آذر، عادل (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا. فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 11 (37 – 38)، 1–11.
اسکات، ویلیام (1391). تئوری حسابداری مالی. (علی پارسائیان، مترجم). تهران: ترمه (نشر اثر اصلی 2009).
اشرفیریزی، حسن (1387). چگونه فرزندم را به مطالعه آماده کنم؟. نشریه کتاب ماه، 11 (128)، 58–63.
بابالحوائجی، فهیمه؛ یزدیانراد، مهرزاد (1389). تحلیل محتوای مقالات مجلات تخصصی کتابداری و اطلاعرسانی درباره ترویج کتابخوانی و کتابخانههای کودکان از سال 1378 تا 1387. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16 (63)، 31–53.
جوانبخت، میثم؛ وزیری، اسماعیل؛ و یقطین، مریم (1390). بررسی میزان انعکاس موضوعات کتابداری واطلاعرسانی در کتابهای درسی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی (شاخه نظری) در سال تحصیلی 90-1389. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 4 (1)، 297–318.
ذوالقدری، لیلا (1388). تحلیل محتوای رمانهای چاپ اول سال 1386 از نظر مفاهیم کتاب، کتابخوانی، کتابخانه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران.
رحمانی، بتول؛ نوشینفرد، فاطمه (1391). تحلیل محتوای روزنامههای کثیرالانتشار در دوره هشتم ریاست جمهوری اسلامی ایران از نظر مطالب مرتبط با کتاب و کتابخوانی. فصلنامه پژوهش اجتماعی، 5 (17)، 57– 73.
زارعفراشبندی، فیروزه؛ کاوهباغبادرانی، فریبا؛ امرایی، مرتضی؛ و امیدینیا، مریم (1388). تحلیل محتوای کتابهای درسی دبستان از نظر مفاهیم مربوط به کتاب و کتابخوانی. در همایش ملی کتابخانههای آموزشگاهی پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی-یادگیری، سوم و چهارم اردیبهشت ماه 1388، 9-1. مشهد: انجمن کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه فردوسی.
زارعی، عیسی (1392). رسانه ملی و کتابخوانی. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
سبحانینژاد، مهدی؛ جعفریهرندی، رضا؛ و نجفی، حسن (1394). تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه از لحاظ میزان توجه به مباحث سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سوره مبارکه حجرات. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 11 (41)، 79–101.
شهیدی، سارا (1390). تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی (بخوانیم و بنویسم) دوره تحصیلی ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفههای فرهنگ عمومی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
فتحی واجارگاه، کورش (1388). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: بال.
قائدی، یحیی (1385). تربیت شهروند آینده. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 5 (17)، 183–210.
گارثون، آلوارو (1377). سیاست ملی کتاب: راهنمای ملی توسعه کتاب و کتابخوانی. (محمد جعفر پوینده، مترجم). تهران: کارنامه (نشر اثر اصلی 1997).
محسنیان، سرور (1383). بررسینقشکتابهایدرسیدر دورههایابتداییو راهنماییتحصیلی در ترغیب دانشآموزان به مطالعه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاهآزاد اسلامی، واحد رودهن، رودهن.
ملکی، حسن (1389). برنامهریزی درسی(راهنمای عمل). مشهد: پیام اندیشه.
نوروزی، نرگس (1382). بررسیمیزانونحوهانعکاساخبارومطالبمربوطبهکتابدر روزنامههایکثیرالانتشارسال 1380.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران.
نوریان، محمد (1389). تحلیل برنامه درسی دوره تحصیلی ابتدایی ایران. تهران: گویش نو.
یوسفی نیا، راضیه (1382). بررسی وضعیت آگهیهای فرهنگی در روزنامههای عصر قاجار با تأکید بر آگهی کتاب. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 14 (55)، 11– 26.
Marsh, C. (2003). Key concepts for understanding curriculum. London: Falmer press.
Send comment about this article