بهزادی، حسن؛ سنجی، مجیده (1390). بررسی وضعیت وبسایتهای مدارس ایران: رویکردی کتابدارانه. پژوهشنامه کتابداری واطلاع رسانی، 1 (2)، 179-200.
پریرخ، مهری؛ نادری، محمدرامین؛ و آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1390). کارکردی نو برای وبسایتهای کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگیهای تفکر عملیات عینی (طبقهبندی، ردیفبندی، نگهداری ذهنی و بازگشتپذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (1)، 153-174.
پشوتنیزاده، میترا و منصوری، علی (1387). تعیین ویژگیهای محتوایی مهم برای وبسایتهای مخصوص نوجوانان 12 - 14 ساله ایرانی کتابداری و اطلاعرسانی. علوم و فناوری اطلاعات، 24 (1)، 37-50.
حسنزاده، فریبا (1387). بررسی وضعیت وبسایتهای کودکان و نوجوانان. کلیات کتاب ماه؛ 125: 30- 39.
حسنزاده، محمد؛ سهرابزاده، سارا (1391). ارزیابی رابط کاربر کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از نظر مطابقت با معیارهای عمومی و تخصصی. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2 (1): 1-12.
سیبوک، جین اومیکر (1379). اینترنت و کودکان. (محمود حقیقت کاشانی، مترجم). پژوهش و سنجش، 21 و 22، 154- 164.
صدیقی، زینب؛ گیلوری، عباس؛ و نوشینفرد، فاطمه (1389). رابط کاربر در کتابخانههای دیجیتال کودکان: ارزیابی رابط کاربر مهمترین کتابخانههای دیجیتال کودکان در جهان. اطلاعشناسی، 27 (1)، 117-146.
کوکبی مرتضی؛ زراعتکار، ندا (1390). رابطهای کاربر در کتابخانههای دیجیتالی کودکان: پیشنهاد الگوی بهینه برای کودکان ایرانی.فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 22 (1)،70-83.
نادری، محمدرامین؛ زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وبسایتهای خوب برای بچههای خوب. تهران: کتابدار.
نادری، محمدرامین (1389). تحلیل وبسایتهای کودکان از دیدگاه نظریه شناختی پیاژه (نیم دوره عملیات عینی). پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
نادی راوندی، سمیه؛ محسن حاجیزینالعابدینی (1388). شاخصهای طراحی و ارزیابی کتابخانههای دیجیتال. مدیریت سلامت، 12 (38)، 37-48.
نجفینیا، شیدا (1388). رویکرد تطبیقی نمونههای دیجیتالی کتابخانه کودک و نوجوان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 20 (4)، 183-202.
Bilal, D., & Bachir, I. (2007). Children’s interaction with international and
Multilingual digital libraries. I. Understanding interface design representations.
Information Processing & Management, 43(1), 47-64.
Druin, A. [...et al] (2001). Designing a digital library for young children: an intergenerational partnership. New York: ACM Press.
Druin, A. (2005). What children can teach us: Developing digital libraries for children with children? Library Quarterly, 75 (1), 20-41.
Guidelines for developing Evaluation Checklists: Checklist Development Checklist (CDC). Evaluation check lists project. Retrieved Jan. 8, 2012, from http://www.wmich.edu/evalctr/archive_checklists
Hartland-Fox, B., & Dalton, P. (2003). EVALUEd-an evaluation model for e-library developments, Ariadne, 31. Retrieved June 1, 2003, from http://www.ariadne.ac.uk/issue31/evalued/
Hourcade, J. [et al] (2003). The International Children's Digital Library: Viewing digital books online. Interacting with Computers, 15 (2), 151–167.
Large, A., & Beheshti, J., (2005). Interface design, web portals, and children. Library Trends, 54 (2), 318-342.
Leng Teng, Y. [et al] (2001). Dynamic digital libraries for children. in Proceedings of the 1st ACM/IEEE-CS joint conference on Digital libraries, 406-415. Retrieved March 20, 2013, from https://dl.acm.org/purchase.cfm?id=379738&CFID=690609626&CFTOKEN=59848778
Subarna. K D., & Jana, S. (2008). Developing Digital Libraries for Global Children Community with Special Reference to ICDL: Analysis and Evaluation. International Caliber. Retrieved March 17, 2011, from http://www.hdl.handle.net/1944/1231
World Bank (2012). World Development Indicators. Retrieved March 20, 2013, from http://data.worldbank.org/indicator
Send comment about this article