افضلی، محدثه (1398). خدمات دادههای پژوهشی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: تعیین وضعیت و شناسایی اهمیت و ملزومات آن. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء، تهران.
بهروزفر، هدایت (1401). چالشهای بازیابی نامهای پژوهشگران در مخازن اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی،25(1): 221-243.
پرهوده، فرزاد، عرفانی، نصراله و پرهوده، فریاد (1401). تأملی بر رویکرد پژوهش کیفی با تأکید بر روایی و پایایی. پویش در آموزش علوم انسانی، 8(28): 19-44.
پهلوانزاده، بهاره و زاهدینوقابی، مهدی (1400). طراحی و توسعه درگاه جستجوی یکپارچه مخازن سازمانی ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات،37(1): 83-116.
رشیدی، کیانوش و عباسپور، جواد (1396). مقایسه منابع مخازن سازمانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ازلحاظ نمایهپذیری و دسترسپذیری در موتور جستجوی گوگل. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 8(1): 179-195.
زاهدی، مهدی (1394). تحلیل عاملهای اثرگذار بر پیادهسازی مخازن سازمانی در دانشگاهها و مراکز علمی بر پایه نظریههای سیستمهای اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی، 1(5): 280-300.
زاهدی، مهدی و زرهساز، محمد (1389). نقش و جایگاه مخازن سازمانی در اشاعه و دسترسپذیر کردن اطلاعات در جامعه علمی. کتابداری و اطلاعرسانی، 13(1): 227-249.
شفیعی، مسعود (1393). ارزیابی فرادادههای سامانه اطلاعات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از جنبه قابلیتهای جستجو، بازیابی و نمایهپذیری اطلاعات. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
شفیعی علویجه، سیما، غائبی، امیر و رضایی شریفآبادی، سعید (1388). بررسی عناصر ابردادههای موجود در صفحات وب. حاصل از جستجو در موتورهای جستجوی عمومی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات،25(1):71-89.
عربگری، لیلا، کربلایی آقا کامران، معصومه، آبام، زویا و شریف، عاطفه (1401). فراداده شی یادگیری الکترونیکی در ذخیره و سازماندهی مخازن سازمانی دانشگاههای ایران. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 33 (4):70-89. Doi: 10.30484/NASTINFO.2023.3349.2193
فلاح، مریم، ناخدا، مریم، صمیعی، میترا و فهیمنیا، فاطمه (1400). شناسایی شاخصهای ارزیابی مخازن سازمانی: بررسی مخزن سازمانی دانشگاه الزهرا. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 55(3):3-21.
نوریمیسا، ریحانه و حسنزاده، محمد (1394). تعیین عناصر تشکیلدهنده مخزن دانش سازمانی در دانشگاههای کشور و ارائه یک چارچوب مفهومی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5(1):171-191.
References
Adel Odeh, A. H., Ammar, A., & Tareq, A. O. (2021).The mediation role of the organizational memory in the relationship between knowledge capturing and learning organization. Cogent Business & Management, 8(1): 1-14.
Afzali, M. (2020). Research data services in the central libraries of state universities affiliated to the ministries of science, research and technology: determining the status and identifying its importance and requirements. Master's thesis, Al-Zahra University, Tehran. [In Persian]
AlMegren, A. (2015). Learning Object Repositories in E-Learning: Challenges for Learners in Saudi Arabia. European Journal of Open, Distance and e. Learning. 16(1): 115-130
Arabgari, L., Kamran, M., Abam, Z., & Sharif, A. (1401). Electronic learning object metadata in storage and organization of Iranian universities’ organizational repositories. Librarianship and Information Organization Studies, 33(4): 70-89. DOI: 10.30484/NASTINFO.2023.3349.2193. [In Persian]
Behroozfar, H. (2021). Challenges of Storing and Retrieving Researchers' Names in Information Repositories: A Case Study (Scientific Information System of Ferdowsi University of Mashhad). Central Library of Astan Quds Razavi, 25(1): 221-243. [In Persian]
Bianco, A. M., De Marsico, M., & Temperini, M. (2005). Standards for e-learning. Norway: Quality, Interoperability and Standards in e-Learning [project].
Bueno-De-La-Fuente, G., Hernández-Pérez, T., Rodríguez-Mateos, D., Méndez-Rodríguez, E. M., & Martín-Galán, B. (2009). Study on the use of metadata for digital learning objects in university institutional repositories (MODERI). Cataloging & classification quarterly, 47(3-4): 262-285.
Campbell, L. (2007). Learning Object Metadata (LOM), DCC; Digital Curation Manual. Retrieved: http://www.dcc.ac.uk/resource/curation-manual/chapters/learning-object metadata.
Day, M. (2010). IMPACT Best Practice Guide: Metadata for Text Digitisation and OCR. Discussion Paper. Improving Access to Text [project].
Fallah, M., Nakhoda, M., Samiei, M., & Fahimnia, F. (2021). Identifying the criteria of institutional repositories: examining the institutional repository of Alzahra University. Academic Librarianship and Information Research, 55 (3): 21-39. DOI: 10.22059/jlib.2022.333778.1574. [In Persian]
Fuente, Bueno-De-La-; G., Hernández-Pérez, T., Rodríguez-Mateos, D., Méndez-Rodríguez, E. M., & Martín-Galán, B. (2009). Study on the use of metadata for digital learning objects in university institutional repositories (MODERI). Cataloging & classification quarterly, 47(3-4), 262-285.
Gan, Y. Y. (2006). Designing learning object repositories. Master Thesis, Massey University.
Gil, A. B., Rodríguez, S., De la Prieta, F., & Corchado, J. M. (2013). Learning object retrieval in heterogeneous environments.International Journal of Web Engineering and Technology, 8(2): 197-213.
Gudoniene, D., Staneviciene, E., & Motiejunas, L. (2022). The Interoperability of Learning Object Design, Search and Adaptation Processes in the Repositories. Applied Sciences, 12(7):1-16.
Ingavélez-Guerra, P., Otón-Tortosa, S., Hilera-González, J., & Sánchez-Gordón, M. (2021). The use of accessibility metadata in e-learning environments: a systematic literature review. Universal Access in the Information Society, 22(2): 1-17.
McClelland, M. (2004). Distributed Learning Metadata Standards. Journal of Computing in Higher Education Fall, 16(1): 93-105.
Mosha, N. F., & Ngulube, P. (2023). Metadata Standard for Continuous Preservation, Discovery, and Reuse of Research Data in Repositories by Higher Education Institutions: A Systematic Review. Information, 14(8): 427.
Noorimissa, R., & Hasanzadeh, M. (2016). Investigating the Elements of Institutional Repositories in the Iranian Universities and Developing a Conceptual Framework. Library and Information Science Research, 5(1): 171-191. [In Persian]
Pahlevanzadeh, B., & Zahedi Nooghabi, M. (2021). Design and Development of Iranian Institutional Repositories Integrated Search (IRIS) Portal. Journal of Information Processing and Management, 37(1): 83-116. [In Persian]
Park, J. R., & Tosaka, Y. (2010). Metadata creation practices in digital repositories and collections: Schemata, selection criteria, and interoperability. Information Technology and Libraries, 29(3): 104-116
Parhoodeh, F., Erfani, N.A., & Parhoodeh, F. (2022). A reflection on the qualitative research approach with an emphasis on validity and reliability.survey in teaching humanities, 8(28): 19-44
Raju, P. (2009). An ontology-driven approach for developing learning object repository for construction using semantic web. Doctoral dissertation, University of Salford, Salford.
Rashidi, K., & Abbasspour, J. (2018). Comparison of the Organizational Repository Resources of Iranian Universities of Medical Sciences in Terms of Indexing and Accessibility in Google Search Engine. Library and Information Science Research, 15(1): 179-195. [In Persian]
Roy, D., Sarkar, S., & Ghose, S. (2010). A comparative study of learning object metadata, learning material repositories, metadata annotation & an automatic metadata annotation tool. Advances in Semantic Computing, 2: 103-126.
Shafi’ie Alavijeh, S., Ghaebi, A., & Rezaie Sharifabadi, S. (2010). Review of Metadata Elements within the Web Pages Resulting from Searching in General Search Engines. Iranian Research Institute for Information Science and Technology (IranDoc), 59(1): 71-89. [In Persian]
Shafiei, M. (2013). Metadata evaluation of Scientific Information System of Ferdowsi University of Mashhad from the aspect of information search, retrieval and indexability. Master's thesis, Mashhad Ferdowsi University, Mashhad. [In Persian]
Sweeper, D., & Ramsden, K. (2020). Establishing and promoting an institutional repository and research information management system. Library Hi Tech News, 37(7): 9-12.
Zahedi, M. (2016). An Analysis of the Factors Affecting the Institutional Repositories Development in Universities based on the Information Systems Theories. Library and Information Science, 5(1): 280-300. [In Persian]
Zahedi, M., & Zeresaz, M. (2011). The role and position of organizational repositories in the dissemination and accessibility of information in the scientific community. Library and information Science, 13(1): 249-227. [In Persian]
Send comment about this article