برخورداری، رمضان؛ مدنی، سیدهادی (1394). تحلیل محتوای کیفی قصههای صمد بهرنگی بهمنظور بررسی امکان استخراج مضامین تربیتی-انتقادی. خانواده و پژوهش، 13 (1)،93-116.
پازوکی، فاطمه؛ حاجی زینالعابدینی، محسن (1392، 17 و 18 مهر). بررسی تحلیلی و نشانهشناختی حضور کتابدار و کتابخانه در فیلمهای سینمایی. مقاله ارائهشده در همایش ملی کتابخانه و مردم، کرمان.
تراببیگی، مهدی (1389). تحلیل محتوای کتب برگزیده ادبیات داستانی کودک و نوجوان از منظر کاربرد مهارتهای زندگی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
جوانبخت، میثم؛ وزیری، اسماعیل؛ یقطین، مریم (1390). بررسی میزان انعکاس موضوعات کتابداری و اطلاعرسانی در کتابهای درسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی (شاخه نظری) سال تحصیلی 90-1389. کتابداری و اطلاعرسانی، 14 (1)، 297-318.
حسینی، وجیهه؛ صنعتجو، اعظم؛ شریف، عاطفه؛ و امینیزدی، سیدامیر (1397). تحلیل محتوای داستانهای نوجوانان از حیث ابعاد هویتیابی، برپایه نظریات اریکسون، مارسیا و برزونسکی. تعامل انسان و اطلاعات، 5 (1)، 83-98.
خوشبخت، فریبا. (1389). بررسی مفهوم مرگ در ادبیات کودک ایران تحلیل محتوای 9 کتاب داستان. مطالعات ادبیات کودک، 1 (1)، 129-141.
دهقانیان، جواد؛ مریدی، زینب (1391). بررسی مفهوم مرگ و زندگی در رمان سووشون برپایۀ نشانهشناسی رنگ سیاه. ادبیات پارسی معاصر، 2 (1)، 56-88.
صفوی، زینب (1396). بازنمایی خواندن در آثار یک نویسنده: مطالعه موردی داستانهای مصطفی مستور. پژوهشهای خواندن، 1 (1)، 69-85.
Ballistreri, L. L. (2009). A content analysis of young adult novels featuring mentally and emotionally disabled characters. Retrieved May 4, 2020, from https://rdw.rowan.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1591&context=etd
Bickford, J. H, (2017). The representations of LGBTQ themes and individuals in non-fiction young adult literature. Social Studies Research and Practice, 12 (2), 182-198.
Freier, M. P. (2014). The librarian in Rowling’s Harry Potter Series. Comparative Literature and Culture, 16 (3). Retrieved May 4, 2020, from https://doi.org/10.7771/1481-4374.2197
Jeffries, J. L. (2012). The Image of the artist: a content analysis of authenticity, ethnicity, and quality in young adult novels. Unpublished doctoral dissertation. Retrieved May 4, 2020, from https://repository.usfca.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1042&context=diss
Mann-Boykin, J. K. (2016). What the children are reading: a content analysis of minority male characters in preschool children's libraries. Retrieved May 4, 2020, from https://digitalcommons.du.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2208&context=etd
Maynard, S., & Mckenna, F. (2005). Mother Goose, spud murphy, and librarian knights: Representation of libraries in modern children’s fiction. Journal of Librarianship and information science, 37 (3), 119-129.
Richardson, E. A., & Wagner, S. (2011). Restricted section: the library as presented in harry potter. Paper presented at the Edinboro Potterfest Ravenclaw Conference. Retrieved May 4, 2020, from https://digitalcommons.kent.edu/libpubs/2
West, J. (2010). Gender bias and stereotypes in young adult literature: a content analysis of novels for middle school students. Retrieved May 4, 2020, from https://cdr.lib.unc.edu/concern/masters_papers/765374980
Send comment about this article