• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 28 (1396)
دوره دوره 27 (1395)
دوره دوره 26 (1394)
دوره دوره 25 (1393)
دوره دوره 24 (1392)
دوره دوره 23 (1391)
دوره دوره 22 (1390)
دوره دوره 21 (1389)
دوره دوره 20 (1388)
دوره دوره 19 (1387)
دوره دوره 18 (1386)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 17 (1385)
دوره دوره 16 (1384)
دوره دوره 15 (1383)
دوره دوره 14 (1382)
دوره دوره 13 (1381)
دوره دوره 12 (1380)
دوره دوره 11 (1379)
دوره دوره 10 (1378)
دوره دوره 9 (1377)
دوره دوره 8 (1376)
دوره دوره 7 (1375)
دوره دوره 6 (1374)
دوره دوره 5 (1373)
دوره دوره 4 (1372)
دوره دوره 3 (1371)
دوره دوره 2 (1370)
دوره دوره 1 (1369)
گزنی, علی. (1386). تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی: تدوین دانش یا تبادل فردی دانش. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18(1), 93-106.
علی گزنی. "تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی: تدوین دانش یا تبادل فردی دانش". فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18, 1, 1386, 93-106.
گزنی, علی. (1386). 'تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی: تدوین دانش یا تبادل فردی دانش', فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18(1), pp. 93-106.
گزنی, علی. تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی: تدوین دانش یا تبادل فردی دانش. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1386; 18(1): 93-106.

تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی: تدوین دانش یا تبادل فردی دانش

مقاله 7، دوره 18، شماره 1، بهار 1386، صفحه 93-106  XML اصل مقاله (133 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
علی گزنی
عضو هیئت علمی کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی
چکیده
تحقیقات حاکی از وجود دو راهبرد کلی در مدیریت دانش سازمانی است. برخی سازمان‌ها راهبرد تدوین دانش و برخی دیگر راهبرد تبادل فردی دانش را نتخاب می‌کنند. ماهیت سازمان، نوع محصولات و خدمات، و ماهیت دانشی که سازمان با آن سروکار دارد از عومل اصلی انتخاب راهبرد مناسب می‌باشند. سازمان‌ها باید در انتخاب و ترکیب این راهبردها دقت کنند. ماهیت کاری هر سازمان، راهبرد مناسب و نحوه ترکیب این دو راهبرد را معین می‌کند. برخی سازمان‌ها از قاعده 20-80 هانسن تبعیت می‌کنند. در این قاعده اصل بر این است که در سازمان‌ها، یکی از این راهبردها به‌عنوان راهبرد اصلی و راهبرد دیگر به‌عنوان پشتیبان راهبرد اول انتخاب می‌شود. انتخاب راهبرد نامناسب، شکست مدیریت دانش و هزینه‌های اضافی را دربردارد. در مقاله حاضر به تعریف این راهبردها، تأثیرات سازمانی، و نحوه انتخاب یک راهبرد مناسب برای سازمان پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌ها
مدیریت دانش؛ راهبرد مدیریت دانش؛ تبادل فردی دانش؛ تدوین دانش
عنوان مقاله [English]
Identifying the strategy of organizational knowledge management: knowledge creation or personal knowledge transfer?
نویسندگان [English]
A. Gazani
کلیدواژه‌ها [English]
knowledge management, knowledge management strategies, personal knowledge transfer strategy, personal knowlege strategy, knowledge creation strategy
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 550
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 213
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.