الماسیفرد، محمدرسول، بَخشَم، میلاد، کریمی، حسین و بِهوَر، شهین (1399). طراحی الگوی آسیبشناسی توسعۀ کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش با رویکرد تفسیری ساختاری. فصلنامه علمی ـ پژوهشی کارافن، 17(5)، 83-104.
باشکوه اجیرلو، محمد و پورامینی، زهرا (1401). تبیین مدل کارآفرینی دانشگاهی با استفاده از رویکرد سیستمی (مطالعۀ موردی). پژوهش در نظامهای آموزشی، بهار، 16(56)، 64-75.
بیرانوند، علی، شعبانی، احمد، عاصمی، عاصفه و چشمه سهرابی، مظفر (1398). ساختار دانش در مطالعات مربوط به تجاریسازیدانش با استفاده از رویکردهای تحلیل شبکه و مصوّرسازی علم. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 11 (ویژهنامه مدیریت دانش)، 45-66.
پاکنژاد، آزاد، سلامی، مریم، سهیلی، فرامرز و ضیایی، ثریا (1397). تحلیل سرفصلهای جدید علم اطلاعات و دانششناسی بر مبنای شایستگیهای کارآفرینی در عرصۀ بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO ). پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، پاییز و زمستان، 8 (2)، 5-38.
پورعزت، علیاصغر، قلیپور، آرین و نَدیرخانلو، سمیرا (1389). تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش در دانشگاه تهران. سیاست علم و فناوری، بهار و تابستان، 2(4)، 65-75.
حسینیان پویا، هانیه، قاضی نوری، سیدسروش و گودرزی، مهدی (1394). شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاریسازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه مدیریت توسعۀ فناوری، تابستان، 3(1)، 63-97.
حیدری هَراتُمه، مصطفی (1401). تأثیر ساختار شبکههای اجتماعی بر جهتگیری کارآفرینی اسپینآفهای دانشگاهی. پژوهشهای جامعهشناختی، بهار، 16(1)، 161-189.
خوشنویسان، فاطمه، عباسپور، عباس، فاضلی، نعمت اله و نیستانی، محمدرضا (1397). الزامات و چالشهای علوم انسانی کارآفرین: تحلیلی پدیدارشناسانه از وضعیت علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران. جامعهپژوهی فرهنگی، پاییز، 9(3)، 1-30.
زارع، هانیه، ابراهیمی، سعیده و جوکار، عبدالرسول (1397). فرایند، فرهنگ، افراد: سه مؤلفۀ مؤثر بر کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شیراز. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دانشگاه شهید چمران اهواز، پاییز، 10(3)، 163-178. Doi:10.22055/slis.2019.19465.1281
صفری، سعید (1398). سنجش، ارزیابی و تبیین محرکها و موانع تجاریسازی علم و فناوری در دانشگاه (مورد مطالعه دانشگاه شاهد). پژوهشنامه علمسنجی، دوفصلنامه علمی دانشگاه شاهد، پاییز و زمستان، 5(2)، 89-124.
طاهرخانی، لیلی، طهماسبی لیمونی، صفیه و قیاسی، میترا (1401). تبیین نقش اشتراک دانش وب بر کارآفرینیدانش با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: نهاد کتابخانههای عمومی کشور). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دانشگاه شهید چمران اهواز، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401. Doi: 10.22055/slis.2022.42016.1914
فخاری، الهام، خادمی، ملوک، حسنآبادی، حمیدرضا و حمیدی، منصور علی (1400). کارآفرینی در آموزش دانشگاهی: مطالعۀ موردی ارزشیابی دانشگاه الزهرا با تأکید بر شبکههای تعاملی و ارتباطات. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، پاییز، 17(64)، 259- 297.
قنادینژاد، فرزانه و حیدری، غلامرضا (1397). شناسایی و تحلیل موضوعات پژوهشی کارآفرینی در علم اطلاعات و دانششناسی از دیدگاه استادان و دانشجویان دکتری این رشته. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، پاییز و زمستان، 8 (2)، 39-62.
کشاورزی، علیحسین، صفری، سعید و عسکری، محمدحسین (1396). الگوی بهرهگیری از عوامل پیشبرنده و بازدارندهها در شکلگیری دانشگاه کارآفرین در ایران. مطالعات مدیریت راهبردی، بهار، 29، 178-163.
گودرزی، ریحانه، حسینی، سیدرسول و طبائیان، سیدکمال (1397). چهارچوبی برای توسعۀ کارآفرینی دانشگاهی در رشتههای علوم انسانی در ایران. فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، زمستان، 11(4)، 661-679.
نریمانی، امیررضا و واعظی، رضا (1396). شناسایی عوامل تسهیلگر تجاریسازی پژوهشهای دانش مدیریت دولتی. مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تابستان، 9(2)، 235-262.
هومن، حیدرعلی (1391). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
Almasifard, M., Bakhsham, M., Karimi, H., & Behvar, S. (2021). Designing a pathology model of academic entrepreneurship development and knowledge commercialization with a structural interpretive approach. Karafan Quarterly Scientific Journal, 17(Special Issue), 87-110. Doi: 10.48301/kssa.2021.128449. [In Persian]
Bashokouh, M., & Pooramini, Z. (2022). The model of University Entrepreneurial with a systematic approach. (Case Study: University of Mohaghegh Ardabili). Journal of Research in Educational Science, 16(56), 64-75. [In Persian]
Biranvand, A., Shabani, A., Asemi, A., & cheshmaeh Sohrabi, M. (2019). Mapping Intellectual Structure of Commercialization of Knowledge Research: Using Co-Word Analysis and Science Visualization. Journal of Studies in Library and Information Science, 11(Special Issue: Knowledge Management), 45-66. Doi: 10.22055/slis.2017.24056.1416. [In Persian]
Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative Analysis. Los Angeles, CA: Sage Publications.
Charmaz, K. (2014). Constructing Grounded Theory. Sage.
Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Second Edition. Sage Publications.
Crow, M. M., Whitman, K., & Anderson, D. M. (2020). Rethinking Academic Entrepreneurship: University Governance and the Emergence of the Academic Enterprise. Public Administration Review, 80 (3), 511-515.
Fakhaari, E., Khademi Ashkzari, M., Hassanabadi, H., & Alihamidi, M. (2021). Entrepreneurship in Higher Education: AL-Zahra University Case-study based on networks. Cultural Studies & Communication, 17(64), 259-297. Doi: 10.22034/jcsc.2020.133829.2268. [In Persian]
Fini, R, Perkmann, M., & Ross, J. (2022). Attention to Exploration: The Effect of Academic Entrepreneurship on the Production of Scientific Knowledge. Organization Sciennce, 33(2), 688-715.
Ghanadinezhad, F., & Heidari, G. (2019). Identification and Analysis of Entrepreneurship Research Priorities in Knowledge and Information Science from the Viewpoint of Faculty Members and Doctoral Students in the Field. Library and Information Science Research, 8(2), 39-62. Doi: 10.22067/riis.v0i0.65041. [In Persian]
Goudarzi, R., Hosseini, S. R., & Tabaian, S. K. (2019). Academic Entrepreneurship Development Framework in the Humanities in Iran. Journal of Entrepreneurship Development, 11(4), 661-679. Doi: 10.22059/jed.2019.272159.652843. [In Persian]
Hayter, C. S., Fischer, B., & Rasmussen, E. (2022). Becoming an academic entrepreneur: how scientists develop an entrepreneurial identity. Small Business Economics, 59(4), 1469-1487.
Heidari Haratemeh, M. (2022). The Influence of the Structure of Social Networks on Academic Spin - Offs’ Entrepreneurial Orientation. Sociological Researches, 16(1), 161-189. [In Persian]
Homan, H. A. (2011). A practical guide to qualitative research. Tehran: Samt. [In Persian]
Hosseiniyanpouya, H., ghazinoori, S., & goodarzi, M. (2015). Identifying factors affecting Technology Commercialization Strategy based on the Meta-Synthesis method. Journal of Technology Development Management, 3(2), 63-97. Doi: 10.22104/jtdm.2016.356. [In Persian]
Ismail, K., Anuar, Melati Ahmad, O., W. Z. Wan, Aziz, A. A., Seohod, K., & Akhtar, Ch. Shoaib (2015). Entrepreneurial Intention, Entrepreneurial Orientation of Faculty and Students towards Commercialization. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 181, 349-355.
Keshavarzi, A. H., Askari, M. H., & Safari, S. (2017). Proposing a Pattern for using Accelerating Factors, and Barriers to Formation of Entrepreneurial University in Iran. Journal of Strategic Management Studies, 8(29), 163-178. [In Persian]
Khoshnevisan, F., Abbaspour, A., Fazeli, N., & Neyestani, M. (2018). The Requirements and Challenges of Humanities Entrepreneur: Phenomenological Analysis of the Situation of Humanities in Iranian Academic System. Jame Pazhuhi Farhangi, 9(3), 1-30. [In Persian]
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (2000). Naturalistic Inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Lubua, F. G., & Kessler, G. (2022). Academic Entrepreneurship in CALL: A Significant Subject in the Era of Knowledge Economy. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 12 (1), 1-16.
Narimani, A. R., & vaezi, R. (2017). Identify factors to the commercialization of research in Knowledge of public administration. Journal of Public Administration, 9(2), 235-262. Doi: 10.22059/jipa.2017.236485.2047. [In Persian]
Neves, S., & Brito, C. (2020). Academic entrepreneurship intentions: a systematic literature review. Journal of Management Development, 39(5), 645-704.
Paknejad, A. P., Salami, M., Soheili, F., & Ziaei, S. (2019). Analysis of the New Syllabus of Knowledge and Information Science Based on the Entrepreneurial Competencies in the Field of Search Engine Optimization. Library and Information Science Research, 8(2), 5-38. Doi: 10.22067/riis.v0i0.73376. [In Persian]
Pourezzat, A. A., Gholipour, A., & Nadirkhanlou, S. (2010). Representating Barriers to Academic Entrepreneurship and Knowledge Commercialization at University of Tehran. Journal of Science and Technology Policy, 2(4), 65-77. [In Persian]
Sabir, Mohammed Nawzad, Rashid, Wirya N., Al-Kake, Farhad, & Othman, Bestoon (2019). Entrepreneurship Characteristics and Attitude towards Knowledge Commercialization: Evidence from Malaysia. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 23(02), 844-859.
Safari, S. (2019). Investigating the Drivers and Barriers of Academic Research’s Commercialization (Research Case: Shahed University). Scientometrics Research Journal, 5((Issue 2, Autumn & Winter)), 89-124. doi: 10.22070/rsci.2019.3686.1228. [In Persian]
Secundo, G., Rippa, P., & Cerchione, R. (2020). Digital Academic Entrepreneurship: A structured literature review and avenue for a research agenda. Technological Forecasting and Social Change, 157, 120118.
Taherkhani, L., Tahmasebi limooni, S., & Ghiasi, M. (2022). Explaining the role of web knowledge sharing on knowledge entrepreneurship with the mediating role of information technology adoption (Case of study: Institute of Public Libraries of Iran). Journal of Studies in Library and Information Science. Doi: 10.22055/slis.2022.42016.1914. [In Persian]
Wang, M., Cai, J., Soetanto, D., & Guo, Y. (2021). Why do academic scientists participate in academic entrepreneurship? An empirical investigation of department context and the antecedents of entrepreneurial behavior. Journal of Small Business Management, 1-32.
Wang, M., Soetanto, D., Cai, J., & M., H. (2022). Scientist or Entrepreneur? Identity centrality, university entrepreneurial mission, and academic entrepreneurial intention. The Journal of Technology Transfer, 47(1), 119-146.
Zare, H., Ebrahimi, S., & Jowkar, A. (2018). Process, culture, people, three components of effective corporate entrepreneurship of information science specialists in shiraz university. Journal of Studies in Library and Information Science, 10(25), 163-178. Doi: 10.22055/slis.2019.19465.1281. [In Persian]
Send comment about this article