احمدی، قادر، گلشاهی، مرتضی و باقری، علی (1396). ارزیابی شاخصهای شهروند الکترونیک از منظر شهروندان (نمونه موردی: کلانشهر شیراز). آمایش فضا و ژئوماتیک، ۲۱ (۳)، ۱-۲۶. http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-4484-fa.html
ایزدی، صمد و عزیزی شمامی، مصطفی (1388). ضرورت برخورداری دانشجویان از دانش شهروندی و مسئولیتپذیری اجتماعی در فرایند جهانیشدن. مطالعات برنامه درسی، 4(15)، 60-82. SID. https://sid.ir/paper/451047/fa
بهبودی، محمدرضا، احمدی کهنعلی، رضا و قاسمی، آرزو (1398). شناسایی موانع موفقیت کامل برنامۀ توسعۀ دولت الکترونیک از دید مسئولان و شهروندان و ارائۀ راهکارهایی برای موفقیت در آن (مطالعهای کیفی در استان هرمزگان). سیاستنامه علم و فناوری، 09(1)، 45-58.
حسنزاده، محمد. (1400). دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی: چونوچرای یک راه دراز. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 7(2)، 7-20. DOI: 10.22091/stim.2021.1886
حقیقی نسب، منیژه، عابدین، بهاره و جانفشان، شیفته (1389). شهروندگرایی در دولت: بررسی موفقیت دولت در اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در ایران. آیندهپژوهی مدیریت (پژوهشهای مدیریت)،21(87) ،25-38.
داناییفرد، حسن، خائف الهی، احمد و حسینی، سیدمجتبی (1400). رابطه بین تسهیم دانش و رفتار شهروندی سازمانی با خلاقیت سازمانی در مؤسسات آموزش عالی (موردمطالعه: کارکنان دانشگاه قم). فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 8(28)، 21-47.
خورشیدی، سارا و صفرزاده، حسین (1398). بررسی تأثیر مدیریت دانش مشتریان بر رفتار شهروندی مشتریان. هجدهمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم و فناوری، تهران، https://civilica.com/doc/1010505
رجبی فرجاد، حاجیه و دانش فرد، کرم اله (1393). طراحی مدل مشارکت شهروندان در نظارت عمومی (با تأکید بر نقش مشارکت شهروندان در کاهش جرائم). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 7(3 (پیاپی 27))، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/188803/fa
عزیز، احسان و طبرسا، غلامعلی (1395). دانش و نقش آن در تحقق دولت الکترونیک. دومین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع و مدیریت، تهران،https://civilica.com/doc/504471
عسگری، ناصر (1385). بررسی رابطه عوامل سازمانی (ساختار، فرهنگ، فناوری)، وزارت کار و امور اجتماعی با استراتژی مدیریت دانش ،پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، تهران.
علیخانی، وژیار (1400). ضرورت ایجاد دولت الکترونیک و چالشها و موانع اجرای آن. اولین کنفرانس بینالمللی آزمایشگاه مدیریت و رویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد، تهران، https://civilica.com/doc/1347909
قاسمزاده، فریدون و صفری، حسین (1380). بهسوی دولت الکترونیک: برنامهای برای ایران. فصلنامه دانش، 55(1411)، 278-252.
گرایی، احسان (1401). موانع استقرار مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی استان لرستان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 8(3)، 81-120. DOI: 10.22091/stim.2021.7483.1675
لگزیان، محمد، مرتضوی، سعید و رجبزاده، محسن (۱۳۹۰) تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش خدمات دولت الکترونیک از سوی کاربران با استفاده از الگوی UTAUT. فرایند مدیریت و توسعه، ۲4(۴)، ۳-۲۰.
مرتضوی امامی زواره، علی و مؤذنی، محسن (۱۳۹۶) بررسی نقش مدیریت دانش از دیدگاه قرآن بر کارایی دولت الکترونیک. حقوق ملل، 28، 681-702.
میرجلیلی، حسین (۱۳۸۵) سواد اطلاعاتی نگاهی به تحول مفهوم سواد در عصر اطلاعات. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 65(14)، 109-122.
نجفقلینژاد، اعظم و صادقزادهوایقان، علی (1389). فناوری اطلاعات و بهینهسازی مدیریت دانش: ابزارها و چالشها. کتابداری و اطلاعرسانی، 13(2)، 59-95.
Abu-Shanab, E., & Shehabat, I. (2018). The influence of knowledge management practices on e-government success: A proposed framework tested. Transforming Government: People, Process and Policy, 12 (3/4), 286-308. https://doi.org/10.1108/TG-02-2018-0016
Ali Khani, V. (2022). The necessity of creating electronic government and the challenges and obstacles of its implementation.The first international conference of management laboratory and innovative approaches in management and economics, Tehran, https://civilica.com/doc/1347909. [In Persian]
Alshehri, M., & Drew, S.J. (2011). E-government principles: implementation, advantages and challenges. International Journal of Electronic Business, 9(3), 255-270. DOI: https://doi.org/10.1504/IJEB.2011.042545
Al-Sudairy, M. A. T., & Vasista, T.G.K. (2012). Fostering Knowledge Management and Citizen Participation via E-Governance for Achieving Sustainable Balanced Development. The IUP Journal of Knowledge Management, 10(1), 52-64.
Asgari, N. (2006). Investigating the relationship between organizational factors (structure, culture, technology), Ministry of Labor and Affairs Social with knowledge management strategy, master's thesis, University of Tehran, Tehran. [In Persian]
Aziz, E., & Tabarsa, G. (2016). Knowledge management and its role in realizing electronic government. International Conference on Industrial Engineering and Management https://civilica.com/doc/504471. [In Persian].
Back, A., & Koch, M. (2011). Broadening Participation in Knowledge Management in Enterprise 2.0... Information Technology, 53(3), 135-141.
Behboudi, M., Ahmadi Kahneali, R., & Ghasemi, A. (2019). Identifying the Causes of E-Government Development Plan Failure in Iran from Authorities and Citizens Perspectives and Providing Solutions for Its Success. (Qualitative Study in Hormozgan Province). Science and Technology Policy Letters, 09(1), 45-58.
Bhagat, C., Mishra, A. K., & Aithal, P. S. (2022). Model for Implementation of e- Government Services in Developing Countries like Nepal. International Journal of Case Studies in Business, IT, and Education (IJCSBE), 6(2), 320-333. DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7139657
Camacho, H., Coto, M., & Jensen, S. P. (2020). Participatory methods to support knowledge management systems design in educational environments. Int. J. Knowledge Management Studies, 12(1), 34-54.
Danaei Fard, H., & Khaif Elahi, A., Hosseini, M. (2012). Reflecting the Promotion of Knowledge Sharing in Light of Organizational Citizenship Behavior. Public Management Researches, 4(14), 63-84. DOI: 10.22111/jmr.2012.655. [In Persian]
Deconti, L. (1998). Planning ang creating a Government Web Site. Working Paper, No.2, ISPDM, University of Manchester, Manchester. (Working paper)
Doran, N.M., Puiu, S., Badircea, R., Pirtea, M.G., Doran, M.D.,Ciobanu, G., & Mihit, L.D. (2023).Government Development—A Key Factor in Government Administration Effectiveness in the European Union. Electronics, 12(3): 641; https://doi.org/10.3390/ electronics12030641
Ghasemzadeh, F., & Safari, H. (2003).Transition to Electronic Government: A Plan for Iran. Knowledge management Journal, 52, 278. [In Persian]
Geraei, E. (2022). The Barriers to Establishing Knowledge Management in the Public Sector Organizations of Lorestan Province. Sciences and Techniques of Information Management, 8(3), 81-120. DOI: 10.22091/stim.2021.7483.1675. [In Persian]
Haghighi Nasab, M., Abedin, B., & Janfeshan, S. (2010). Government to Citizens Success Factors: A Case of E-Government in Iran. Future study Management, 21(87), 25-38. [In Persian]
Hassanzadeh, M. (2021). Knowledge Management Guidelines in Government Organizations: A Long Way to Go. Sciences and Techniques of Information Management, 7(2), 7-20. DOI: 10.22091/stim.2021.1886. [In Persian]
Izadi, S., & Azizi, S. M. (2010). The need for students to have the knowledge of citizenship and social responsibility in the process of globalization. Curriculum Studies Quarterly, 4 (15), 60-82. [In Persian]
Khorshidi, S., & Safar Zadeh, H. (2020). Investigating the impact of customer knowledge management on customers' citizenship behavior. The 18th International Conference on New Researches in Science and Technology, https://civilica.com/doc/1010505. [In Persian]
Kianto, A., Vanhala, M., & Heilmann, P. (2016). The impact of knowledge management on job satisfaction. Journal of Knowledge Management, 20 (4), 621-636.
Kim, S., & Lee, H. (2004). Organizational factors affecting knowledge sharing capabilities in e-government: an empirical study, a chapter in a book titled: Knowledge Management in Electronic Government, publication of the 5th IFIP International Working Conference, KMGov 2004, Krems, May 17-19, 281-291.
Lagzian, M., Mortazavi, S., & Rajabzadeh M. (2012) Factors Influencing Users' Acceptance of E-Government Services through UTAUT Model.
JMDP, 24 (4), 3-20. URL:
http://jmdp.ir/article-1-902-fa.html. [In Persian]
Memon, S. B., Syed, S., & Arain, G. A. (2017). Employee Involvement and the Knowledge Creation Process: An Empirical Study of Pakistani Banks. Global Business and Organizational Excellence, 36(3), 53-63.
MirJalili, S. (2006). Information literacy, a glance at the evolution of the concept of literacy at information age. Librarianship and Information Organization Studies, 17(1), 109-122. [In Persian]
Mortazavi Emamizavareh, S. A., & Muezni, M. (2017). Examining the role of knowledge management from the perspective of the Qur'an on the effectiveness of e-government. Laws of Nations, 28, 681-702. [In Persian]
Najafaqlinejad, A., & Sadeghzadeh Vaiqan, A. (2010). Information technology and optimization of knowledge management: tools and challenges... Library and Information Sciences, 13(2), 59-95. [In Persian]
Ndou, V. (2004). E-government for developing countries: opportunities and challenges. The Electronic Journal on Information Systems in Developing Countries, 18(1), 1–24.
Pérez, M.R., Pontones, R. C., & Montserrat, N.C. (2020). The effects of e-government evaluation, trust and the digital divide in the levels of e-government use in European countries. Technological Forecasting and Social Change, 154, Article 119973. doi.org/10.1016/j.techfore.2020.119973.
Rajabi Farjad, H., Danesh Fard, K. (2015). Designing a citizen participation model in public supervision (with emphasis on the role of citizen participation in crime reduction). Journal of police order and security, 7(3), 1-28 Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=270454. [In Persian]
Ryan, S., Zhang, X., Prybutok, V., & Sharp, J. (2012). Leadership and knowledge management in an E-Government environment. Administrative Sciences, 2 (1), 63-81.
Seifert, W., & Bonham, G. (2004). The transformative potential of e-government in transitional democracies. Public Management Electronic Journal, 2m 19–22.
Sharma, S. & Gupta, J. (2003). Building blocks of an e-government: a framework. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 1(4), 1–15.
Thomas, S. D. (2004). Are there Civic Return to Education? International Journal Educational Research, 88 (9-10), 1697-1720.
United Nations Department of Economic and Social Affairs. (2022). United Nations E-Government Survey, the Future of Digital Government. DOI: https://doi.org/10.18356/9789210019446
Yao, Y. H., Trappey, A.J.C., & Ho, P. S. (2003). XML-based ISO9000 electronic document management System, Robotics and Computer-Integrated Manufacturing. Elsevier Science, 19 (4), 355–370.
ارسال نظر درباره این مقاله