افضلی، محدثه (1398). خدمات دادههای پژوهشی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی وابسته به وزرات علوم، تحقیقات و فناوری: تعیین وضعیت و شناسایی اهمیت و ملزومات آن. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
پهلوانزاده، بهاره و زاهدی نوقابی، مهدی (1400). طراحی و توسعه درگاه جستجوی یکپارچه مخازن سازمانی ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. ۱۰۵، ۸۳-۱۱۶.
داستانی، میثم (1397). وضعیت استفاده از مخازن سازمانی در مراکز آموزش عالی ایران: یک گزارش کوتاه. علم سنجی کاسپین.5(1)، 39-44.
رشیدی، کیانوش و عباسپور، جواد (1396). مقایسه منابع مخازن سازمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از لحاظ نمایهپذیری و دسترسپذیری در موتور جستجوی گوگل. کتابداری و اطلاعرسانی، 8(1)، 179-195.
زاهدی، مهدی و زرهساز، محمد (1389). نقش و جایگاه مخازن سازمانی در اشاعه و دسترسپذیر کردن اطلاعات در جامعه علمی. کتابداری و اطلاعرسانی. 13(1)، 227-249.
زاهدی، مهدی (1394). تحلیل عامل های اثرگذار بر پیادهسازی مخازن سازمانی در دانشگاهها و مراکز علمی برپایه نظریههای سیستمهای اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی، 1(5)، 280-300.
شفیعی، مسعود (1393). ارزیابی فرادادهها «سامانه اطلاعات علمی دانشگاه فردوسی مشهد» از جنبه قابلیتهای جستجو، بازیابی و نمایهپذیری اطلاعات. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
معیارهای انتخاب نرمافزار کتابخانة دیجیتال. کتاب ماه کلیات، ۱۴(۱۱)، 5-13.
نوری میسا، ریحانه وحسنزاده، محمد (1394). تعیین عناصر تشکیلدهنده مخزن دانش سازمانی در دانشگاههای کشور و ارائه یک چارچوب مفهومی. کتابداری و اطلاعرسانی. 5(1). 171-191.
نوری، زیبنده (1396). ارزیابی مخزن اطلاعات علمی براساس معیارهای مطلوب مخزن دانش سازمانی. مطالعه موردی سامانه پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه کردستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور کرمانشاه، دانشکده علوم انسانی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
References
Afzali, M. (2019). Research data services in the central libraries of state universities affiliated to the ministries of science, research and technology: determining the status and identifying its importance and requirements (Master's thesis, alzahra university, Tehran). [In Persian]
Bayram, Ö., Atılgan, D., & Arslantekin, S. (2006).E-LIS, 2006. http://eprints.rclis.org/7658/
Bianco, A. M., De Marsico, M., & Temperini, M. (2005). Standards for e-learning. Norway: Quality, Interoperability and Standards in e-Learning. 2004-3538/001-001 ELE - ELEB14.
Pahlevanzadeh, B., & Zahedi Nooghabi, M. (2021). Design and Development of Iranian Institutional Repositories Integrated Search (IRIS) Portal. Iranian Research Institute
for Information Science and Technology (IranDoc). 37(1), 83-116. [In Persian]
Chapman, J. W., Reynolds, D., & Shreeves, S. A. (2009). Repository metadata: approaches and challenges. Cataloging & classification quarterly, 47(3-4), 309-325.
da Costa Carvalho, A. L., de Carvalho, M. G., Guimaraes, D., Kalleb, D., Cavalcanti, R., Gouveia, R. S., ... & Koch, F. (2016). A quantitative analysis of learning objects and their metadata in web repositories. In Social Computing in Digital Education: First International Workshop, SOCIALEDU 2015, Stanford, CA, USA, August 19, 2015, Revised Selected Papers 1 (pp. 49-64). Springer International Publishing.
Dastani, M. (2018). Status of using institutional repositories in Iranian higher education centers: A short communication. Caspian Journal of Scientometrics, 5(1): 39-44. [In Persian]
Day, M. (2010). IMPACT Best Practice Guide: Metadata for Text Digitisation & OCR.
Digital library software selection criteria (2011). The book of the month of generalities.14(167), 5-13. [In Persian]
Bueno-De-La-Fuente, G., Hernández-Pérez, T., Rodríguez-Mateos, D., Méndez-Rodríguez, E. M., & Martín-Galán, B. (2009). Study on the use of metadata for digital learning objects in university institutional repositories (MODERI). Cataloging & classification quarterly, 47(3-4), 262-285.
Fuente, Bueno-De-La-; G., Hernández-Pérez, T., Rodríguez-Mateos, D., Méndez-Rodríguez, E. M., & Martín-Galán, B. (2009). Study on the use of metadata for digital learning objects in university institutional repositories (MODERI). Cataloging & classification quarterly, 47 (3-4), 262-285.
Gan, Y. Y. (2006). Designing learning object repositories: a thesis presented in partial fulfilment of the requirements for the degree of Master of Information Science in Information Sciences at Massey University (Doctoral dissertation, Massey University).
Gil, A. B., Rodríguez, S., De la Prieta, F., & Corchado, J. M. (2013). Learning object retrieval in heterogeneous environments. International Journal of Web Engineering and Technology 8, 8(2), 197-213.
Ingavélez-Guerra, P., Otón-Tortosa, S., Hilera-González, J., & Sánchez-Gordón, M. (2021). The use of accessibility metadata in e-learning environments: a systematic literature review. Universal Access in the Information Society, 1-17.
Kubilinskienė, S. (2012). Extended metadata model for digital learning resources. Summary of Doctoral Dissertation Technological Science, Informatics Engineering (07T)
Kulik, S., Aladyshkin, I., Kalmykova, S., & Odinokaya, M. (2021). Development of E-Learning in a Modern Technical University. In Rural Environment. Education. Personality. (REEP). Proceedings of the International Scientific Conference (Latvia). Latvia University of Life Sciences and Technologies
Marciniak, J. (2014). Building E-learning Content Repositories to Support Content Reusability. iJET, 9 (3), 45-52.
McClelland, Marilyn (2004). Distributed Learning Metadata Standards. Journal of Computing in Higher Education Fall 2004, 16 (1), 93-105.
Nurimisa,reyhaneh; hasanzadeh, mohammad (2015). Determining the constituent elements of the organizational knowledge repository in the country's universities and presenting a conceptual framework. Librarianship and information research paper. Librarianship and information research paper.5 (1).pp.171-191. [In Persian]
Nouri,zibandeh (2017). Evaluation of the scientific information repository based on the optimal criteria of the organizational knowledge repository: a case study of the research system of the Kurdistan University faculty members. (master thesis, payamenour, kermanshah). [In Persian]
Park, J. R., & Tosaka, Y. (2010). Metadata creation practices in digital repositories and collections: Schemata, selection criteria, and interoperability. Information Technology and Libraries, 29 (3), 104-116.
Raju, P. (2009). An ontology-driven approach for developing learning object repository for construction using semantic web (Doctoral dissertation, Salford: University of Salford).
Rashidi,kiyanoosh;abbaspur,javad (2017). Comparing the resources of institutional repositories of medical sciences universities of the country in terms of indexability and accessibility in Google search engine. Librarianship and information research paper.8 (1).179-195. [In Persian]
Roy, D., Sarkar, S., & Ghose, S. (2010). A comparative study of learning object metadata, learning material repositories, metadata annotation & an automatic metadata annotation tool. Advances in Semantic Computing, 2(2010), 103-126.
Seth, R. (2006). Learning Object Metadata and its application. Conference on ICT for Facilitating. Digital Learning Environments. 11th – 13th January 2006. DRTC, Bangalore.
Shafi, S. M. (2004). Digitization Perspective of Medieval Manuscripts. Paper presented at 2nd Convention PLANNER. Retrieved from: http://shodhganga.inflibnet.ac.in/dxml/bitstream/handle/1944/415/04Planner_1.pdf?sequence=1
Shafiei, M. (2014). An Evaluation of Metadata Application in the Institutional Repository of Ferdowsi University of Mashhad: From the Perspective of Information Retrieval and Indexability. (master thesis, Ferdowsi University of Mashhad, mashhad). [In Persian]
Shiri, A., & Thornton, G. M. (2019, July). Canada’s Health Data Repositories: Challenges of Organization, Discoverability and Access. In Proceedings of the Annual Conference of CAIS/Actes du congrès annuel de l'ACSI.
Zahedi, M. & Zerehsaz, M. (2010). The role and position of organizational repositories in the dissemination and accessibility of information in the scientific community. Librarianship and information. 13(1). 227-249. [In Persian]
Zahedi, M. (2015). Analysis of factors affecting the implementation of organizational repositories in universities and scientific centers based on information systems theories. Librarianship and information. 5(1), 280-300. [In Persian]
Send comment about this article