بازرگان، عباس (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: دیدار.
حریری، نجلا (1385). اصول و روشهای پژوهش کیفی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
داورپناه، محمدرضا (1386). ارتباط علمی، نیاز اطلاعاتی و رفتار اطلاعیابی. تهران: دبیزش، چاپار.
فتحی، بشارت (1384). پدیدارشناسی به منزله روش پژوهش کیفی. اطلاعشناسی، 7 و 8 (۱و۲). ص 157-168.
لکناهور، یاسمن (1390). عوامل مؤثر در استقبال مردم از موزههای هنری در شهر تهران سال 1390. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، نهران.
محمدپور، احمد (1390). روش تحقیق کیفی، ضد روش: منطق و طرح در روششناسی کیفی. تهران: جامعهشناسان.
ملاصالحی، حکمت الله (1384). جستاری در فرهنگ، پدیده، موزه و باستانشناسی. تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی.
ملایری، محمدحسین (1390). فلسفه علم پدیدارشناسی هرمنوتیک. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک.
Anderson, G. (2004). Reinventing the museum: Historical and contemporary perspectives on the paradigm shift. Lanham: Altamira Pr.
Bourdieu, P., & Dardel A.(1966). L'amour de l'art: Les musées et leur public. Paris, Les Éditions de Minuit, coll. « Le sens commun ».
Brownbill, J., & Peacock D. (2007). Audiences, Visitors and Users: Reconceptualising users of museum on-line content and services. Museums and the Web 2007. Proceedings. J. Trant, & Bearman D. Toronto, Canada, Archives & Museum Informatics.
Booth, B. (1998). Understanding the information needs of visitors to museums. Museum Management and Curatorship, 17 (2), 139-157.
Cameron, F. (2003). Digital futures i: Museum collections, digital technologies, and the cultural construction of knowledge. Curator, 46 (3), 325-340.
Coburn, E., & Baca, M. (2004). Beyond the gallery walls: Tools and methods for leading end-users to collections information. Bulletin of the American Society for InformationScience and Technology, 30 (5), 14-19.
Cunliffe, D., Kritou, E., & Tudhope, D. (2001). Usability evaluation for museum web sites.Museum Management and Curatorship, 19 (3), 229-252.
Dervin, B. (1992). From the mind’s eye of the user: the sense-making qualitative – quantitative methodology. Qualitative research in information management, (9), 61-84.
Fuentetaja, I. G. (2011). Knowledge-based society and innovation in the new cultural spaces: an approach from the digitized museums. Unpublished doctoral dissertation, University of Deusto, Bilbao, Spain.
Hijorland, B. (2002). Epistemology and the socio-cognitive perspective in information science. Journal of the American Society of information science and technology, 53 (4), 257-270.
Hooper-Greenhill, E. (1992). Museums and the shaping of knowledge. London: Routledge.
Hepworth, M., Grunewald, P., & Walton, G. L.)2014(. Research and practice: a critical reflection on approaches that underpin research into people's information behaviour. Journal of Documentation, 70 (6), 1039 - 1053.
Kravchyna, V., & Hastings, S. (2002). Informational value of museum web sites. First Monday, 7 (2). Retrieved July 14, 2015, from http://firstmonday.org/issues/issue7_2/kravchyna
Laloo, B. T. (2002). Information needs, information seeking behavior and users. New delhi: Ess Ess publication.
Marty, P. F. (2006). Meeting user needs in the modern museum: Profiles of the new museum Information Professional. Library & Information Science Research, 28 (1), 128–144.
Pallud, J. (2009). A User-centered perspective on information technologies in museums. Unpublished doctoral dissertation, Georgia State University.
Skov, M. (2009). The reinvented museum: Exploring information seeking behavior in a digital museum context. Copenhagen, Denmark: Royal School of Library and Information Science.
Taber, M. M. (2014). Use of mobile technology among museum visitors: a case study. Unpublished master’s thesis, The Rochester Institute of Technology Department of Communication College of Liberal Arts. Retrieved December 5, 2015 from Proquest.
Send comment about this article