استراس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و روشها (بیوک محمدی، مترجم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بتولی زهرا؛ نظری، مریم (۱۳۹۳). بررسی قابلیتهای شبکههای اجتماعی تحقیقاتی جهت تسهیل فعالیتهای پژوهشی از منظر پژوهشگران حوزهی علوم پزشکی ایران. پیاورد سلامت، ۸ (۴)، 316-331.
حریری، نجلا؛ عنبری، امیرمهدی (۱۳۹4). نقش شبکههای اجتماعی تخصصی وبی فارسی در اشتراک دانش. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26 (3)، 115-132.
رودباری، نرگس (1395). بررسی میزان استفاده اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه از شبکههای اجتماعی علمی و نقش آنها در تأمین نیازهای اطلاعاتی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، تهران.
سعادت، یاسمین (1393). بررسی گرایش شیمیدانهای ایرانی به عضویت در شبکههای اجتماعی علمی برپایه ویژگیها، تولید علم و بازشناخت آنان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، شیراز.
فهیمینیا، فاطمه؛ منتظری، فرشته (1392) انگیزه و موانع مؤثر در رفتار خودآرشیوی اعضای علمی علم اطلاعات و دانششناسی. انسان و تعامل اطلاعات 1 (2)، 118-125.
قانعیراد، محمدامین (1385). تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی: بررسی موردی در رشته علوم اجتماعی .تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کوئن، بروس (1370). درآمدی بر جامعهشناسی (محسن ثلاثی، مترجم). تهران: فرهنگ معاصر.
میرزایی، مریم؛ رحیمی، صالح؛ و مرادی، محمود. (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19 (1)، 108-130.
منصوریان، یزدان (1386، 9-10خرداد). گراندد تئوری چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ارائهشده در همایش چالشهای علم اطلاعات. اصفهان.
Bar-Ilan, J., Haustein, S., Peters, I., Priem, J., Shem, H., & Terliesner, J. (2012). Beyond citations: Scholars’ visibility on the social web. In Proceedings of the 17th International Conference on Science and Technology Indicators, (pp. 98–109). Retrieved December 25, 2012, from https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1205/1205.5611.pdf
Cranefield, J., & Yoong, P. (2009). Crossings: Embedding personal professional knowledge in a complex online community environment. Online Information Review, 33 (2), 257-275.
Kelly, B., & Delasalle, J. (2012). Can LinkedIn and academia.edu enhance access to open repositories? Paper presented at OR2012: the 7th International Conference on Open Repositories. Edinburgh, Scotland. Retrieved September 12, 2017, from https://www.researchgate.net/publication/227867838_Can_LinkedIn_and_Academiaedu_Enhance_Access_to_Open_Repositories
Li, X., Thelwall, M., & Giustini, D. (2012). Validating online reference managers for scholarly impact measurement. Scientometrics, 91 (2), 461-471.
MacMillan D. (2012). Mendeley: Teaching scholarly communication and collaboration through social networking. Library Management, 33 (8-9), 561-569.
Scott, J. (2006). Sociology-The key concepts. London: Routledge.
Zhuang, Sh. (2013). Personal knowledge management and m-learning in the learning society. In 2nd International Conference on Science and Social Research, (pp. 101-105). Retrieved September 12, 2017, from https://doi.org/10.1080/10494820.2011.575789
Send comment about this article