• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 28 (1396)
دوره دوره 27 (1395)
دوره دوره 26 (1394)
دوره دوره 25 (1393)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 24 (1392)
دوره دوره 23 (1391)
دوره دوره 22 (1390)
دوره دوره 21 (1389)
دوره دوره 20 (1388)
دوره دوره 19 (1387)
دوره دوره 18 (1386)
دوره دوره 17 (1385)
دوره دوره 16 (1384)
دوره دوره 15 (1383)
دوره دوره 14 (1382)
دوره دوره 13 (1381)
دوره دوره 12 (1380)
دوره دوره 11 (1379)
دوره دوره 10 (1378)
دوره دوره 9 (1377)
دوره دوره 8 (1376)
دوره دوره 7 (1375)
دوره دوره 6 (1374)
دوره دوره 5 (1373)
دوره دوره 4 (1372)
دوره دوره 3 (1371)
دوره دوره 2 (1370)
دوره دوره 1 (1369)
خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. (1393). بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25(2), 86-105.
حسین خنیفر; فاطمه طاهری; ابوالقاسم سیار. "بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی". فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25, 2, 1393, 86-105.
خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. (1393). 'بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی', فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 25(2), pp. 86-105.
خنیفر, حسین, طاهری, فاطمه, سیار, ابوالقاسم. بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 1393; 25(2): 86-105.

بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان استان قم با تأکید بر کتابخوانی

مقاله 6، دوره 25، شماره 2، تابستان 1393، صفحه 86-105  XML اصل مقاله (417 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حسین خنیفر 1؛ فاطمه طاهری2؛ ابوالقاسم سیار3
1استاد دانشکده مدیریت پردیس فارابی- دانشگاه تهران
2دکترای مدیریت دولتی پردیس فارابی- دانشگاه تهران
3کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- دانشگاه علوم پزشکی- قم
چکیده
هدف: باتوجه به تأثیرگذاری ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین دانش‌آموزان در تحقق توسعه همه‌جانبه و فراگیر جامعه، این پژوهش به بررسی راهکارهای اجرایی ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان می‌پردازد.
روش/ رویکرد پژوهش:تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش، توصیفی است.
یافته‌ها: از مجموع 8 راهکار در قالب 60 سؤال فرعی و باتوجه به ارزش شاخص‌ها از لحاظ آماری، به ارائه مدلی برای ارزش‌گذاری وارزشیابی ترویج فرهنگ مطالعه در بینن دانش‌آموزان، ارائه راهکارهای اجرایی- کابردی، راهکارهای سازمانی و کلان، راهکارهای عمده اجتماعی- فرهنگی، راهکارهای برنامه‌ای- کاربردی به‌منظور غنی‌سازی فرهنگ مطالعه دانش‌آموزان، و راهکارهای نوآورانه و به‌روز برای تقویت مهارت‌های مطالعه پرداخته شده است.
نتیجه‌گیری: به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، بایستی نگاهی همه‌جانبه و کلی در به‌کارگیری روش‌های متنوع ازجمله راهکارهای اجرایی- کاربردی، سازمانی و کلان،، اجتماعی- فرهنگی و برنامه‌ای- کاربردی داشت؛ و نیز به نقش رسانه، مسئولین، و مدیران اجرایی در ترویج مطالعه توجه کافی کرد.
کلیدواژه‌ها
راهکارهای اجرایی؛ فرهنگ مطالعه؛ دانش‌آموزان؛ کتابخوانی؛ راهکارهای سازمانی-اجرایی؛ فرهنگ
عنوان مقاله [English]
Examine executive solutions of study culture promoting among Qom province students with emphasis on book-studying
نویسندگان [English]
H. Khanifar1؛ F. Taheri2؛ A. Sayyar3
1Professor of faculty of anagemnt, farabi pardis- Tehran University
2PHD in Public Management, Farabi Pardis -Tehran University
3Public Management M.A, Medical University, Qom
چکیده [English]
Purpose: considering the influence of student´s study culture in society comprehensive development, this research studies executive solutions for promoting student´s study culture.
Method: present study is an applied research by purpose and is a descriptive by method.
Findings: considering eight solutions along with 60 relevant sub questions and their statistical value, Conceptual model for study promoting among students is offered which compromises applied- executive solutions, organizational and macro solutions, cultural-social solutions, applied-programmed solutions and  innovative solutions for promoting study skills.
Conclusion: there should be a systematic and comprehensive view at applying diverse methods such as applied- executive, organizational and macro solutions, cultural-social solutions and  applied-programmed solutions in order to promoting study culture. Furthermore, the role of media and managers should be considered, too.
کلیدواژه‌ها [English]
Executive solutions, Study culture, students, Studying, Organizational-executive solutions, Culture
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,587
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,124
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.