1
عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تربیت مدرس
2
کارشناس ارشد کتابداری و اطلاعرسانی
چکیده
با توجه به اهمیت وبسایت وزارتخانهها، بهعنوان یک عامل تأثیرگذار در ارائه خدمات دولت الکترونیک، دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت. برای ارزیابی دسترسپذیری، دو شیوه ارزیابی «دستی – فنی» و «تجارب کاربران» بهکار گرفته شد. نتایج نشان داد که براساس ارزیابی دستی – فنی، 46/32 درصد؛ و براساس ارزیابی کاربران، 64/4 درصد وبسایتها دسترسپذیر بودند. همچنین براساس نتایج ارزیابی دستی – فنی بین وزارتخانهها، بهلحاظ دسترسپذیر بودن وبسایت آنها، تفاوت معناداری وجود ندارد؛ ولی بهلحاظ ارزیابی کاربران این تفاوت معنادار است. انواع کاربران (عادی، کارشناس، و متخصصان علوم اطلاعرسانی) نظرات یکسانی در مورد دسترسپذیری وبسایتها داشتهاند. در پایان نیز چند پیشنهاد اجرایی و پژوهشی ارائه شده است.
حسنزاده, محمد , نویدی, فاطمه و زندیان, فاطمه . (1388). بررسی دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 20(2), 53-70.
MLA
حسنزاده, محمد , , نویدی, فاطمه , و زندیان, فاطمه . "بررسی دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران", مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 20, 2, 1388, 53-70.
HARVARD
حسنزاده, محمد, نویدی, فاطمه, زندیان, فاطمه. (1388). 'بررسی دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران', مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 20(2), pp. 53-70.
CHICAGO
محمد حسنزاده , فاطمه نویدی و فاطمه زندیان, "بررسی دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران," مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 20 2 (1388): 53-70,
VANCOUVER
حسنزاده, محمد, نویدی, فاطمه, زندیان, فاطمه. بررسی دسترسپذیری وبسایت وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1388; 20(2): 53-70.
ارسال نظر درباره این مقاله