اسفندیاری مقدم، علیرضا؛ بیات، بهروز (1387). کتابخانههای دیجیتال: پژوهشهای ارزیابیمحور. مباحث و ملاحظات. کتابداری و اطلاعرسانی، 11 (3)، 207-240.
پاپی، زینب (1386). ارزیابی کیفی وبسایتهای کتابخانههای دانشگاهی دانشگاههای دولتی ایران به منظور ارائه پیشنهادهایی درجهت ارتقاء کیفیت آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، اهواز.
جعفربگلو، مریم؛ حمیدی، محسن؛ انوری، شاپور؛ و فامیل روحانی، سیدعلیاکبر (1393). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دیجیتال براساس الگوی دیجیکوال (مورد مطالعه: کتابخانۀ دیجیتال دانشگاه تهران). پژوهشهای کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 48 (2)، 309-324.
سلامی، مریم؛ میری، انیس (1394). مطالعه تأثیر کیفیت ساختاری و محتوایی وبسایت کتابخانههای عمومی بر رضایت و وفاداری الکترونیکی کاربران. کتابداری و اطلاعرسانی، 18 (2)، 167-185.
سیادتی، لیلاسادات؛ مؤمنی، عصمت؛ و علیپورحافظی، مهدی (1396). تحلیل مفهومی الگوی دیجیکوال براساس چارچوب نظری پنج –اس. مطالعات دانششناسی، 3 (11)، 59-76.
یوسفزاده نجدی تبریز، الهام؛ صنعتجو، اعظم (1394). سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد از دیدگاه کتابداران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برپایه مدل تلفیقی لیبکوال، دیجیکوال و ایاسکوال. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5 ( 2 )، 107-126.
نائیچ، الهام؛ نوروزی، یعقوب؛ حمیدی، محسن (1391). دیجیکوال ابزاری برای سنجش کیفیت کتابخانههای دیجیتال: مطالعه موردی در کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد از دیدگاه کاربران. دانششناسی، 5 (17)، 85-104.
Ahmad, M., & Abawajy, J. H. (2014). Digital library service quality assessment model. Procedia-social and behavioral sciences, 129, 571-580.
Bawden, D., & Vilar, P. (2006). Digital libraries: to meet or manage user expectations. AslibProceedings: New Information Perspectives, 58 (4), 346-354.
Bertot, J. C. et al. (2006). Functionality, usability and accessibility: Interactive user-centered evaluation strategies for digital libraries. Performance Management and Metrics, 7 (1), 17-28.
Calvert, P. J. (2008). Assessing the effectiveness and quality of libraries. PhD Dissertation, Victoria University of Wellington.
Carvalho, S., & White, H. (2004). Theory-based evaluation: the case of social funds. American journal of evaluation, 25 (2), 141-160.
Dalrymple, P. W., & Zweizig, D. L. (1992). Users' experiences of information retrieval systems: an exploration of the relationship between search experience and affective measures. Library and Information Science Research, 14 (2) 167-181.
Debattista, J., Lange, C., Auer, S., & Cortis, D. (2018). Evaluating the quality of the LOD cloud: an empirical investigation. Semantic Web, 9 (6), 859-901.
Debattista, J., & McKenna, L., & Brennan, R. (2018). Understanding information professionals: a Survey on the quality of linked data sources for digital libraries. Retrieved January 25, 2020, from http://doras.dcu.ie/22979/1/ODBASE2018Library.pdf
Einasto, O. (2017). The instrument for evaluating the academic library e-service quality. Bibliothek Forschung und Praxis, 41 (3), 308-318.
Hert, C. A. (2001). User-centered evaluation and its connection to design. In C. R. McClure & J. C. Bertot (Eds.), Evaluating Networked Information Services: Techniques, Policy, and Issues (Chap. 8), (pp. 155-174). NJ, Medford: InformationToday.
Hu, C. P., Hu, Y., & Yan, W. W. (2014). An empirical study of factors influencing user perception of university digital libraries in China. Library & Information Science Research, 36 (3-4), 225-233.
Iso-Ahola, S. E., Jackson, E., & Dunn, E. (1994). Starting, ceasing, and replacing leisure activities over the life-span. Journal of leisure research, 26 (3), 227-249.
Lane, F. C., Andersone, B.k Ponce, H. F. & Natesan, P. (2012). Factorial invariance of LibQUAL+® as a measure of library service quality over time. Library & Information Science Research, 34 (1), 22–30.
McClure, C. R., & Bertot, J. C. (2001). Introduction. In C. R. McClure and J. C. Bertot (Eds.), Evaluating Networked Information Services: Techniques, Policy, and Issues, (xiii-xx). NJ, Medford: Information Today.
McInerney, C. R., & Bird, N. J. (2005). Assessing website quality in context: Retrieving information about genetically modified food on the Web. Information Research, 10 (2), Retrieved January 25, 2020, from http://www.informationr.net/ir/10-2/paper213.html
Nadler, D. M., & Furman, V. M. (2001). Access board issues final standards for disabled access under Section 508 of Rehabilitation Act. Government Contract Litigation Reporter, 14 (19), 14.
Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: a multiple item scale for measuring consumer perception of service quality. Journal of Retailing, 64 (1), 12-37.
Webb, H. W., & Webb, L. A. (2004). SiteQual: an integrated measure of web site quality. Journal of Enterprise InformationManagement, 17 (6), 430-440.
Xie, H. (2006). Evaluation of digital libraries: Criteria and problems, from users' perspectives. Library and Information Science Research, 28 (3), 433-452.
Xu, F., & Du, J. T. (2018). Factors influencing users’ satisfaction and loyalty to digital libraries in Chinese universities. Computers in Human Behavior, 83, 64-72,
Zhang, Y. L., Bi, R. F., & Xiao, M. (2017). Studying on enhancing readers’ satisfaction model of electronic service quality in library based on LibQUAL+ and Kano. Procedia Engineering, 174, 260-266. Retrieved January 25, 2020, from https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705817301327
Zhu, Q. (2002). 5S Graph: a modeling tool for digital libraries. Master's thesis, Department of Computer Science, Virginia Tech.
Send comment about this article