بابالحوائجی، فهیمه؛ زارعی، عاطفه؛ نشاط، نرگس؛ و حریری، نجلا (1393). نقشه دانش علم اطلاعات و دانششناسی براساس مقولهبندی موضوعی اصلی و فرعی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 6 (1) ، 1-24.
باکلند، مایکل (1382). خدمات کتابخانه در نظر و عمل (مرتضی کوکبی، ترجمه). تهران: چاپار.
حری، عباس (1382). مروری بر مفاهیم و نظریهها در قلمرو اطلاعشناسی. اطلاعشناسی، 1 (1)، 9-34.
حیدری، غلامرضا (1392). آشفتگی واژهشناختی در علم اطلاعات و دانششناسی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 5 (2)، 1-24.
داناییفرد، حسن (1392). استراتژیهای نظریهپردازی. تهران: سمت، چاپ دوم.
داناییفرد، حسن (1389). نظریهپردازی: مبانی و روششناسیها. تهران: سمت.
ریسمانباف، امیر (1385). کتابداری حرفهای مبتلا به فقر نظری: پیامدها و پیشنهادهایی برای بهبود. اطلاعشناسی، 4 (1و2)، 5-32.
سوانسون، ریچارد؛ چرماک، توماس (1393). نظریهپردازی در رشتههای کاربردی (حسن دانائیفرد، بهنام شهائی، مترجمان). تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
عیوضی، محمدرحیم (1385). مقدمهای بر بایستگیهای نظریهپردازی در علوم انسانی. تهران: دبیرخانه هیات حمایت از کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره.
کیس، دونالد (1392). جستوجوی اطلاعات: بررسی تحقیقات درباره اطلاعیابی، نیازهای اطلاعاتی، و رفتار اطلاعاتی (زاهد بیگدلی و دیگران، مترجمان). اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
موحدیان، قاسم؛ چشمهسهرابی، مظفر (1395). رویکردهای نظری در تطور نظامهای ردهبندی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27 (4)، 7-27.
نشاط، نرگس (1388). پارادایمهای نظری و نظریهپردازی در علم اطلاعات. اطلاعشناسی، 6 (23)، 3-22.
ویکری، برایان (1381). فرانظریه و علم اطلاعرسانی. ترجمه ویدا بزرگچمی. در مبانی، تاریخچه و فلسفه علم اطلاعرسانی، (ص449-474). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
یورلند، بیرگر (1381). نظریه و فرانظریه در علم اطلاعرسانی: تفسیری جدید. ترجمه مهدی داودی. در مبانی، تاریخچه و فلسفه علم اطلاعرسانی، (ص425-448). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
Dubin, R. (1978). Theory building (Rev. ed.). New York: Free Press.
Lynham, S. A. (2000). The development of a theory of responsible leadership for performance. Minnesota: University of Minnesota, HumanResourceDevelopmentResearchCenter.
Udo-Akang, D. (2012). Theoretical constructs, concepts, and applications. American International Journal of Contemporary Research, 2 (9), 89-97.
Van de Ven, A.H. (2007). Engaged scholarship: a guide for organizational and social research. London: Oxford University.
Send comment about this article