· Afkari, F. (2005). The vacancy of manuscript education in the educational curriculum of the country's universities. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat. 90-91, 49-58. [In Persian]
]افشار زنجانی، ابراهیم (1386). نسبت میان خدمت، فن و علم. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 39، 3-8 .[
· Akhshik, S. (2019). Is this knot blind? Analysis of the curricula of knowledge and information science from a cognitive and knowledge perspective. Library and Information Science Research, 19 (1), 5-26. [In Persian]
]آخشیک، سمیهسادات (1398). آیا این گره کور است؟ تحلیل و ارزیابی برنامههای درسی علم اطلاعات و دانش شناسی از منظر شناختی و دانشی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 9(1)، ۵-۲۶ .[
· Alimohammadi, D. (2007). The place of information economic in the library and information science curriculum. Informology, 15-16, 161-172. [In Persian]
]علیمحمدی، داریوش (1386). جایگاه اقتصاد اطلاعات در برنامه آموزشی علوم کتابداری و اطلاعرسانی. اطلاعشناسی، 15-16، 161-172.[
· Alimohammadi, D. (2011a). PhD curriculum of library and information science: A comparative study of Iran and North America. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 64-71. [In. Persian]
]علیمحمدی، داریوش (1390الف). برنامه درسی دکترای کتابداری و اطلاعرسانی: مطالعه تطبیقی ایران و آمریکای شمالی. کتاب ماه کلیات، 166، 64-71.[
· Alimohammadi, D. (2011b). History of library and information science education in Iran according to a professor. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 38-41. [In. Persian]
]علیمحمدی، داریوش (1390ب). تاریخچه آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در ایران به روایت یک استاد. کتاب ماه، 166، 38-41.[
· Ansari, N. (2005). Librarianship education, opportunities and threats. Interviewer Farzad Dadras. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat. 90-91, 18-24. [In Persian]
]انصاری، نوشآفرین (1384). آموزش کتابداری، فرصتها و تهدیدها. مصاحبهکننده فرزاد دادرس. کتاب ماه کلیات، 90-91، 18-24.[
· Azadeh Tafreshi, F. (2005). Designing of Library and information science curriculum. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat. 90-91, 112-117. [In Persian]
]آزاده تفرشی، فریدون (1384). طراحی برنامه درسی کتابداری و اطلاعرسانی. کتاب ماه کلیات، (90 و 91)،112-117[.
· Bagheri, M. (2005). The need to review the library and information science curriculum in Iranian universities (undergraduate and graduate courses). Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 1(2), 57-70. doi: 10.22051/jontoe.2005.270. [In Persian]
]باقری، منصوره (1384). ضرورت بازنگری در برنامهی آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در دانشگاههای ایران (دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد). اندیشههای نوین تربیتی، 1 (2)، 57 -70[.
· Banieghbal, N.; & Razavi Sadr, H. (2010). Content analysis of English texts for special purpose for the students of Library and Information Science according to the approved curricula. Quarterly journal of Knowledge Studies, 3(8), 23-34. [In Persian]
]بنیاقبال، ناهید؛ و رضوی صدر، حسین (1389). تحلیل محتوای متون تخصصی انگلیسی رشته کتابداری و اطلاعرسانی و مقایسه با سرفصلهای مصوب. دانششناسی، 3 (8)، 23-34[.
· Banieghbal, N.; & Sayed Alavi, S. (2010). Review: a content analysis of English texts for library and information science students, to determine the level of thematic coverage, lexical coverage, and syllabus coverage of specialized undergraduate courses. University Textbooks Research and Writing. 19, 77-97. [In Persian]
]بنیاقبال، ناهید؛ و سیدعلوی، سیدبلال (1387) نقد و نظر: تحلیل محتوای متون انگلیسی برای دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی، برای تعیین میزان پوشش موضوعی، پوشش واژگانی و پوشش سرفصل دروس تخصصی دوره کارشناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی،19، 77-97[
· Bigdeli, Z.; & Hamdipour, A. (2013). Content Analysis of LIS Undergraduate Curriculum Approved in 1375 and 1388. Journal of Information Proccessing and Management (JIPM), 28 (2), 283-304. [In Persian]
]بیگدلی، زاهد؛ و حمدی پور، افشین (1391). تحلیل محتوایی برنامه آموزشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی مصوب سالهای 1375 و 1388. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 28(2)، 283- 304[.
· Bobinski, G.S. (2007). Libraries and librarianship: Sixty years of challenge and change, 1945-2005. Lanham: Scarecrow Press.
· CheshmehSohrabi, M. (2007). Information science: etymology, thematic realm, and thought currents. In Information Science and the Information Society, By Ahmad Shabani and Mozaffar CheshmehSohrabi. Tehran: Chapar. [In. Persian]
]چشمهسهرابی، مظفر (1386). علم اطلاعات: ریشهشناسی، موضوع، قلمرو و جریانهای فکری. در کتاب علم اطلاعات و جامعه اطلاعاتی. بهکوشش احمد شعبانی و مظفر چشمهسهرابی. تهران: چاپار[.
· CheshmehSohrabi, M.; Heidari, G.; & Azimi Vaziri, A. (2017). From librarianship to knowledge and information science: The historiography and backgrounds of formation of the field name in Iran. Library and Information Sciences, 20(2), 3-41. [In. Persian]
]چشمهسهرابی، مظفر؛ حیدری، غلامرضا؛ و عظیمی وزیری، افروز (1396). از کتابداری تا علم اطلاعات و دانششناسی: تاریخنگاری، زمینههای شکلگیری و سیر تحول عنوان رشته در ایران. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 20(2)، 3-41[.
· Daei, A.; Rahimi, A.; & Zare Farashbandi, F. (2017). Differences and similarities of the bachelor curriculum of medical library and information science with similar curriculums in Iran: A comparative study. Journal of Health Administration, 19 (66), 31-46. [In. Persian]
]دیانی، محمد حسین (1362). نقد برنامه دوره کاردانی کتابداری. دانشگاه انقلاب، 28، 42[.
· Dayani, M. (1994). Curriculum analysis and performance of library students in basic sciences (Case Study). Journal of Research and Planning in Higher Education, 1, 73-94. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین (1373). تحلیل برنامه درسی و عملکرد دانشجویان کتابداری در گرایش علوم پایه (مطالعه موردی). پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 1، 73-94[.
· Dayani, M. (2000). Undergraduate library and information science curriculum: Suggestions for transformation. Library and Information Sciences, 3(1), 1-20. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین (1379). برنامه آموزشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی: پیشنهادهایی برای تحول. کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (1)، 1-20[.
· Dayani, M. (2007). The future of library and information science education at the doctoral level. Library and Information Sciences, 10(2), 3-6. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین (1386). آینده آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در سطح دکتری. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 10(2)، 3-16[.
· Dayani, M. (2011a). The prognosis of implementation of the new undergraduate curriculum in library and information science. Library and Information Sciences, 14(3), 5-7. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین (1390الف). پیشآگاهی برای اجرای برنامه جدید دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(3)، 5-7[.
· Dayani, M. (2011b). Challenges of implementing the new undergraduate curriculum in librarianship: with emphasis on new courses. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 20-27. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین (1390ب). چالشهای اجرای برنامه جدید دوره کارشناسی کتابداری: با تأکید بر درسهای تازه. کتاب ماه کلیات، 166، 20 -27[.
· Dayani, M. & et al. (1993). Evaluation of undergraduate librarianship curricula. Research on Information Science & Public Libraries, 3 (4), 33-64. [In. Persian]
]دیانی، محمدحسین و دیگران (1372). ارزیابی برنامههای درسی رشته کتابداری در سطح کارشناسی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 3 (4)، 33-64[.
· Ebrami, H. (2004). Introduction to librarianship and information Science. Tehran: Ketabdar. [In Persian]
]ابرامی، هوشنگ (1383). شناختی از دانش شناسی (علوم کتابداری و دانش رسانی). تهران: کتابدار[.
· Eltemasi, M.; & Fahimnia, F. (2011a). The quality of Library and Information Science education in Iran with emphasis on reference services. Quarterly journal of Knowledge Studies, 4(14), 15-21. [In Persian]
]التماسی، مهشید و فهیمنیا، فاطمه (1390ب). میزان انطباق مهارتهای خدمات مرجع و اطلاعرسانی و محتوای آموزشی سرفصلهای دانشگاهی (مطالعه موردی و مقایسهای سرفصل دانشگاه تهران) . فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 55، 193-210 .[
· Fadaie, G. (2011). Library and information science education and upcoming questions. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 17-19. [In. Persian]
]فدایی، غلامرضا (1390). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی و پرسشهای پیش رو. کتاب ماه کلیات، 166، 17-19[.
· Fadaie, G.; & Barmar, E. (2011). Faculty of Librarianship and Information science: Departments, fields, majors and proposed academic levels. Journal of Academic Librarianship and Information Research, 45 (1), 13-26. [In. Persian]
]فدایی، غلامرضا؛ و برمر، الهام (1390). دانشکده کتابداری و اطلاعرسانی: گروهها، رشتهها، گرایشها و مقاطع تحصیلی پیشنهادی. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45(1)، 13-26[.
· Farajpahlou, A. (2011). Library and information science education; the current situation and its prospects in Iran. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 28-33. [In. Persian]
] فرج پهلو، عبدالحسین (1390). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی؛ وضع موجود و دورنمای آن در ایران. کتاب ماه، 166، 28-33[.
· Farzin, F.; & Nikkarm M. (1997). Formal and informal education of library and information science of medical sciences. Research on Information Science & Public Libraries, 7(2), 63-68. [In. Persian]
]فتاحی، رحمتالله (1379). الگویی برای بازنگری و تجدید ساختار آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی در ایران با توجه به تحولات جدید در محیط اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (1)، 21-44[.
· Fattahi, R. (2005). New Master's Degree curriculum in Library and Information Science. Library and Information Sciences, 8(2), 9-26. [In. Persian]
]فتاحی، رحمتالله (1384). برنامه جدید کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 30، 26-41[.
· Fattahi, R.; Rajabali Beglou, R.; & Akhshik, S. (2005). A brief overview of the past, present and future of library and information science in Iran. Shiraz: Nameh Parsi. [In. Persian]
]فتاحی، رحمتالله؛ رجبعلی بگلو، رضا؛ و آخشیک، سمیه سادات (1393). گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاعرسانی در ایران. شیراز: نامه پارسی[.
· Fattahi, R.; & Rismanbaf, A. (2014). Knowledge and Information Science: The nature and its functions. Journal of Information Proccessing and Management (JIPM), 29 (1), 3-34. [In. Persian]
]فتاحی، رحمتالله؛ و ریسمانباف، امیر (1392). علم اطلاعات و دانششناسی: سرشت و کارکردهای آن. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۹ (۱)،۳-۳۴. [
· Field, J.J. (2008). Understanding your competencies to create a successful career. Science & Technology Libraries, 28(1-2), 1-10.
· Ghaed-Sharafi, H. (1996). Information technology and education of health Science librarianship. National Studies on Librarianship and Information Organization, 7(1), 65-73. [In. Persian]
]حسنزاده، محمد (1393). بازنگری در علم اطلاعات و دانششناسی. کتاب ماه کلیات، 198، 3-6[.
· Hasanzadeh, M.; & Ghauri, Z., (2010). Viewpoints of LIS society concerning change in content, teaching, and title of the discipline. Research on Information Science & Public Libraries, 16 (3), 59-85. [In. Persian]
]حسنزاده، محمد؛ و غیوری، زینب (1389). دیدگاه جامعة کتابداری و اطلاعرسانی در خصـوص تغییـر در محتــوا، آموزش و عنــوان رشــته. تحقیقــات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمــومی، 16(3)، 59-85[.
· Hayati, Z. (1998). The impact of information technology on library education with special emphasis on curriculum development. National Studies on Librarianship and Information Organization, 9(1), 14-27. [In. Persian]
]حیاتی، زهیر (1377). تأثیر فنآوری اطلاعات بر آموزش کتابداری، با توجه به برنامههای درسی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 9 (1)، 14-27[.
· Hayati, Z. (1999). Educational issues of library and information science in universities. Library and Information Sciences, 2(1), 3-26. [In. Persian]
]حیاتی، زهیر (1378). مسائل آموزشی کتابداری و اطلاعرسانی در دانشگاهها. کتابداری و اطلاعرسانی، 2(1)، 3-26[.
· Hayati, Z. (2004). Information science education in Iran: Past, present, future. National Studies on Librarianship and Information Organization, 15(1), 25-41. [In. Persian]
]حیاتی، زهیر (1383). آموزشهای کتابداری و اطلاعرسانی در ایران: گذشته، حال، آینده. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،15 (1)، 25-41[.
· Hayati, Z. (2005). Library and information science education in Iran! Findings and unfindings. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 90-91, 30-39. [In. Persian]
]حیدری، غلامرضا (1390). آموزش کتابداری و علم اطلاعات در ایران: موانع و راهکارها. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(2)، 71-105[.
· Hodaei, M. (1999). Internship in library and information science education. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 2(3), 23-40. [In. Persian]
]حری، عباس (1390). ضرورت رویکردی سه وجهی به آموزش کتابداری و اطلاعرسانی. کتاب ماه کلیات، 166، 10-11.[
· Horri, A.; Naderi, S.; & Dokht Esmati, M. (2008). A meta-analysis of the homogeneity of library and information science curriculum priorities with the priorities of labor market skill needs. Informology, 22, 31-58. [In Persian]
]حری، عباس؛ نادری، سمانه؛ و دخت عصمتی، محدثه (1387). فرا تحلیلی بر همگونی اولویتهای درسی کتابداری و اطلاعرسانی با اولویتهای نیازهای مهارتی بازار کار. اطلاعشناسی، 22، 31-58[.
· Horri, A.; & Salemi, N. (2003). Investigating the homogeneity of teaching materials with production and guidance of works by faculty members of the library and information science in Iran. Journal of Psychology and Educational Sciences, 67, 47-70. [In. Persian]
]حری، عباس؛ و سالمی، نجمه (1382) بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیئتعلمی رشته کتابداری و اطلاعرسانی در ایران. روانشناسی و علوم تربیتی، 67، 47-70[.
· Hosseini, S. (2019). Critical review of the book theoretical and practical approaches to curriculum development in higher education. University Textbooks; Research and Writting, 22(43), 116-141. [In. Persian]
]حسینی، محمدحسین (1397). نقدی بر کتاب رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامههای درسی در آموزش عالی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 22 (43)، 116-141[.
· Hosseinirad, S.; Masoumi, L.; & Vakili Mofrad, H. (2018). Evaluating the curriculum of medical library and information sciences MSc program from the perspective of graduates: Towards accountable education. Iranian Journal of Medical Education, 18, 192-203. [In. Persian]
]حسینیراد، سمیه؛ معصومی، لیلا؛ و وکیلی مفرد، حسین (1397). ارزیابی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی از دیدگاه دانشآموختگان رشته در راستای آموزش پاسخگو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۸، 192-203[.
· Jafari Moghadam, S.; & Bineshpour, S. (2012). Revising the content of curriculum of BA courses of Library and information science to Library to develop an entrepreneurial attitude. Journal of higher education curriculum studies, 5, 49-68. [In Persian]
]جعفری مقدم، سعید؛ و بینش پور، سوگل (1391). بازنگری محتوای برنامه درسی دوره کارشناسی رشته کتابداری و علوم اطلاعرسانی با هدف توسعه نگرش کارآفرینانه. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 5، 49 -68[.
· Jafarnegad, A. (2001). Survey on Facilities of LIS Departments of Iran for Teaching Information Technology to Students. National Studies on Librarianship and Information Organization, 11(4), 10-35. [In Persian]
· [Jain, P.; and Jorosi, B. (2017). LIS education at university of Botswana: evolution, opportunities and challenges. Journal of Library & Information Technology, 37 (1), 42-50.
· Jalali Dizaji, A. (2015). A Study of Educational Curricula for the Field of Library and Information Science with the Purpose of Revising the Undergraduate Curriculum at Allameh Tabataba'i University. Educational Psychology, 10(31), 25-60. [In. Persian]
]جوکار، عبدالرسول؛ و حمدی پور، افشین (1380). نیاز به تحول در برنامههای درسی کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 4 (2)، 9-25[.
· Keshavarz, H. (2011). Library and Information science education: Challenges ahead. Ketab-e-Mahe-e-Kolyat, 166, 46-57. [In. Persian]
]کشاورز، حمید (1390). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی: چالشهای پیش رو. کتاب ماه کلیات، 166، 46-57[.
· Kiani, H. (1999). A Compliance Survey of Iranian Library and Information Science Education Departments to the IFLA International Standards for Library Schools. National Studies on Librarianship and Information Organization, 10(2), 8-26. [In. Persian]
]مطلبی، داریوش (1390). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی. کتاب ماه کلیات، 14 (9)، 1-2.[
· Ministry of Science, Research and Technology (MSRT), supreme council of planning. The curriculum planning committee of library and information science. (2014). The undergraduate curriculum in the Knowledge and Information Science field. Tehran: MSRT. [In. Persian]
]وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. شورای عالی برنامهریزی. کمیته برنامهریزی درسی علم اطلاعات و دانششناسی (1393). برنامه درسی دوره کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری[.
· Mokhtari, H. (2005). Syllabus of medical library and information sciences at Masters Degree. National Studies on Librarianship and Information Organization, 16(2), 25-32. [In. Persian]
]مختاری، حیدر (1384). برنامه درسی رشته کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 16 (2)، 25-32[.
· Mokhtari Me'mar, H. (2002). Attitudes of faculty members and undergraduate students of librarianship towards the goals and presentation of internship courses. Psychology and Educational Sciences, 32(2), 77-108. [In. Persian]
]مختاری معمار، حسین (1381). نگرش اعضای هیئتعلمی و دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری درباره اهداف و نحوه ارائه دروس کارورزی. روان شناسی و علوم تربیتی(دانشگاه تهران)، 32 (2)، 77-108[.
· Mokhtari Me'mar, H. (2003a). Internship and its role in library and information science education. Journal of Academic librarianship and Information Research, 37(1), 83-102. [In. Persian]
]مختاری معمار، حسین (1382ب). نگرش اعضای هیئتعلمی و دانشجویان درباره تعداد واحدها و ساعات دروس کارورزی در برنامه کارشناسی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 14(2)، 59-69.[
· Mortezaie, L. (2000). Comparative study of LIS graduate courses in Iran, India, United Kingdom and United State. Journal of Information Proccessing and Management (JIPM), 15 (3-4), 1-6. [In. Persian]
]مرتضایی، لیلا (1379). بررسی تطبیقی وضعیت تحصیلات تکمیلی علوم کتابداری و اطلاعرسانی در کشورهای انگلستان، آمریکا، هند و ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 15 (3-4)، 1-6.[
· Nasiri, M.; Hosseinpour, M.; & Moarefzadeh, A. (2012). Surveying the curriculum syllabus in the technician courses of librarianship and information sciences in higher education of Iran. Research in Curriculum Planning, 8(31), 77-88. [In. Persian]
]نصیری، ماریا؛ حسینپور، محمد؛ و معرفزاده، عبدالحمید (1390). بررسی سرفصل برنامه تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاعرسانی در آموزش عالی ایران. پژوهش در برنامهریزی درسی، 8 (31)، 77-88 .[
· Nasr, A.; Etemadizadeh, H.; & Nili, M. (2011). Theoretical and prectical approaches to curriculum development in higher education. Tehran: SAMT. [In. Persian]
]نصر، احمدرضا؛ اعتمادیزاده (دریکوندی)، هدایتالله؛ و نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1390). رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامههای درسی در آموزش عالی. تهران: سمت و دانشگاه اصفهان.[
· Neekzad, F.; & Osareh, F. (2015). Citation analysis and content analysis of the Persian books for the recent undergraduate syllabus of library and information science (2010) based on their in-text citations. Library and Information Science Research, 5(1), 138-152. [In. Persian]
]نوروزی، علیرضا (1387). پیشنهاد یک استاد کتابداری و اطلاعرسانی: برنامه آموزش کتابداری ایران اصلاح شود. اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 8، 10[.
· Nowkarizi, M. (2004). Review of undergraduate library and information science curricula. Library and Information Sciences, 7(2), 5-23. [In. Persian]
]نوکاریزی، محسن (1383). بررسی برنامههای درسی کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی، 7(2)، 5-23[.
· Oroji, M.; Alimohammadi, D.; & Akhshik, S. (2019). Capacity assessment of curriculum information science and knowledge studies to support students for getting job opportunities in research data management. National Studies on Librarianship and Information Organization, 30(1), 55-79. [In. Persian]
]عروجی، مژگان؛ علیمحمدی، داریوش؛ و آخشیک، سمیه سادات (1398). ظرفیت برنامههای درسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی برای تصدی فرصتهای شغلی مدیریت دادههای پژوهشی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 30 (1)، ۵۵-۷۹[.
· Pasyar, P.; Ghazi MirSaeed, J.; & Horri, A. (2008). Comparative study of the course description of fundamentals of the library and information science of different academic levels of selected universities in Iran and the world. Informology, 28, 39-60. [In Persian]
]تهوری، زهرا (1385). لزوم بازنگری در برنامههای آموزش کتابداری و اطلاعرسانی با توجه به نیازهای مهارتی جدید کتابداران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 17(1)، 143-162.[
· Taheri, S.; & Alaee Arani, M. (2012). A Comparative study on the library and information science's Branches in USA, Canada, UK, with Iran: Emphasizing on their effectiveness on the amount of scientific productions at the international level. Quarterly journal of Knowledge Studies, 5(16), 83-96. [In. Persian]
]تاجآبادی، رضا؛ قاری، سبحان؛ و رنجبری، صفرعلی (1387). کاربرد و اثربخشی فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی با گستره نوآوری. اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 9، 21-29[.
· Wilson, T.D. (2001). Mapping the curriculum in information studies. New library Word, 102(11-12), 436-442.
· Yaghmaei, J. (1999). Library and information science education at Ferdowsi University of Mashhad. Library and Information Sciences, 2(3), 23-40. [In. Persian]
]یغمایی، جواد (1378). آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در دانشگاه فردوسی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 2 (3)، 23-40[.
· Zare-Farashbandi, F.; & Daei, A. (2018). A Comparative study of the Master of Science curriculum of medical library and information science with similar curriculums in Iran. Journal of Studies in Library and Information Science, 10(3), 253-276. [In. Persian]
]زارع فراشبندی، فیروزه؛ و دایی، عذرا (1397). مطالعه تطبیقی سرفصل دروس مقطع کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی با سایر رشتهها و گرایشهای مشابه موجود در ایران. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 10 (3)، ۲۵۳- 276[.
· Zavaraqi, R. (2011). Tips from library and information science education in Iran in a conversation with Dr. Ali Shokouei. Ketab-e-mah Koliyat, 166, 4-7. [In. Persian]
]زوارقی، رسول (1390). نکتههایی از آموزش کتابداری و اطلاعرسانی در ایران در گفتگو با دکتر علی شکویی. کتاب ماه کلیات (اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی)، 166، 4-7[.
Send comment about this article