اسفندیاریمقدم، علیرضا؛ حسینی شعار، منصوره (1390). میزان آشنایی و استفاده کتابداران کتابخانههای دانشگاهی همدان از امکانات و قابلیتهای وب 2. کتابداری و اطلاعرسانی، 14 (1)، 155-183.
برجیان، مهشید (1390). بررسی سواد اطلاعاتی کتابداران شاغل در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
حقیقی، محمدرضا (1392، اردیبهشت). نقش شبکههای مجازی در توسعه رسانههای اجتماعی. روابط عمومی، 4-9. بازیابی 25 تیر 1397، از http://www.magiran.com/temp/mag-pdf/7162018/1790-4494216-DA3.pdf
خرمی، شهناز (1392). بررسی سواد اطلاعاتی مراجعان دوره دکتری به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (بیتا). اهداف و وظایف. بازیابی 25 تیر 1397، از http://www.nlai.ir/ahdaf-vazayef
سهیلی، سپیده (1391). بررسی میزان سواد اطلاعاتی کاربران کتابخانه دیجیتال کتابخانه ملی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، همدان.
صرافزاده، مریم؛ حاضری، افسانه؛ و علوی، سهیلا (1391). آگاهی و استفاده مدرسان کتابداری و اطلاعرسانی ایران از فناوریهای وب 2. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 28 (1) ، 21-38.
مهدیزاده، حسین؛ عزیزی، مریم (1389). بررسی دانش دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی غرب کشور در محیطهای وب 2. تحقیقات نظام سلامت، 6 (3)، 397-406.
میرزایی، مریم؛ رحیمی، صالح؛ و مرادی، محمود (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19 (1)، 108-130.
ولیزاده، بهناز؛ رضایی شریفآبادی، سعید؛ و دولانی، عباس (1396). بررسی نقش شبکه اجتماعی موبایلی تلگرام در توسعه خدمات کتابخانههای دانشگاهی (مطالعه موردی: مدیران و کتابداران کتابخانه مرکزی دانشگاههای وزارت علوم). کتابداری و اطلاعرسانی، 20 (1)، 21-51.
Boyd, D., & Ellison, N. (2010). Social network sites: Definition, history, and scholarship. IEEE Engineering Management Review, 3 (38), 16-31. Retrieved July 1, 2018, from http://doi.org/10.1109/EMR.2010.5559139
Carbo, T. (1997). Mediacy: Knowledge and skills to navigate the information highway. International Information and Library Review, 29 (3), 393-401. Retrieved July 1, 2018, from http://dx.doi.org/10.1080/10572317.1997.10762447
Greenhow, C., & Robelia, B. (2009). Old communication, new literacies: Social network sites as social learning resources. Journal of Computer-mediated Communication, 14 (4), 1130–1161. Retrieved July 1, 2018, from https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1083-6101.2009.01484.x
Jain, P. (2014). Application of Social media in marketing library & information services: a global perspective. International Journal of Academic Research and Reflection, 2 (2), 62-75. Retrieved July 3, 2018, from http://www.idpublications.org/wp-content/uploads/2014/07/APPLICATION.pdf
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), 59-68. Retrieved July 2, 2018, from https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J., & Henry, L. A. (2017). New literacies: a dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. Journal of Education, 197 (2), 1-18. Retrieved July 2, 2018, from http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/002205741719700202
Mamatha, N., & Nikam, K. (2016). Use of twitter in libraries at a glance. In National Conference on Library and Information Services for All: Reaching the Unreached in the Digital Era (Special Focus on Information Services for Visually Challenged), February 11-12, (pp. 324-329). University of Mysore, Manasagangotri, Mysuru. Retrieved July 5, 2018, from http://eprints.uni-mysore.ac.in/18304/1/17.pdf
Murphy, J., & Moulaison, H. (2009). Social networking literacy competencies for librarians: Exploring considerations and engaging participation. In ACRL 14th National Conference, Pushing the Edge: Explore, Engage, Extend, March 12-15. Chicago: Association of College and Research Libraries. Retrieved July 5, 2018, from http://eprints.rclis.org/13142/1/Social_networking_ Literacy_for_librarians.pdf
New literacies (n.d.). Retrieved July 5, 2018, from https://en.wikipedia.org/wiki/New_literacies
Okonedo, S., Azubuike, F. C., & Adeyoyin, S. O. (2013). A survey of the awareness and use of web 2.0 technologies by library and information professionals in selected libraries in South West Nigeria. International Journal of Library Science, 2 (4), 61-68. Retrieved July 8, 2018, from http://article.sapub.org/10.5923.j.library.20130204.01.html
Olajide, A. A. (2015). Social Media Platform as a Knowledge Management Tool: Nigerian Librarians Experience. Journal of Information & Knowledge Management, 14 (3), Retrieved July 6, 2018, from https://doi.org/10.1142/S0219649215500185
Pinto, M., Ponjuán, G., Fernández, M., & Sales, D. (2016). Information literacy life cycle and its standards and models: A view from Ibero-America. Journal of Librarianship and Information Science, 49 (4), 409 - 423. Retrieved July 5, 2018, from https://doi.org/10.1177/0961000616654750
Qualman E. (2012). Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. New York, NY: Wiley & Sons.
Singh, K. P., & Gill, M. S. (2015). Role and users’ approach to social networking sites (SNSs): a study of universities of North India. The Electronic Library, 33 (1), 19-34. Retrieved July 5, 2018, from https://doi.org/10.1108/EL-12-2012-0165
Social media (n.d.). Retrieved July 5, 2018, from https://en.wikipedia.org/wiki/Social_media
Social media sites (2013). Retrieved July 8, 2018, from https://www.brighton-hove.gov.uk/ content/council-and-democracy/social-media-sites
Vanwynsberghe, H., Boudry, E., & Verdegem, P. (2011). Mapping Social Media Literacy: Towards a Conceptual Framework. User empowerment in a social media culture. Retrieved February 20, 2014, from http://emsoc.be/wp-content/uploads/2012/01/emsoc-WP2-MICT-deliverable1_14.pdf
Wasike, J. (2013). Social media ethical issues: Role of a librarian. Library Hi Tech News, 30 (1), 8-16. Retrieved July 7, 2018, from https://doi.org/10.1108/07419051311320922
Webber, S., & Johnston, B. (2000). Conceptions of information literacy: New perspectives and implications. Journal of Information Science, 26 (6), 381-397. Retrieved July 2, 2018, from http://doi.org/10.1177/016555150002600602
What is social media (2013). Retrieved July 8, 2018, from http://websmart.tv/learn/what-is-social-media/
Whelan, D. L. (2009). School librarians lead the social networking pack among educators. School Library Journal, 11 (9). Retrieved February 20, 2014, from http://www.schoollibraryjournal.com/article/ CA6705646.html
Zohoorian-Fooladi, N., & Abrizah, A. (2013). Academic librarians and their social media presence: a story of motivations and deterrents. Information Development, 30 (2), 159-171. Retrieved July 5, 2018, from https://doi.org/10.1177/0266666913481689
ارسال نظر درباره این مقاله