آذرگون، مریم؛ فهیمنیا، فاطمه (1391). انطباق سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با ابعاد سازمان یادگیرنده از دیدگاه کتابداران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (3)، 67-83.
اخوان، پیمان ؛ جعفری، مصطفی (1385). سازمانهای یادگیرنده: ضرورت عصر دانایی. ماهنامه تدبیر، 17 (169)، 16-26.
اسلامبولچی، علیرضا (1386). اندازه گیری و تحلیل یادگیری سازمانی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و ارائه راهکارهای ارتقای آن در دانشگاه امام صادق (ع). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران.
باغی، زهرا (1382). بررسی عوامل تسهیلکننده و بازدارنده فرهنگ سازمانی جهت بسترسازی سازمان یادگیرنده در شرکتهای بزرگ نساجی استان تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، تهران.
بوربور، عطیه (1385).مقایسه دبیرستانهای دولتی و غیرانتفاعی منطقه 3 شهر تهران به لحاظ برخورداری از ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
چشماندازها، اهداف راهبردی و برنامههای کلان 4 ساله سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج. ا.ایران، 1389-1393. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
خسروی، فریبرز (1390). سازمان یادگیرنده، کارکنان پژوهنده. کتاب ماه کلیات، 166 (مهر)، 8-9.
دفت، ریچارد آل (1385). تئوری و طراحی سازمان. (علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، مترجمان) تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
زاکانی، خواجه نظامالدین عبیدالله (1383). رساله دلگشا. تهران: اساطیر.
سبحانینژاد، مهدی؛ شهائی، بهنام؛ و یوزباشی، علیرضا (1385). سازمان یادگیرنده: مبانی نظری، الگوهای تحقق و سنجش. تهران: انتشارات یسطرون.
ستاری، صدرالدین؛ نامور، یوسف؛ و رضایی زارچی، رضا (1390). بررسی میزان کاربست ویژگیهای سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل براساس مدل ویک و لئون. روانشناسی تربیتی، 2، 65-75.
شهایی، بهنام (1386). کسب مزیت رقابتی با خلق سازمان یادگیرنده، ماهنامه تدبیر، 18 (184)، 26-30.
فهیمنیا، فاطمه؛ موسیخانی، محمد؛ و آذرگون ، مریم (1390). بررسی ارتباط بین ابعاد سازمان یادگیرنده با فرسودگی شغلی: مطالعه موردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی، 45 (56)، 13-34.
لشکری، زیبا؛ شعبانی، احمد؛ و سیادت، علی (1391). بررسی میزان کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده در کتابخانههای دانشگاه شهرهای اصفهان و کرمان. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 2 (2)، 52-33.
مارکووات، مایکل. جی. (1385). ایجاد سازمان یادگیرنده: توسعه عناصر پنجگانه یادگیری سازمانی. (محمدرضا زالی، مترجم). تهران: دانشگاه تهران، مرکز کارآفرینی.
مک لگان، پاتریشیا و نل، کریستو (1380). عصر مشارکت. (مصطفی اسلامیه، مترجم). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
نشاط، نرگس؛ جمالیمهمویی، حمیدرضا ( 1389). بررسی تأثیر جو سازمانی بر خلاقیت و نوآوری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی (مقایسه نظر مدیران و کارکنان). تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
Argeris, C., & Schon D. A. (1997). Organizational learning: a theory of action perspective reading. Mass: Addison Wesley.
Michael, T.S.C. and Higgins, S. (2002). NTU (Nanyang Technological University) Library as a Learning organization. Libri, 52 (3): 169-182.
Saeed Abdullah, K. A., & Ahmad Kassim N. (2008). Perceptions of organizational of learning practices among Yemeni university librarians. Malaysian Journal of Library & Information Science, 1 (13), 77-90. Retrieved Sep. 9, 2015, from http://ejum.fsktm.um.edu.my
Wick , W., & Leon, L. (1995). From ideas to action: Creating a learning organization. Human Resource Management, 34 (2), 299-311.
Yang B., Watkins K. E., & Marsick V. J. (2004). The construct of the learning organization: Dimensions measurement and validation. Human Resource Development Quarterly, 15 (1), 31-50. Retrieved Sep. 9, 2015, from www.emeraldinsight.com
Send comment about this article