آزاد ارمکی، تقی؛ مبارکی، مهدی؛ و شهبازی، زهره (1391). بررسی و شناسایی شاخصهای کاربردی توسعه اجتماعی (با استفاده از تکنیک دلفی). مطالعات توسعه اجتماعی – فرهنگی، 1 (1)، 7-30.
آهنچیان، محمدرضا (1390). سیمای علوم انسانی در مطالعات آمایش آموزش عالی کشور: مورد استان خراسان رضوی. دومین کنگره ملی علوم انسانی: علوم انسانی در بستر فرهنگ و ارزشهای اسلامی، 14-15 دی (ص 5-7). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
حیدری، غلامرضا (1390). آموزش کتابداری و علم اطلاعات در ایران: موانع و راهکارها. کتابداری و اطلاعرسانی، 14 (2)، 71-105.
دیانی، محمدحسین (1390). کوتاه نوشتهها درباره کتابداری و اطلاعرسانی. مشهد: انتشارات کتابخانه رایانهای.
طرقی، جعفر (1391). ارائه مدل پیشنهادی برای سناریوسازی آیندهپژوهی در توسعه دانشگاه. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی آیندهپژوهی، بهمن 26، (ص 170- 189). تهران: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
عزیزی، نعمتالله (1385). وضعیت آموزش و پژوهش در دانشگاهها: تأملی بر نظر دانشجویان دربارهی چالشها و پنارساییهای علوم انسانی و راهبردهای توسعه کیفی آن. کنگره ملی علوم انسانی: وضعیت امروز، چشمانداز فردا، اسفند 22-24، (ص 201-245). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
علامی، عباس؛ قاسمیبرقی، رضا (1391). ترسیم برنامه آینده دانشگاه علوم پزشکی: رویکرد سناریوپردازی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 9 (1)، 97-101.
علیخانی، علیاکبر (1389). شیوههای تحول و بهبود آموزش عالی و پژوهش در ایران، با تحلیلی بر برخی مطالعات انجامشده. انجمن آموزش عالی ایران، 3 (1)، 1-32.
فتاحی، رحمتالله (1390). تعامل گروههای آموزشی کتابداری و اطلاعرسانی در ایران: آیا امیدی هست؟ کتاب ماه: کلیات اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی، 14 (10)، 12-16.
فدایی، غلامرضا (1388). آینده کتابداری و اطلاعرسانی. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 40 (46)، 95-100.
فراستخواه، مقصود (1387). آیندهاندیشی درباره کیفیت آموزش عالی ایران؛ مدلی برآمده از نظریه مبنایی (GT). پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 14 (4)، 67-95.
گرایی، احسان (1395). آیندهنگاری راهبردی آموزش علم اطلاعات و دانششناسی در ایران با رویکرد برنامهریزی سناریومبنا. پایاننامه دکتری، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
منتظر، غلامعلی؛ فلاحتی، نگار (1394). سناریونگاری آینده آموزش عالی ایران و کارکرد فناوری اطلاعات در آن. سیاست علم و فناوری، 7 (1)، 47-67.
منصوریان، یزدان (1390). گرایشهای تخصص و بین رشته در کتابداری و اطلاعرسانی. کتاب ماه: کلیات اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی، 14 (10)، 58-63.
مهدی، رضا (1392). آیندهپژوهی در آموزش عالی: دانشگاه اسلامی، دانشگاه سازگار با محیط و زمینه. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 17 (4)، 697-719.
مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی (1393). میز آیندهپژوهی آموزش عالی ایران. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. بازیابی 18 اسفند 1395، از
http://irphe.ac.ir/page.php?slct_pg_id=695&sid=1&slc_lang=fa.
Broady-Preston, J. (2010). The information professional of the future: polymath or dinosaur? Library Management, 31(1), 66-78.
Buckland, M. K. (1986). Educational for librarianship in the next century. Library Trends, 34 (4), 777-788.
Georghiou, L. (1996). The UK technology foresight programme. Futures, 28 (4), 359-377.
Godet, M. (2006).Creating futures: Scenario planning as a strategic management tool. France: Economica Publish.
Lewis, D. A. (1980). Today’s challenge—tomorrow’s choice: Change or be changed or the doomsday scenario. Journal of Information Science, 2 (2), 59-74.
Martin, B. (1995). Foresight in science and technology. Technology Analysis and Strategic Management, 7 (2), 139-168.
Moran, B. B., & Marchionini, G. (2012). Information professionals 2050: Educating the next generation of information professionals. In B. B. Moran, & G. Marchionini (Eds.), Information Professional 2050: Educational Possibilities and Pathways (pp. 2-17). Chapel Hill: University of North Carolina.
Rialland, A., & Wold, K. E. (2009). Futures studies: Foresight and scenarios as basis for better strategic decisions. Norwegian university of science and technology: Department of industrial economics and technology management. Project of innovation in global maritime production 2020 (IGLO-MP 2020). Retrieved October 4, 2015, from http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/IGLO_WP2009-10_Scenarios.pdf
Send comment about this article