• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 29 (1397)
دوره دوره 28 (1396)
دوره دوره 27 (1395)
دوره دوره 26 (1394)
دوره دوره 25 (1393)
دوره دوره 24 (1392)
دوره دوره 23 (1391)
دوره دوره 22 (1390)
دوره دوره 21 (1389)
دوره دوره 20 (1388)
دوره دوره 19 (1387)
دوره دوره 18 (1386)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 17 (1385)
دوره دوره 16 (1384)
دوره دوره 15 (1383)
دوره دوره 14 (1382)
دوره دوره 13 (1381)
دوره دوره 12 (1380)
دوره دوره 11 (1379)
دوره دوره 10 (1378)
دوره دوره 9 (1377)
دوره دوره 8 (1376)
دوره دوره 7 (1375)
دوره دوره 6 (1374)
دوره دوره 5 (1373)
دوره دوره 4 (1372)
دوره دوره 3 (1371)
دوره دوره 2 (1370)
دوره دوره 1 (1369)
کیانی, حسن. (1386). تعامل دو سویه یادگیری و یاددهی در نظام آموزش از راه دور با رویکردی کوتاه در حوزه آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18(1), 69-84.
حسن کیانی. "تعامل دو سویه یادگیری و یاددهی در نظام آموزش از راه دور با رویکردی کوتاه در حوزه آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی". فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18, 1, 1386, 69-84.
کیانی, حسن. (1386). 'تعامل دو سویه یادگیری و یاددهی در نظام آموزش از راه دور با رویکردی کوتاه در حوزه آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی', فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 18(1), pp. 69-84.
کیانی, حسن. تعامل دو سویه یادگیری و یاددهی در نظام آموزش از راه دور با رویکردی کوتاه در حوزه آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1386; 18(1): 69-84.

تعامل دو سویه یادگیری و یاددهی در نظام آموزش از راه دور با رویکردی کوتاه در حوزه آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی

مقاله 5، دوره 18، شماره 1، بهار 1386، صفحه 69-84  XML اصل مقاله (143 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
حسن کیانی
استادیار گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه الزهرا
چکیده
یادگیری و یاددهی به‌عنوان دو فرایند مهم در تعلیم و تربیت، برای برقراری تعامل بین یادگیران و یاددهندگان تابع شرایط گوناگونی می‌باشند که محیط‌های آموزشی و عوامل اجرایی آموزش، از اهم آنها هستند. پاسخگویی مؤسسات آموزشی به نیازهای جامعه و اشتیاق افراد سبب ایجاد، توسعه، و گسترش آموزش‌های غیرحضوری گردیده است. این مقاله ضمن تعریف مفهوم آموزش از راه دور و تشریح تفاوت‌های آن با آموزش‌های حضوری، به معرفی عوامل و رسانه‌های مؤثر در اجرای مناسب آموزش‌های غیرحضوری می‌پردازد. ضمن بیان تاریخچه مختصری از این نوع آموزش در حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی در چند کشور موفق نظیر انگلستان، امریکا و هندوستان، به معرفی وضعیت این آموزش در حوزه کتابداری ایران پرداخته  و پس از تشریح تجارب دانشگاه پیام نور به‌عنوان تنها مرکز آموزش فعال در آموزش‌های نیمه حضوری و غیرحضوری به این نتیجه دست یافته که متأسفانه نظام آموزش عالی کشور به خوبی به ضرورت و اهمیت آموزش از راه دور پی نبرده و این امر طبعا در مورد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی نیز صادق است. لذا این مقاله در خاتمه پیشنهاداتی در جهت بهبود و گسترش این نوع آموزش ارائه می‌نماید.
کلیدواژه‌ها
یاددهی؛ یادگیری؛ آموزش از راه دور؛ آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی از راه دور
عنوان مقاله [English]
Two-sided interchange between learning and teaching in distance education, with a glance at LIS education in Iran
نویسندگان [English]
H. Kiani
کلیدواژه‌ها [English]
learning, teaching, distance education, LIS distance education, library and information education
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 505
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 143
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.