خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. (1393). بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25(2), 86-105.
حسین خنیفر; فاطمه طاهری; ابوالقاسم سیار. "بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی". فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25, 2, 1393, 86-105.
خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. (1393). 'بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی', فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25(2), pp. 86-105.
خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1393; 25(2): 86-105.
بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی
3کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- دانشگاه علوم پزشکی- قم
چکیده
هدف: باتوجه به تأثیرگذاری ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین دانشآموزان در تحقق توسعه همهجانبه و فراگیر جامعه، این پژوهش به بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانشآموزان میپردازد. روش/ رویکرد پژوهش:تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. یافتهها: از مجموع 8 راهکار در قالب 60 سؤال فرعی و باتوجه به ارزش شاخصها از لحاظ آماری، به ارائه مدلی برای ارزشگذاری وارزشیابی ترویج فرهنگ مطالعه در بینن دانشآموزان، ارائه راهکارهای اجرایی- کابردی، راهکارهای سازمانی و کلان، راهکارهای عمده اجتماعی- فرهنگی، راهکارهای برنامهای- کاربردی بهمنظور غنیسازی فرهنگ مطالعه دانشآموزان، و راهکارهای نوآورانه و بهروز برای تقویت مهارتهای مطالعه پرداخته شده است. نتیجهگیری: بهمنظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، بایستی نگاهی همهجانبه و کلی در بهکارگیری روشهای متنوع ازجمله راهکارهای اجرایی- کاربردی، سازمانی و کلان،، اجتماعی- فرهنگی و برنامهای- کاربردی داشت؛ و نیز به نقش رسانه، مسئولین، و مدیران اجرایی در ترویج مطالعه توجه کافی کرد.
Examine executive solutions of study culture promoting among Qom province students with emphasis on book-studying
نویسندگان [English]
H. Khanifar1؛ F. Taheri2؛ A. Sayyar3
1Professor of faculty of anagemnt, farabi pardis- Tehran University
2PHD in Public Management, Farabi Pardis -Tehran University
3Public Management M.A, Medical University, Qom
چکیده [English]
Purpose: considering the influence of student´s study culture in society comprehensive development, this research studies executive solutions for promoting student´s study culture. Method: present study is an applied research by purpose and is a descriptive by method. Findings: considering eight solutions along with 60 relevant sub questions and their statistical value, Conceptual model for study promoting among students is offered which compromises applied- executive solutions, organizational and macro solutions, cultural-social solutions, applied-programmed solutions and innovative solutions for promoting study skills. Conclusion: there should be a systematic and comprehensive view at applying diverse methods such as applied- executive, organizational and macro solutions, cultural-social solutions and applied-programmed solutions in order to promoting study culture. Furthermore, the role of media and managers should be considered, too.
کلیدواژهها [English]
Executive solutions, Study culture, students, Studying, Organizational-executive solutions, Culture