریم؛ و فلسفی، غلامرضا (1396). اخبار جعلی و مهارتهای مقابله با آن. رسانه، 28 (3)، 43-69.
عبداللهی، معصومه؛ جوکار، عبدالرسول (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 20 (4)، 771-778.
علیزاده جدیدی، مرضیه؛ قاضیزاده، یوسف (1390). بررسی سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان مازندران و تاًثیر آن بر بروندادهای علمی آنان. ارتباط علمی، 19 (1)، 41-49.
علیزاده، مجید (1392). سنجش سواد اطلاعاتی کاربران و میزان آموزش سواد اطلاعاتی از سوی کتابداران کتابخانههای وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور در استان البرز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، تهران.
قاسمی، علیحسین (1385). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انطباق آن با استانداردهای سواد اطلاعاتی ACRL و چهار سند توسعه ملی. پایاننامه دکتری، دانشگاه فردوسی، مشهد.
مهدیزاده هریکندئی، حسین (1390). نقشکتابخانههایعمومیاستانمازندراندرارتقاءوتوسعهسواداطلاعاتیمراجعان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
ACRL Research Planning and Review Committee. (2018, June). 2018 top trends in academic libraries: a review of the trends and issues affecting academic libraries in higher education. C & RL news, 79 (6), 293-300.
Association of College and Research Libraries. (2016). Framework for information literacy for higher education. Retrieved February 2, 2019, from http://www.ala.org/acrl/standards/ilframework
Allcott, H., & Gentzkow, M. (2017). Social media and fake news in the 2016 election. Journal of Economic Perspectives, 31 (2), 211-236.
Alvarez, B. (2016). Feature | Public libraries in the age of fake news. Public Libraries Online, 55 (6), 24-27. Retrieved February 2, 2019, from http://publiclibrariesonline.org/2017/01/feature-public-libraries-in-the-age-of-fake-news/
Anyaoku, E., Eziani, Ch., & Osuigwe, N. (2015). Information literacy practices of librarians in universities in South East Nigeria. International Journal of Library and Information Science, 7 (5), 96-102.
How to spot fake news. (2017). Retrieved February 2, 2019, from https://www.factcheck.org/2016/11/how-to-spot-fake-news/
Guess, A., Nyhan, B., & Reifler, J. (2018). Selective exposure to misinformation: Evidence from the consumption of fake news during the 2016 U.S. presidential campaign. Retrieved February 2, 2019, from http://www.dartmouth.edu/~nyhan/fake-news-2016.pdf
Gupta, A., Lamba, H., Kumaraguru, P., & Joshi, A. (2013). Faking Sandy: Characterizing and Identifying Fake Images on Twitter During Hurricane Sandy. In Proceedings of the 22nd International Conference on World Wide Web, May 13-17, (pp. 729-736). New York: ACM.
Harding, J. (2008). Information literacy and the public library: We have talked the talk, but are we walking the walk? The Australian library journal, 57 (3), 274-294.
Kingori, G., Njiraine, D., & Maina, S. (2016). Implementation of information literacy programs in public libraries. Library Hi Tech News, 33 (2), 17-22.
Nielsen, B., & Borlund, P. (2011). Information literacy, learning and the public library: a study of high school student. Journal of librarianship and information science, 43 (2), 106-119.
Send comment about this article