ابراهیمی، قربانعلی (1372).اجتماع علمی، ساختار و هنجارهای آن. رهیافت، 3 (5)، 51-70.
ایمانی، الهام؛ عابدیسعیدی، ژیلا (1394). مروری بر انواع تقلب در انجام پژوهش های پرستاری و راهکارهای مقابله با آن. پژوهش پرستاری، 10 (1)، 76-85..
باقریبنجار، عبدالرضا؛ مصلحیجنابیان، نرگس؛ بیگیملکآبادی، بانو؛ و محمدی، میثم (1394). بررسی رابطه ارتباطات علمی با خود اثر بخشی دانشگاهی دانشجویان. توسعه اجتماعی(توسعه انسانی قدیم)، 10 (2)، 79-100.
برهمند، نیلوفر (1386). مجلات الکترونیکی و ارتباطات علمی. فصلنامه کتاب، 18 (4)، 201-212.
بهمنآبادی، علیرضا (1386). آرشیو الکترونیکی مقالات آماده چاپ: رویکردی رو به رشد در نظام ارتباطات علمی. فصلنامه کتاب، ۱۸ (۴)، 13-32.
پلویی، آرزو؛ نقشینه، نادر(1395). ارتباطات علمی از منظر آرای نیکلاس لومان. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27 (2)، 7-20.
جعفرزادهکرمانی، زهرا (1394). بررسی تاثیر عوامل فردی بر رفتار اشتراک دانش اعضای هیأت علمی رشته علم اطلاعات و دانششناسی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5 (2)، 40-61.
جوکار، عبدالرسول؛ برهمند، نیلوفر (1388). بررسی جایگاه انتشار الکترونیک در ارتباطات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز. مطالعات آموزشی و یادگیری، 1 (1)، 27-47.
خسروجردی، محمود (1385). ترسیم شبکه ارتباطات علمی میان دانشمندان با استفاده از رویکرد شبکه استنادی. کتابداری، ۴۵ (۱و۲)، 97-112.
ربانی، رسول؛ ربانی، علی؛ و ماهر، زهرا (1390). ارائه یک مدل جامعهشناختی به منظور افزایش تولید علمی در اجتماعات علمی(مطالعه موردی دانشگاه اصفهان). آموزش عالی ایران، 4 (2)، 65-98.
رحیمی، ماریه (1386). بررسی وضعیت همکاری در تولید آثار علمی و عوامل مؤثر بر آن در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی، مشهد.
رضائیان، محسن؛ زارعبیدکی، محمد؛ باختر، مرضیه؛ و کارگر، سمیه (1394). بررسی مهارتهای ارتباطی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1392. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14 (۵)، 417-426.
ریاحی، محمداسماعیل (1374). مجلات علمی: مجرای ارتباط دانشمندان. رهیافت، ۸ (۱)، 21- 47.
زوارقی، رسول (1388). بررسی جایگاه دو مفهوم مشارکت و دانشگاه نامردی در ارتباطات علمی غیر رسمی. فصلنامه کتاب ۲۰ (۱)، 51-76.
زوارقی، رسول (1389). دانشگاههای نامرئی: مروری بر متون. علوم و فناوری اطلاعات، 25 (4)، 757-783.
زیاری، عباس؛ قدس، علیاصغر؛ رشیدیپور، علی؛ بزرگی، حسن؛ و بابامحمدی، حسن (1395). تبیین عوامل مؤثر بر پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی: یک مطالعه کیفی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، 19 (1)، 22-35.
ستوده اصل، نعمت؛ قربانی، راهب؛ و رشیدپور، علی (1393). بررسی مشکلات پژوهشی و موانع تولید علم از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. کومش، 16 (1)، 1-7.
سلیمانی، محمدرضا؛ شکویی، علی (1387). عوامل مؤثر بر تولیدات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (منطقه 8). پژوهش در برنامهریزی درسی، ۱ (17-18)، 119-146.
سهیلی، فرامرز؛ دانش، فرشید؛ فتاحی، رحمتالله (1391). کاربردهای وبسنجی در سنجش ارتباطات علمی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (1)، 148-163.
علیزادهاقدم، محمدباقر؛ عباسزاده، محمد؛ شیشوانی، عسل؛ و تجویدی، مینا (1390). بررسی تعیین کنندههای پایندی به اخلاق علمی در بین اعضای هیأت علمی؛ مطالعه موردی دانشگاه تبریز. حیات علم و فناوری، 3 (4)، 57-68.
قانع، محمدرضا (1383). آرشیو مدارک الکترونیکی: شیوهای نوین در ارتباطات علمی. اطلاع شناسی، 2 (2)، 77-100.
قانع، محمدرضا (1388). ارتباط علمی: از مجله چاپی تا مجله دسترسی آزاد. کلیات ماه، (144)، 70-79.
قانعیراد، محمدامین (1385). نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایه اجتماعی دانشگاهی. جامعه شناسی ایران، 7 (1)، 3-29.
قانعیراد، محمدامین؛ قاضیپور، فریده (1381). عوامل هنجاری و سازمانی مؤثر بر میزان بهرهوری اعضای هیأت علمی. پژوهش فرهنگی، 7 (4)، 167-206.
قائمپور، محمدعلی(1393). تعاملات و ارتباطات اجتماعی و علمی در دانشگاه صنعتی شریف از نظر دانشجویان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20 (4)، 95-121.
کاظمی، صدیقه؛ امینخندقی، مقصود؛ بهپژوه، احمد؛ و غناییچمنآباد، علی (1392). پارادایمهای حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعه شناسی علم. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 3 (1)، 111-136.
کریمیان، زهرا؛ کجوری، جواد؛ لطفی، فرهاد؛ و امینی، میترا (1390). مدیریت دانشگاهی و پاسخ گویی؛ ضرورت استقلال و آزادی علمی از دیدگاه اعضای هیأت علمی. ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (8)، 855-863.
کوهن، توماس (1383). ساختار انقلاب های علمی (عباس طاهری، مترجم). تهران: قصه.
محسنیتبریزی، علیرضا؛ قاضیطباطبایی، محمود؛ و مرجانی، محمود (1389). تأثیر مسائل و چالشهای محیط علمی بر جامعهپذیری دانشگاهی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۱۶ (۱)، 45-67.
محمدجعفری، سعید (1374). جایگاه ارتباط علمی در دنیای امروز. رهیافت، 5 (8)، 148-164.
محمدی، اکرم (1386). تأثیر ارتباطات بر تولید دانش. جامعه شناسی ایران، 8 (1)، 52-75.
موسوی، آرش (1387). علم پژوهی و تحلیل مفهوم اصلت علم. حوزه و دانشگاه، 14 (54)، 141-163.
میرز، لاورنساس.؛ گامست، گلن؛ گارینو، ا. جی (1391). پژوهش چند متغیری کاربردی: (طرح و تفسیر) (حسن پاشا شریفی، و دیگران، مترجم). تهران: رشد.
میرزایی، سیدآیتالله؛ ابوییاردکان، محمد؛ قاراخانی، معصومه؛ و شیخشعاعی، فاطمه (1385). همترازخوانی در مجلات علمی (مطالعه موردی مجله جامعه شناسی ایران). جامعهشناسی ایران، 7 (4)، 47-179.
نشاط، نرگس (1386). از شناخت تا ایده: جنبههای معرفتی اطلاعات و اطلاعرسانی. تهران: دما.
هاشمی، سهیلا (1390). بررسی نقش صفات شخصیت و سبکهایشناختی در گرایش و اجتناب از بحث و استدلال. پژوهشهای نوین روانشناختی، 6 (22)، 176-201.
Bickle, G. (1997). Arqumentativenss and the facets of the big five. Psychological Reports, 81 (3), 1379-1385.
Blume, S. S. (1977). Sociology of sciences and sociologyies of science, in prospectives in the sociology of science. New York: Jon Wielry.
Chen, C. H., Ke, H. R. (2016). A study of informal communication among fishery scientists. Proceedings of the Association for Information Science and Thechnoligy, 53 (1), 1-6.
Costa, S., Meadows, J. (2000). The impact of computer usage on scholarly communication among social scientists. Journal of Information Science, 26 (4), 255-262.
Crawford, S. (1971). Informal communication among scientists in sleep research. Journal of the American Society for Information Science, 22 (5), 301-310.
Ehikhamenor, F. A. (1990). Informal scientific communication in Nigerian universities. Journal of the American Society for Information Science, 41 (6), 419-426.
Garvey, W. D., & Griffith, B. C. (1972). Communication and information procrssing within scientific disiplines: Emprical findings for psychology. Information Storage and Retrieval, 8 (3), 123-126.
Galyani_mogaddam, G., Momeni, E. (2014). Scholarly communication in Iran: an overview.
Science Communication, 36 (6), 811-820.
Hurd, J. M. (2000). The transformation of scientific communication: a model for 2020. Journal of the American Society for Information Science, 51 (14), 1279-1283.
Krejcie, R. V., Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30 (3), 607-610.
Kuper, A. & Kuper, J. (1985). The Social Science Encyclopedia. London: Routledge & Kegan Paul.
Kyvik, S., & Larsen, I. M. (1994). International contact and research performance. Scientomertrics, 29 (1), 161-172.
Mellin, G. (2000). Pragmatism and self-organization research collaboration on the individual level. Research Policy, 29 (1), 31-40.
Menzel, H. (1962). Planned and unplanned scientific communication. In Barber, B., & Hirsch, W. (Ed.), Sociology of science, (191-244). New York: The New Press.
Menzel, H. (1964). The information needs of current scientific research. Library Quarterly, 34 (1), 4-19.
Menzel, H. (1967). Planning the consequences of unplanned action in scientific communication. in A. De Reuck, & J. Knight (Eds.), Science: Documentation and automation. Chichester, UK. Doi: 10.1002/9780470719572.ch5
Meyers, L. S., Gamst, G., & Guarino, A. J. (2006). Applied multivariate research: Design and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage.
Mukherjee, B. (2009). Scholarly communication: a journey from print to web. Library Philosophy and Practice (e-journal), 285-294. http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/285.
Mulaudzi, P. (2005). Intercultural communication: Problem or solution within the new south african context, paper presented at Humanities Conference, 2005, University of Cambridge, Uk. Retrieved 6 May, 2015, from http://ho5.cgpubliser.com/proposals/758/index_html.
Nussbaum, E. M. (2002). How introverts versus extroverts approach small-group arqumentative discussions? The Elemntray School Journal, 102 (3), 183-197.
Odlyzko, A. (2013). The future of scientific communication. Retrieved January 28, 2015, from http://www.research.att.com
Price, D. J. (1986). Little science, big science and beyond. New York: Columbia
University press.
Roosendaal, H. E., & Geurts, P. A. (1997). Forces and functions communication: an analysis of their interplay. Proceedings of the Conference on Co-operative Research in Information Systems in Physics, University of Oldenburg, Germany, September 1-3. Retrieved 15 June, 2015, from http://www.physik.uni-oldenburg.de/conferences/crisp97/roosendaal.html.
Smith, P. A., & Shoho, A. R. (2007). Higher education trust, rank and race: Aconceptual and emoirical analysis. Innovattive Higher Education, 32 (3), 125-138.
Tan, C. N., & Noor, S. M. (2013). Knowledge management enablers, knowledge sharing and research collaboration: a study of knowledge management art research universities in Malaysia. Asian Journal of Technology Innovation. 21 (2), 251-257. Retrieved 21 July, 2017, from http://www.tandfonline.com/ doi/abs/10.1080/19761597.2013.866314
Zuccala, A. (2006). Modeling the invisible college. Journal of the American Society for information Science and Technology, 52 (2), 152-168.
Send comment about this article