· Alipour, O., Soheili, F., Ziaei, S., Khasha, A. A. (2020). Structure of Knowledge Organization based on Co-Authorship Network Analysis. Library and Information Science, 23 (4), 76-105.
] علی پور، امید، سهیلی، فرامرز، ضیایی، ثریا، خاصه, علی اکبر. (1399). ساختار مطالعات سازماندهی دانش بر اساس تحلیل شبکه همنویسندگی. کتابداری و اطلاعرسانی، 23 (4)، 76-105، قابل دسترس در:
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_113203.html ].
- Anderson, J.D. (2006). Knowledge Organization. (H. R. Jamali Mahmoui, Trans.). In: Encyclopedia of Library and Information Science. Under the supervision of Fariborz Khosravi. Chief editor : Abbas Hori. Tehran: National Library of Iran.
]اندرسون، جیمز دی. (1385). سازماندهی دانش. مترجم: حمیدرضا جمالی مهموئی. در: «دایرهالمعارف کتابداری و اطلاعرسانی». زیر نظر فریبرز خسروی. سرویراستار عباس حری. تهران: کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران.[
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
- Danesh, F. (2020). Knowledge Organization Discovering & Visualizing Prominent Patterns, Hidden Relationships & Subjects Trends. Iranian Journal of information processing and management, 36 (2), 469-500.
]دانش، فرشید. (1399). کشف و دیداریسازی الگوهای برجسته، روابط پنهان و گرایشهای موضوعی سازماندهی دانش. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۶ (۲)، ۴۶۹-۵۰۰، قابل دسترس در:
https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-4354-fa.html ].
- Dorkhosh, M. (2018). Does Knowledge Organization Have a Paradigmatic Movement?. ranian Journal of information processing and management, 33 (4), 1373-1392.
]درخوش، ملیحه. (1392). آیا سازماندهی دانش حرکتی پارادایمی دارد؟. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۳ (۴)، ۱۳۷۳-۱۳۹۲، قابل دسترس در: https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3594-fa.html .[
- Farajpahlou, A., Osareh, F., Fakhrahmad, S. M., & Dehghani, L. (2019). The development of facet analysis approach in knowledge organization: a 100-Year Review. Iranian Journal of information processing and management, 34 (3), 1235-1264.
] فرج پهلو عبدالحسین، عصاره فریده، فخر احمد سید مصطفی، دهقانی لیلا. (1398). روند رشد رویکرد تحلیل چهریزهای در سازماندهی دانش: مروری صد ساله. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۴ (۳)، ۱۲۳۵-۱۲۶۴، قابل دسترس در:
https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3873-fa.html ].
- Fattahi, R. (1998). The Future of Cataloging: Catalogers have a lot to say. Library and Information Science, 1 (2): 60-72.
]فتاحی، رحمتالله. (1377). آینده فهرستنویسی: فهرستنویسان حرفهای زیادی برای گفتن دارند. کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (2): 60-72، قابل دسترس در: .[http://lis.aqr-libjournal.ir/article_47694.html
- Fattahi, R. (2001). Challenges of organizing knowledge resources at the beginning of the 21st century with a look at cataloging knowledge in Iran. Book Quarterly, 12 (4): 59-83.
] فتاحی، رحمتالله. (1380). چالشهای سازماندهی منابع دانش در آغاز قرن بیست و یکم با نگاهی بر دانش فهرستنویسی در ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 12 (4): 59-83، قابل دسترس در:
http://nastinfo.nlai.ir/article_881.html].
- Fattahi, R. (2007). Ideals to reality: an analysis of the most important challenges and approaches to information organization in the present age.Library and Information Science, 10 (4): 5-26.
]فتاحی، رحمتالله. (1386). آرمانها تا واقعیت: تحلیلی از مهمترین چالشها و رویکردهای سازماندهی اطلاعات در عصر حاضر. کتابداری و اطلاعرسانی، 10 (4): 5-26، قابل دسترس در:
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_43812.html ].
- Fattahi, R., & Pazooki, F. (2018). Recent research and developments in information organization in Iran: a historical review. Cataloging & Classification Quarterly, 56(4), 374-384. http://doi.org/10.1080/01639374.2018.1426070
- Habibi, A. (2007). SPSS software application training. Tehran: Pars Modir.com
]حبیبی، آرش (1386). آموزش کاربردی نرمافزار SPSS. تهران: پایگاه اینترنتی پارس مدیر[.
]حسنی، محمدرضا، موسوی چلک، افشین، شریف مقدم، هادی، و سلامی، مریم. (1398). فهرست نویسی اجتماعی آری یا نه؟: یک مرور نظاممند. کتابداری و اطلاعرسانی، 22(4)،101-118، قابل دسترس در:
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_80302.html ].
- Hejazi, R., Heydari, G., & Geraei, E. (2020). Scenarios for the Future of Iranian Library Catalogs. Journal of National Studies on Librarianship and Information Organization (NASTINFO), 31 (4), 74-93.
]حجازی، سیده رقیه، حیدری، غلامرضا، گرایی، احسان (1399). سناریوهایی برای آیندۀ فهرستهای کتابخانهای ایرانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 31 (4): 74-93 ، قابل دسترس در:
http://nastinfo.nlai.ir/article_2594.html ].
- Hjørland, B. (2003). Fundamentals of Knowledge Organization. Knowledge Organization, 30 (2), 87-111.
- Horri, A. (2000).A study of the thematic trends of scientific and research works in the field of library and information science in Iran from the beginning to 1998. In: Conference on the use and development of computer catalogs in Iranian libraries (November 17 and 18, 1999), a collection of articles and lectures. Mashhad: Ferdowsi University; Tehran: Ministry of Jihad Sazandegi, Information and Scientific Services Center, 2000
]حری، عباس (1379). بررسی گرایشهای موضوعی آثار علمی و پژوهشی رشته کتابداری و اطلاعرسانی ایران از آغاز تا سال 1377. در: همایش کاربرد و توسعه فهرستهای رایانهای در کتابخانههای ایران (27 و 28 آبان 1378)، مجموعه مقالات و سخنرانیهای ارائهشده. مشهد: دانشگاه فردوسی؛ تهران: وزارت جهاد سازندگی، مرکز اطلاعرسانی و خدمات علمی، 1379[.
- Mazzocchi, F. (2018). Knowledge organization system (KOS): an introductory critical account. Knowledge Organization, 45(1), 54-78. http://doi.org/5771/0943-7444-2018-1-54
- Niknia, M., Jamali Mahmouei, H., & Alimohammadi, D.(2018).Organizing Cultural Heritage Information: Past Developments and Upcoming Issues.Journal of National Studies on Librarianship and Information Organization (NASTINFO), 29 (3), 61-91
] نیکنیا، معصومه، جمالی مهموئی، حمیدرضا، علیمحمدی، داریوش. (1397). سازماندهی اطلاعات حوزه میراث فرهنگی: پیشرفتهای گذشته و مسائل پیش رو. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29 (3): 61-91، قابل دسترس در: http://ensani.ir/file/download/article/1549172110-9556-97-3-3.pdf [.
- Pazooki, F. (2020). Representing Scientific Genealogy Relationships in LIS Textbooks to Developing Bibliographic Conceptual Models in OPACs. (Doctoral dissertation, Alzahra University, Tehran, Iran)
] پازوکی، فاطمه (1399). شناسایی روابط تبارشناختی علمی در متون درسی رشته علم اطلاعات و دانششناسی و طراحی الگوی بازنمون در پیشینههای کتابشناختی. پایاننامه دکترا، دانشگاه الزهرا، تهران[.
- Smiraglia, R. (2002). The progress of theory in knowledge organization. Library Trends 50: 330-349.
- Smyth, Ú. (2016). Fingal county libraries: the user’s perception of a next generation library catalogue: a case study based on the recent deployment of encore, the public library’s national catalogue. Unpublished master's thesis, Dublin Business School, Dublin. https://doi.org/10.1108/ILS-10-2017-0106
- Wahid, N.; Warraich, N; Tahira, N. (2018). Mapping the cataloguing practices in information environment: a review of linked data challenges. Information and Learning Science, 119(9/10). http:doi.org/1108/ILS-10-2017-0106
- Zokai, M. S. (2020).The art of doing qualitative research from problem solving to writing. Tehran: Nashr- Agah.
] ذکائی، محمدسعید (1399). هنر انجام پژوهش کیفی از مسئلهیابی تا نگارش. تهران: نشر آگاه.[
Send comment about this article