مدیریت دانش: چالشی نو در سازمان‌ها

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

چکیده

مدیریت دانش، راه‌حل جدیدی است که به‌منظور مدیریت نظام‌مند دانش زنده و فرایندهای مربوط به آن یعنی تولید، سازمان‌دهی، مصرف و بهره‌برداری از آن در محیط دیجیتالی و با استفاده از فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی توسعه پیدا کرده است. در مدیریت دانش، دانش به دو صورت مورد توجه قرار می‌گیرد: دانش ضمنی که شامل دانش افراد و مهارت‌ها و تخصص‌های آنها می‌باشد و بسیار شخصی است. دانش عینی یا صریح که مستند، ساختمند و ضبط شده است. در این مقاله به مبانی و مفاهیم مدیریت دانش و ارکان اساسی آن اشاره شده و ضروریات موفقیت برنامه مدیریت دانش در سازمان‌ها ذکر شده است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Knowledge Management: A New Challenge in Organizations

نویسنده [English]

  • A. Entehaee

کلیدواژه‌ها [English]

  • knowledge management
  • organizations
  • information and communication technologies
CAPTCHA Image