بزرگی، اشرف السادات؛ نصیری، سمیه (1388). امکانسنجی اجرایی شدن اصول بازاریابی در کتابخانه ملی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 2 (6)، 1-10.
بصیریان جهرمی، رضا (1387). امکانسنجیاجراییشدناصولبازاریابیدرکتابخانه هایمرکزیودانشکدهایدانشگاههایدولتیشهرتهرانازدیدسرپرستاناینکتابخانهها. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران.
سهلی، فرزانه؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا (1393). قابلیتهای برندسازی مراکز خدمات اطلاعاتی و دانشی با استفاده از نظریه داده بنیاد. فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 48 (2)، 201-241.
عربلو، حمید (1389). بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری واطلاع رسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، همدان.
محمدزاده، هاجر؛ بزرگی، اشرفالسادات (1391). استفادهکنندگان از کتابخانه ملی ایران و شیوههای بهرهگیری آنان از منابع و خدمات کتابخانه ملی: همخوان یا ناهمخوان با اساسنامه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (4)، 22-39.
نصیری، سمیه (1388). امکانسنجی برنامههای بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد، واحد تهران شمال، تهران.
نوشینفرد، فاطمه؛ ضیایی، ثریا (1390). آمیخته بازاریابی در وب سایت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 54 (56)، 77-96.
Alipour-Hafezi, M., Ashrafi-Rizi, H., Kazempour, Z., & Shahbazi, M. (2013). Using 4P marketing model in academic libraries: An experience. International Journal of Information Science and Management (IJISM), 11 (2), 45-58.
Anafo, P. (2014). Marketing strategies for information services: a case study of the institute of chartered accountants (Ghana) library and information services. Library Philosophy and Practice (e-journal). Paper 1033, 1-24. Retrived May 16, 2014, from http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1033
Green, S. S. (1876). Personal relations between librarian and readers. American Library Journal (1(, 74-81.
Hazidah, N. A., & Edzan, N. N. (2012). The SWOT analysis: Marketing and promotional strategies used at the University of Malaya Library.
International Conference on GenNEXT Libraries, 8-10 October 2012, University Brunei Darussalam, 1-6. Retrieved May, 16, 2014, from eprints.um.
edu.my/4006/1/GenNEXT-Final.pdf
Kotler, P., .Lane Kester, k. (2012). Marketing management (14th Ed.). New Jersey: Pearson Hall.
Kotler, P., Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing. Journal of Marketing, 33, 10–15.
Schwamm, H., Stephens, D., Cleeve, M. (2009). Marketing orientation of national libraries. Libri, 59 (4), 259-274.
Shontz, M. L., Parker, J. C., Parker, R. (2004). What do librarians think about
marketing? A survey of public librarians’ attitudes toward the marketing of library services. Library Quarterly, 74 (1), 63- 84.
Spalding, H. H., Wang, J. (2006). The challenges and opportunities of marketing academic libraries in the USA: experiences of US academic libraries with global application. Library management, 27 (6/7), 494-504.
Turner, A., Wilkie, F., Rosen, N. (2004). Virtual but visible: developing a promotion strategy for an electronic library. New Library World, 105 (7/8), 262-268.
Wade, M. (2012). The role of strategic planning, marketing and external relations, and
shared services at the National Library of Scotland. Library Review, 62 (1/2), 59-66.
Xia, Z. D. (2009). Marketing library services through Facebook groups. Library Management, 30 (6/7), 469-478.
Send comment about this article