ابراهیمی، سعیده؛ فرجپهلو، عبدالحسین (1389). رویکردی سایبرنتیکی به سیستم داوری مقالات در مجلات علمی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۲۱ (۲)، 186-199.
الهی، شعبان؛ نقیزاده، رضا؛ قاضی نوری، سپهر؛ و منطقی، منوچهر (1391). شناسایی جریانهای غالب در حوزه توسعه نوآوری در مناطق با استفاده از روش تحلیل همرخدادی کلمات. بهبود مدیریت، 17 (3)، 136-158.
بذرافشان، مجتبی؛ صباغیان، زهرا؛ آراسته، حمیدرضا؛ و شعبانیورکی، بختیار (1386). جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاهها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد). مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، ۸ (۱)، 5-32.
جمالی مهمویی، حمیدرضا؛ اسدی، سعید (1384). سایبرنتیک چیست؟. تدبیر، ۱۶ (۱۵۵)، 49-53.
خانیکی،هادی (1381). امکان و ضرورت گفتگو در عصر ارتباطات و در جامعه شبکه ای. رسانه، 13 (3)، 26-31.
سالمی، نجمه؛ کوشا، کیوان (1392). مقایسه تحلیل هماستنادی و تحلیل همواژگانی در ترسیم نقشه کتابشناختی. مطالعه موردی: دانشگاه تهران. پردازش و مدیریت اطلاعات، 29 (1)، 253-266.
صدیقی، مهری (1393). بررسی کاربرد روش تحلیل همرخدادی واژگان در ترسیم ساختار حوزههای علمی. مطالعه موردی (حوزه اطلاع سنجی). پردازش و مدیریت اطلاعات، 30 (2)، 396-373.
غلامزاده ، احمد (1377). سیبرنتیک و نقش آن در ایجاد سیستمهای اطلاعاتی: مبانی نظری سیستم مدیریت اطلاعات پایه لجستیک. تهران: دانشگاه امام حسین.
معتمدنژاد، کاظم (1386). وسایل ارتباط جمعی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 41-42.
هاشمبیک، نسرین؛ سیادت، سیدعلی؛ و هویدا، رضا (1۳91). بررسی میزان کاربست مؤلفههای الگوی سیبرنتیک در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 1388-1389. مدیریت سلامت، 15 (49)، 47-57.
Braun, T., & Schubert, A. (2003). A quantitative view on the coming of age of Interdisciplinarity in the sciences, 1980-1999. Scientometrics, 58 (1), 183-189.
Hellsten, I., & Leydesdorff, L. (2015). The construction of interdisciplinarity: The development of the knowledge base and programmatic focus of the journal Climatic Change, 1977–2013. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67 (9), 1-33.
Heylighen, F., & Joslyn, C. (2001). Cybernetics and second order cybernetics. In R. A. Meyers (Ed.), Encyclopedia of Physical Science & Technology (3rd ed., pp. 155-170). New York: Academic Press.
Kalz, M., & Specht, M. (2014). Assessing the crossdisciplinarity of technology‐enhanced learning with science overlay maps and diversity measures. British Journal of Educational Technology, 45(3), 415-427.
Leydesdorff, L., & Goldstone, R. L. (2014). Interdisciplinarity at the journal and specialty level: the changing knowledge bases of the journal Cognitive Science. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(1), 164-177.
Liu, Z., & Wang, C. (2005). Mapping interdisciplinarity in demography: a journal network analysis. Journal of Information Science, 31(4), 308-316.
Porter, A. L., Rafols, I. (2009). Is science becoming more interdisciplinary? measuring and mapping six research fields over time, Scientometrics, 81(3), 719-45.
Rafols, I., Porter, A. L., & Leydesdorff, L. (2010). Science overlay maps: a new tool for research policy and library management. Journal of the American Society for information Science and Technology, 61(9), 1871-1887.
Sarnovsky, J. (2006). Communication modern rationality: a cybernetic view. Kybernetes, 35 (10), 1745- 1755.
Schwaninger, M. (2015). Model‐based management: a cybernetic concept. Systems Research and Behavioral Science, 32 (6), 564-578.
Scott, B. (2001). Cybernetics and the social sciences. Systems Research and Behavioral Science, 18 (5), 411-420.
Selen, E. (2015). Cybernetic narrative: Modes of circularity, feedback and perception in new media artworks. Kybernetes, 44 (8/9), 1380-1387.
ارسال نظر درباره این مقاله