آزفنداک، کژال و آزاد عبداله پور، محمد (1397). رابطه خوشبینی تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان. جامعهشناسی آموزشوپرورش، 4 (1): 63-76.
ادبی فیروزجاه، حسین و یمینیفیروز، مینا (1397). بررسی رفتار اطلاعیابی در محیط کتابخانههای دیجیتال دانشگاهی (مطالعه موردی: کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی). فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 11 (40):71-83.
بریمانی، ابوالقاسم (1399). مدل ساختاری رابطه بین سلامت روانی و رضایت تحصیلی با نقش میانجی خودکارآمدی در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد. علوم تربیتی: نشریه راهبردهای شناختی در یادگیری، 8 (14): 73-93.
پرهامنیا، فرشاد و فرهیان، مجید (1399). مهارت حل مسئله و خودکارآمدی در رفتار اطلاعجویی دانشجویان علوم انسانی در تدوین پایاننامه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 31 (1): 66-78.
حسینزهی، دربخت، جنگیزائی، نسرین و ناهوکی، عبدالسلام نصرت (1395). نقش خودکارآمدی در یادگیری و موفقیت تحصیلی. دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه و ترویج آموزش علوم در ایران، تیر، 1-16.
خالقخواه، علی و نجفی، حبیبه (1397). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی دانشجویان. رویش روانشناسی، 7 (12): 271-290.
خسروی، مریم (1388). بررسی و مقایسهی رفتار اطلاعیابی مراجعان به کتابخانهی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران. فصلنامه کتاب، 77 (1)، 159-174.
خوشیان، ناهید و رضایی شریفآبادی، سعید (1398). درآمدی بر رفتار اطلاعیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رویکرد آنها در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز). مطالعات دانششناسی، 5 (18): 83-108.
دولانی، عباس، قدرتی، پریسا و کربلا آقایی کامران، معصومه (1401). بررسی تأثیر مدیریت دانش شخصی و رفتار اطلاعیابی بر خود اثربخشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 12 (2): 76-100.
سپهر، فرشته و شریفینیا، علیاصغر (1390). مطالعه تطبیقی نرمافزارهای کتابخانه دیجیتال کد منبع باز. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 3 (12): 28-39.
صابریمهر، محبوبه (1399). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی ادراکشده دانشآموزان دبیرستان. هفتمین کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران، اسفند، 1-10.
ظاهری، الهام (1397). بررسی رابطه بین حل مسئله، مهارتهای زندگی و سلامت روان دانش آموزان مقطع متوسطه. دوازدهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، کرج، 1-15.
عاصمی، عاصفه، رجاییپور، سعید، اورعی، نرگس و میرزایی، علیاکبر (1392). بررسی رفتار اطلاعیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی: مطالعه موردی واحد نجفآباد. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2 (3): 13-26.
کربلا آقایی کامران، معصومه و رضایی شریفآبادی، سعید (1388). بررسی پژوهشهای رفتار اطلاعیابی در ایران: مطالعه کتابسنجی. مجله کتابداری. 43 (50): 45-69.
محزونزاده بوشهری، فاطمه (1396). رابطه بین مهارت حل مسئله و خلاقیت دانشجویان با نقش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی: مدلییابی معادلات ساختاری. فصلنامة علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6 (4): 27-50.
مکیزاده، فاطمه و بیگدلی، زاهد (1392). نظریه شناخت اجتماعی: رویکردی مؤثر در رفتارهای اطلاعاتی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 4 (2): 131-147.
نوکاریزی، محسن و داورپناه، محمدرضا (1385). تحلیل الگوهای رفتار اطلاعیابی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9 (2): 121-155.
یمینفیروز، موسی و داورپناه، محمد (1384). نیاز اطلاعاتی، رفتار و الگوی اطلاعیابی. فصلنامه کتاب، 16 (3): 123-132.
References
Adabi Firouz Jah, H., & Yaminifirouz, M. (2017). Investigation of information seeking behavior in the environment of academic digital libraries (case study: Allameh Tabatabai University digital library). Scientific Quarterly (Library and Information Sciences and Information Technology), 11 (40): 71-83. [In Persian]
Asemi, A, Rajaipour, S, Orei, N, Mirzaei, A (2012). Investigating the information-seeking behavior of post-graduate students of Islamic Azad University: a case study of Najaf Abad branch. Information Systems and Services Quarterly, 2 (3): 13-26. [In Persian]
Azfendak, K., & Azad Abdulahpour, M. (2017). The relationship between academic optimism and academic engagement in students. Sociology of Education, 4 (1): 63-76. [In Persian]
Barimani, A. (2019). Structural model of the relationship between mental health and academic satisfaction with the mediating role of self-efficacy in graduate students. Educational Sciences: Journal of Cognitive Strategies in Learning, 8 (14): 73-93. [In Persian]
Bronstein, J. )2014(. The Role of Perceived Self-Efficacy in the Information Seeking Behavior of Library and Information Science Students. The Journal of Academic Librarianship, 40 (2): 101-106.
Diseiye, O.)2018(. Self-Efficacy and Attitude Towards Information Literacy Skills: A Study on Library and Information Science Students. Amity Journal of Training and Development, 3 (1): 1-11.
Dolani, A., Ghodrati, P., & Karbala Aghaei Kamran, M. (2023). Investigating the effect of personal knowledge management and information-seeking behavior on the self-efficacy of graduate students of Tabriz University. Library and Information Research Journal, 12 (2): 76-100. [In Persian]
Hossein Zahi, D., Jangi Zaei, N., & Nahoki, A. (2015). The role of self-efficacy in learning and academic success. The second national conference on strategies for the development and promotion of science education in Iran. Tir, 1-16. [In Persian]
Karbala Aghaei Kamran, M., & Rezaei Sharifabadi, S (2009). Research on information seeking behavior in Iran: a bibliometric study. Library magazine, 43 (50): 45-69. [In Persian]
Khaliqkhah, A., & Najafi, H. (2017). Factors affecting students' self-efficacy. Development of psychology, 7 (12): 271-290. [In Persian]
Khosravi, M. (2009). Investigation and comparison of the information-seeking behavior of the visitors to the library of the Research Institute of Scientific Information and Documents of Iran. Book Quarterly, 77. [In Persian]
Khushian, N., & Rezaei Sharifabadi, S. (2018). An introduction to the information-seeking behavior of post-graduate students and their approach to using electronic information sources (case study: Islamic Azad University, Shiraz branch). Scientific studies, 5 (18): 83-108. [In Persian]
Mahzounzadeh Bushehri, F. (2016). The relationship between problem solving skills and students' creativity with the mediating role of academic self-efficacy: structural equation modeling. A scientific, research quarterly of innovation and creativity in humanities, 6 (4): 27-50. [In Persian]
Makizadeh, F., Bigdeli, Z. (2012). Social cognition theory: an effective approach in information behaviors. Librarianship and information research paper, 4 (2): 131-147.
Miraj, M., Chuntian, L., Mohd Said, R., Osei-Bonsu, R., & ur Rehman, R. (2021). How Information-Seeking Behavior، Essential Technologies، and Resilience Enhance the Academic Performance of Students. Frontiers in Psychology, 12: 1-13.
Moorthi, S. (2018(. Problem Solving Skills Among College Students. International Journal of Innovative Research Explorer, 5 (4): 207-214.
Nokarizi, M., & Davrpanah, M. (2005). Analysis of information seeking behavior patterns. Library and information, 9(2): 121-155. [In Persian]
Parham Nia, F., & Farhian, M. (2019). Problem solving skills and self-efficacy in the information-seeking behavior of humanities students in thesis writing. National studies of library and information organization, 31 (1): 66-78. [In Persian]
Saberi Mehr, M. (2019). The effectiveness of problem solving skills training on the perceived self-efficacy of high school students. The 7th National Conference of Social Sciences and Psychology of Iran, Tehran, Esfand, 1-10. [In Persian]
Sepehr, F., & Sharifinia, A. (2013). A comparative study of open source digital library software. Scientific Quarterly (Library and Information Sciences and Information Technology), 3 (12): 28-39. [In Persian]
Supervia, U. P., Bordas, S. C., & Robres, Q. A. (2022). The Mediating Role of Self-Efficacy in the Relationship Between Resilience and Academic Performance in Adolescence. Learning and Motivation, 78 (2): 101-814. www. Elsevier.com/locate/L&M
Yamin Firouz, M. & Davar Panah, M. (2004). Information need, behavior and pattern of information seeking. Book Quarterly, 16 (3): 123-132. [In Persian]
Zahri, E. (2017). Investigating the relationship between problem solving, life skills and mental health of secondary school students. The 12th International Conference of Psychology and Social Sciences, Karaj, 1-15. [In Persian]
ارسال نظر درباره این مقاله