ارسطوپور، شعله (1393). پژوهشسنجی نشریات علم اطلاعات و دانششناسی: رویکرد روشناسانه به مقالات پژوهشی منتشرشده در 10 نشریه علم اطلاعات. کتابداری و اطلاعرسانی، 17 (1)، 139-165.
اسدنیا، ابوالفضل؛ شعبانی، احمد؛ و دلایی میلان، علی (1395). بررسی و تحلیل زیستِ روشهای پژوهشهای کیفی در نشریات فارسی علم اطلاعات و دانششناسی. تعامل انسان و اطلاعات، 3 (1)، 55-65.
باد، جان (1381). مبانی معرفتشناختی کتابداری و اطلاعرسانی (نجلا حریری، مترجم). در علیرضا بهمنآبادی، مبانی تاریخچه و فلسفه علم اطلاعرسانی، (ص 123-144). تهران: کتابخانه ملی ایران.
پاکدامن، نشانه (1388). روند بهکارگیری روشهای پژوهش در پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال (1384–1371). دانششناسی، 2 (4)، 1-14.
پاول، رونالد (1379). روشهای اساسی پژوهش برای کتابداران (نجلا حریری، مترجم). تهران: دنشگاه آزاد اسلامی.
حری، عباس (1388). روششناسی پژوهش در علوم کتابداری و اطلاعرسانی، چالشها و راهکارها. کتاب ماه کلیات، 13 (3)، 12-23.
حری، عباس؛ محسنزاده، عباس (1381). روند بهکارگیری روشهای پژوهش در پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه تهران (1348–1378). مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 33 (1)، 55- 75.
حریری، نجلا (1390). اصول و روشهای پژوهش کیفی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
دیانی، محمدحسین (1386). روش تحقیق در کتابداری. مشهد: کتابخانه رایانهای.
عصاره، فریده؛ فرجپهلو، عبدالحسین؛ و سیامکی، صبا (1393). پژوهشهای علم اطلاعات و دانششناسی در ایران: تحلیل محتوا. مجله علمسنجی کاسپین، 1 (2)، 7-13.
فدایی، غلامرضا (1389). پایاننامه و رساله دانشگاهی: پژوهش، نگارش و دفاع. تهران: سمت.
کوکبی، مرتضی (1388). بازنگری برخی از مشکلات روش پژوهش در رشته کتابداری و علم اطلاعات. در نصرت ریاحینیا همایش پژوهش در کتابداری و اطلاعرسانی؛ رویکردها، رویهها و کاربردها، 12 اسفند، (ص 31-39). تهران: کتابدار.
کومار، کریشان (1374). روشهای پژوهش در کتابداری و اطلاعرسانی (فاطمه رهادوست و فریبر خسروی، مترجمان). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
لطفآبادی، حسین؛ نوروزی، وحیده؛ و حسینی، نرگس (1386). بررسی آموزش روششناسی پژوهش در روانشناسی و علوم تربیتی در ایران. نوآوریهای آموزشی، 6 (21)، 109-140.
مختارپور، رضا؛ حیدری، غلامرضا (1396). روششناسی پژوهش در علم اطلاعات و دانششناسی: رویکرد کتابشناختی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 28 (2)، 61-84.
منصوریان، یزدان (1393). روش تحقیق در علم اطلاعات و دانششناسی. تهران: سمت.
ناجی، سعید (1385). نقدی بر آموزش روش تحقیق در نظام آموزشی کشور. روششناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)، 12 (47)، 136- 154.
نشاط، نرگس (1388). روششناسی پژوهش در علوم کتابداری و اطلاعرسانی، چالشها و راهکارها. کتاب ماه کلیات، 13 (3)، 12-23.
یمنیدوزی سرخابی، محمد؛ مظفری، فاروق امین (1388). بررسی عوامل مؤثر بر تجارب پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 10 (1)، 83-100.
Chu, H. (2015). Research methods in Library and information science: A content analysis. Library and Information Science Research, 37 (1), 36-41.
Fidel, R. (2008). Are we there yet? Mixed methods research in library and information science. Library and Information Science Research, 30 (4), 265-272.
Harris, M. H. (1986). The dialectic of defeat: Antimony in research in library and information science. Library Trends, 34 (3), 515-531.
Hider, P.; Pymm, B. (2008). Empirical research methods reported in high-profile LIS journal literature. Library & Information Science Research, 30 (2), 108–114.
Jarvelin, K., Vakkari, P. (1990). Content analysis of research articles in library and information science. Library and Information Science Research, 12 (4), 395-421.
Ma, L. (2012). Some philosophical considerations in using mixed methods in library and information science research. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 63 (9), 1859–1867.
Powell, R. R. (1999). Recent trends in research: a methodological essay. Library and Information Science Research, 21 (1), 91-119.
Tuomaala, O., Jarvelin, K., & Vakkari, P. (2014). Evolution of library and information science, 1965-2005: Content analysis of journal articles. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65 (7), 1146-1162.
Zhang, J., Zhao, Y., & Wang, Y. (2016). A study on statistical methods used in six journals of library and information science. Online Information Review, 40 (3), 416-434.
Send comment about this article