اسفیجانی، اعظم؛ زمانی، بیبی عشرت؛ و بختیار نصرآبادی، حسنعلی ( ۱۳۸۷). مقایسه کتابهای درسی علوم ابتدایی ایران از نظر توجه به مهارتهای گوناگون در فرآیند پژوهش با آمریکا و انگلستان. مطالعات برنامه درسی، ۲ (۸)، ۱۳۲- ۱۵۵.
امیری، فاطمه (1373). چگونگی رشد و تطور ادبیات کودکان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مجموعه مقالههای سمینار بررسی ادبیات انقلاب اسلامی، 3-5 دی ماه 1370، (ص 23-41). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
بابالحوائجی، فهیمه (1376). تحلیل محتوا. فصلنامه کتاب، 8 (4)، 98- 108.
بخشیپور، طاهره (۱۳۸۹). تحلیل محتوای کتابهای فارسی (بخوانیم و بنویسیم) دوره ابتدایی از نظر میزان ارتباط آن با مفاهیم آموزش شهروندی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
جوانبخت، میثم؛ وزیری، اسماعیل؛ و یقطین، مریم (1390). بررسی میزان انعکاس موضوعات کتابداری و اطلاعرسانی در کتابهای درسی دورهی متوسطه و پیشدانشگاهی(شاخهی نظری) در سال 90-1389. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1)، 318-297.
رنجبر، محبوبه (1387). بررسی مطالعه و مفاهیم مرتبط با آن در کتابهای درسی دورهی ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
قاسمی، حسین؛ و کاظمی، محمود (۱۳۹۳).تحلیل محتوای کتاب درسی هدیههای آسمان پایه ششم ابتدایی و میزان انطباق آن با مبانی قرآنی و سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش. نوآوریهای آموزشی، ۱۳ (۵۲)، ۱۰۰- ۱۱۶.
قزلایاغ، ثریا (۱۳۸۳). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن: مواد و خدمات کتابخانهای برای کودکان و نوجوانان. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
محسنیان، سرور (1383).بررسی نقش کتابهای درسی در دورههای ابتدایی و راهنمایی تحصیلی در ترغیب دانشآموزان به مطالعه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، رودهن.
مرعشی، سید منصور؛ هاشمی، سید جلال؛ و مفیمی گسک، اعظم (۱۳۹۱). تحلیل محتوای کتابهای درسی بخوانیم و بنویسیم و هدیههای آسمان دوره ابتدایی براساس معیارهای برنامه درسی "فلسفه برای کودکان". تفکر و کودک، ۳ (۱)، ۶۹- ۸۹.
محمدی، مهدی (۱۳۹۲). تحقیقات تحلیل محتوا در ادبیات کودکان و نوجوانان ایران از سال ۱۳۵۳-۱۳۹۰. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۹ (۱)، ۱۱۱- ۱۳۳.
Jarrar, A. Gh. (2014). Political concepts in Jordanian schools curricula of the scientific and literary streams (grades 11th and 12th). Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 307-315. Retrieved June 13, 2015, from http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814002146
Lance, K. C., Rodney, M. J. & Hamilton-Pennell, C. (2000).Measuring up to standards: the impact of school library programs & information literacy in Pennsylvania schools. Pennsylvania: Pennsylvania citizens for better libraries. Retrieved January 10, 2016, from http://eric.ed.gov/?id=ED446771
Shahmohammadi, N. (2013).Content Analysis of Elementary Science Text Books Based on the Achievement Motivation Constructs. Procedia Social and Behavioral Sciences, 84, 426-430. Retrieved June13, 2015, from http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1877042813016467
Uthrie, J. T. (2006). Increasing reading comprehension, motivation and science knowledge through concept oriented reading instruction in a district- wide experiment. Retrieved June 11, 2008, from http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813016467/pdf?md5= 7ba910f899f02202404c29042fa3436b&pid=1-s2.0-S1877042813016467-main.pdf
Send comment about this article