ابراهیمی، مهدی (1384). زمینهها و عناصر اساسی تولید علم. بازتاب اندیشه، 67 (9)، 28-36.
انواری، محمدجواد (1385). اصول موضوعه. در دایرهالمعارف بزرگ اسلامی (ج 9، ص 306-308). تهران: مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی.
بحرانی، مرتضی (۱۳۹۲). رشته، میان رشته، و تقسیمبندی علوم. مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ۵ (۲)، ۳۷-۵۹.
بکار، عثمان (1381). طبقهبندی علوم از نظر حکمای مسلمان (جواد قاسمی، مترجم). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی (نشر اثر اصلی 1998).
ثقفی، سیدمحمد (1381). تقسیمبندی علوم. مکتب اسلام، 42 (8)، 31-38.
چالمرز، آلن ف. (۱۳۷۴). چیستی علم، درآمدی بر مکاتب علمشناسی فلسفی (سعید زیباکلام، مترجم). تهران: انتشارات علمی و فرهنگی (نشر اثر اصلی 1976).
حقیقی، محمود (۱۳۶۶). مروری بر ردهبندی نظری و ردهبندی عملی. مجله روانشناسی و علومتربیتی، 25 (3 و 4)، 45-58.
داودی، مهدی (1391). تأثیر آراء فرانسیس بیکن وآگوست کنت بر ردهبندی دهدهی دیویی. در محمد خندان، تاملات نظری در کتابداری و اطلاعرسانی(صص. 71-90). تهران: کتاب نشر.
دیلینی، تیم (1387). نظریههای کلاسیک جامعهشناسی (بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی، مترجمان). تهران: نی (نشر اثر اصلی 2004).
رشاد، علیاکبر (1395). منطق طبقهبندی علوم. ذهن، 17 (65)، 5-28.
سلطانی، پوری؛ راستین، فروردین (۱۳۸۸). دانشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. تهران: فرهنگ معاصر.
شاله، فلیسین (۱۳۷۸). شناخت روش علوم، یا، فلسفه علمی (یحیی مهدوی، مترجم). تهران: دانشگاه تهران (نشر اثر اصلی 1934).
شعبانی، احمد (۱۳۷۸). مرجع شناسی اسلامی. تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
کرامتی، یونس (۱۳۸۷). طبقهبندی علوم: تأثیر دیدگاههای فارابی بر طبقهبندی علوم در اروپای سدههای میانه. کتاب ماه فلسفه، ۱۷ (۱۱)، ۷-۳.
مستقیمی، مهدیهالسادات (1387). بررسی تطبیقی نظریة ابنسینا در باب طبقهبندی علوم. پژوهشهای فلسفی – کلامی، 10 (1)، 175-198.
موحدیان، قاسم؛ چشمه سهرابی، مظفر (۱۳۹۵). رویکردهای نظری در تطور نظامهای ردهبندی منابع کتابخانهای. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27 (4)، 6-27.
یعقوب نژاد، محمدهادی (1394). طبقهبندی علوم و چالشهای فرارو. نقد و نظر، 1 (5)، 425-446.
یورلند، بیرگر (1381). نظریه و فرانظریه در علم اطلاعرسانی: تفسیری جدید (مهدی داودی، مترجم)، در علیرضا بهمنآبادی (به کوشش)، مبانی، تاریخچه، و فلسفه علم اطلاعرسانی (صص. 425-448). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران (نشر اثر اصلی 1998).
Beghtol, C. (2009). Classification Theory. In Encyclopedia of library and information science, (3rd ed., pp. 1045-1060). New York: Taylor and Francis.
Bliss, H. E. (1929). The organization of knowledge and the system ofthe sciences. New York: Henry Holt.
Broughton, V. (2008). Henry evelyn bliss – the other immortal, or a prophet without honor?. Journal of librarianship and information Science, 40 (1), 45-58.
Clarke, S. G. D. (2001). Thesaural relationships. In Relationships in the organization of knowledge (Vol. 2, pp. 37-52). Dordrecht: Springer Netherlands.
Dahlberg, I. (2008). The information coding classification (ICC): A modern, theory- based fully-faceted, universal system of knowledge fields. Axiomathes, 18 (2), 161-176.
Dousa, T. M. (2011). Evolutionary order in the Classification Theories of CA Cutter and EC Richardson: Its Nature and Limits. NASKO, 2 (1), 76-90.
Feibleman, J. K. (1954). Theory of integrative levels. The British Journal for the Philosophy of Science, 5 (17), 59-66.
Feinberg, M. (2008). Classification as communication: properties and design. A Dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Doctor of Philosophy. Washington: University of Washington.
Garner, R., & Hancock, B. H. (2014). Social theory: continuity and confrontation: A reader. Toronto, ON: University of Toronto Press.
Gnoli, C., & Ridi, R. (2014). Unified Theory of Information hypertextuality and levels of reality. Journal of Documentation, 70 (3), 443-460.
Gnoli, C. (2011). Ontological foundations in knowledge organization. Scire, 17(1), 19-34.
Gnoli, C., & Poli, R. (2004). Levels of reality and levels of representation. Knowledge Organisation, 31 (3), 151-160.
Gnoli, C., Bosch, M., & Mazzocchi, F. (2007). A new relation for multidisciplinary knowledge organization systems: Dependence. In proceedings of the Eighth ISKO-Spain Conference, April 18-20 2007 (pp. 399-410). León, Spain.
Hjørland, B. (1998). The classification of psychology. Knowledge Organization, 25 (4), 162-201.
Hjørland, B. (2008). What is knowledge organization (KO)? . Knowledge Organization, 35 (2/3), 86-101.
Hjørland, B. (2013). Theories of Knowledge Organization--Theories of Knowledge. Knowledge organization, 40(3), 169-181.
Hjørland, B. (2016). Does the traditional thesaurus have a place in modern information retrieval? , Knowledge Organization, 43 (3), 145-159.
Hjørland, B., & Hartel, J. (2003). Afterword: Ontological, epistemological and sociological dimensions of domains. Knowledge Organization, 30 (3/4), 239-245.
Huckaby, S. A. S. (1972). An enquiry into the theory of integrative levels as the basis for a generalized classification scheme. Journal of documentation, 28 (2), 97-106.
Kwasnik, B. H. (1992). The role of classification structures in reflecting and building theory. Advances in Classification Research Online, 3 (1), 63-82.
Lobo, I. (2008). Biological complexity and integrative levels of organization. Nature Education, 1 (1), 141.
Mai, J. E. (2004). Classification in context: Relativity, reality, and representation. Knowledge Organization, 31 (1), 39-48.
Mills, J., & Broughton, V. (1977). Bliss bibliographic classification, introduction and auxiliary schedules. London: Butterworths.
Papineau, D. (2001). The rise of physicalism. In Gillett, C., & Loewer, B., Physicalism and its discontents (pp. 3 - 36). New York: Cambridge University Press.
Richmond, P. A. (1990). General theory of classification. In Classification of Library Materials: current and future potential for providing access. Ed by Betty G. Bengtson and Janet Swan Hill. (pp. 16-26). New York: Neal-Schuman.
Winston, M. E., Chaffin, R., & Herrmann, D. (1987). A taxonomy of part-whole relations. Cognitive science, 11(4), 417-444.
Send comment about this article