احمدی ده قطبالدینی، محمد؛ احدی، حسن (1391). تأثیر عوامل انگیزشی- اجتماعی خواندن در خانه و مدرسه بر نگرش خواندن دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(8(پیاپی 35))، 74- 85.
جلیلوند، محمدامین (1373). ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان تیزهوش دبیرستانهای استعدادهای درخشان و خاص شهر تهران. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی
سیف نراقی، مریم؛ نادری، عزت الله (1389). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: ارسباران.
فتاحی، رحمت الله (۱۳۸۳). سواد اطلاعاتی و بهسازی رفتار اطلاعیابی پژوهشگران ضرورت ادغام سواد اطلاعاتی در فرایند پژوهش و تولید دانش. همایش آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها، مراکز اطلاعرسانی و موزهها، مشهد، سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
فتاحی، رحمتالله؛ صابری، مریم؛ دخت عصمتی، محدثه (1388). بررسی رفتار اطلاعیابی دانشآموزان دوره راهنمایی در اینترنت و جایگاه کتابخانه در آن. علی حسین قاسمی(ویراستار)، کتابخانههای آموزشگاهی، پویاسازی نظام آموزش و مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری. دانشگاه فردوسی مشهد. تهران: کتابدار.
کارآمد، حسین (1386). راهکارها و شیوههای آموزش فراگیران نخبه. ماهنامه معرفت، 117(6).
محبوب، سیامک؛ حسنزاده، محمد (1388). رفتار غیرکلامی و جانشینسازی کلمات در بیان نیاز اطلاعاتی دانشآموزان دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 1-15(1)، 79-106.
منصوریان، یزدان (1394). روش تحقیق در علم اطلاعات و دانششناسی. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
هاگز، هیلاری (1387). واکنشها و تأثیرها: الگوی کاربرد اطلاعات پیوسته برای یادگیری (ترجمه قاسم آزادی احمدآبادی و اکرم آزادی احمدآبادی). کتابداری و اطلاعرسانی، 11(2).
هالاهان، دانیل پی؛ کافمن، جیمز (2011). دانشآموزان استثنایی: مقدمهای بر آموزش ویژه (ویرایش نهم). ترجمه حمید علیزاده؛ هائیده صابری؛ ژانت هاشمی؛ مهدی محی الدین. تهران.
Burešová, Iva؛ Havigerová, Jana Marie. (2015). Information Behavior of Gifted Children in the Pre-literate Stage – Qualitative Study. American Journal of Educational Research, 3(2), 159-165. DOI: 10.12691/education-3-2-8
Kirk, S. Gallagher, J. J. Coleman, M. R. & Anastasiow, N. J. (2015). Educating exceptional children. Cengage Learning.
Send comment about this article