سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722Evaluation of Journals of the Knowledge and Information Science Field based on Regulations on Determining the Credibility of the Iranian Scientific Journalsارزشیابی مجلات علمی-پژوهشی علم اطلاعات و دانششناسی براساس <i>آییننامه تعیین اعتبار نشریات علمی کشور820239210.30484/nastinfo.2020.2375.1910FAمظفرچشمه سهرابیدانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه اصفهان0000-0003-1856-4210رضادهخداییدانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه اصفهانJournal Article20200106Considering the importance and role of scientific journals in advancing science and also the issue of determining the credibility of journals in scientific societies, the present study evaluates prestigious journals in the field of knowledge and information science based on the criteria of <em>new regulations on determining the credibility of the country's scientific journals. </em>The research approach is quantitative and its type is evaluative. Ten Persian journals approved by the Ministry of Science, Research, and Technology in the mentioned field from the website of the Commission for the Review of Periodicals were selected and reviewed. To collect the data, a researcher-made checklist was used with a range of different scores including 50 criteria in eight groups: 1) title, 2) editor-in-chief, 3) editors group, 4) journal format, 5) external features of journals, 6) structural editing, 7) authors, and 8) other criteria. The final results of the research indicate that 86% of the criteria of the mentioned regulation are observed in knowledge and information science journals. The results also reveal that the<em> National Studies on Librarianship and Information Organization</em> with a score of 90.26 out of 100 points has the highest rank, followed by the <em>Iranian Journal of Information Processing and Management</em> and <em>Scientometrics Research Journal</em>. The results of this study will help the managers and editorial board of the surveyed journals to identify the strengths and weaknesses of the journal and try to improve its quality and its compatibility with the criteria of<em> new regulations on determining the credibility of the country's scientific journals</em>. Furthermore, the results of this research revealed some shortcomings and problems of the mentioned regulation.<strong>هدف: شنا</strong>سایی نقاط قوت و ضعف مجلات و کمک به ارتقای کیفیت آنها و سازگاری با معیارهای آییننامه جدید و نشاندادن کاستیها و ایرادهای آییننامه ذکرشده.<br /> <strong>روششناسی:</strong> 10 مجله فارسی تائیدشده وزارت عتف از وبگاه کمیسیون بررسی نشریات انتخاب و با استفاده از سیاهه وارسی پژوهشگرساخته ارزیابی شده است. طیف امتیازدهی شامل 50 معیار در هشت گروه: 1) عنوان، 2) سردبیر، 3) گروه دبیران، 4) قالب نشریه، 5) ویژگیهای ظاهری مجلات، 6) ویراستاری ساختاری، 7) نویسندگان، و 8) سایر بوده است.<br /> <strong>یافتهها:</strong> مجلات 86% از معیارهای آییننامه را رعایت کردهاند. <em>فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات </em>با کسب 90/26 امتیاز از 100 بالاترین رتبه و پس از آن <em>پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات</em> و <em>پژوهشنامه علمسنجی</em> قرار دارند.https://nastinfo.nlai.ir/article_2392_bb60ee587fca28767f17251f48288f86.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722Cross Impact Analysis of Driving Forces on the Future of Library Catalogs in Iranتأثیرات متقابل نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده فهرستهای کتابخانهای در ایران2236239110.30484/nastinfo.2020.2418.1921FAسیده رقیهحجازیدانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهوازغلامرضاحیدریدانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه رازی کرمانشاهاحسانگراییاستادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه لرستانJournal Article20200121<strong>Purpose:</strong> To analyze the cross impact of driving forces on the Future of Library Catalogs in Iran. <br /><strong>Methodology:</strong> This is an applied study using desk research, survey, and cross impact analysis. Cross impact analysis and MICMAC software were used to analyze the cross impact and determine key driving forces to perform mathematical calculations of the cross impact of the influential and affective variables. <br /><strong>Findings:</strong> The findings showed that the system was unstable. Among the variables, 3 variables were in the group of influential variables, 3 variables in the group of Relay variables, 4 variables in the group of Dependent variables, and 3 variables in the group of independent variables. Finally, four variables such as "quantity and quality of library catalogs in the virtual environment", "modification and updating of tools and standards", "library without walls", and " Interaction between library cataloging professionals and library system designers" were identified as strategic variables. <br /><strong>Conclusion:</strong> The relationships identified among the driving forces affecting the future of library catalogs in Iran indicate the importance of changing the traditional environment of catalogs and their entry into the new information environment. Attention to identified strategic forces can also drive the chain movement for future of the system.<strong>هدف</strong>: شناسایی نیروهای پیشران کلیدی تأثیرگذار بر آینده فهرستهای کتابخانهای در ایران و چگونگی تأثیر هر یک از آنها بر آینده فهرستهای کتابخانهای.<br /> <strong>روششناسی</strong>: برای تحلیل تأثیرات متقابل و تعیین نیروهای پیشران کلیدی از ماتریس اثرات متقابل و نرمافزار میکمک برای انجام محاسبات ریاضیِ اثرات متقابل متغیرهای تأثیرگذار و تأثیرپذیر استفاده شد.<br /> <strong>یافتهها</strong>: 3 متغیر در گروه متغیرهای تأثیرگذار، 3 متغیر در گروه متغیرهای دووجهی، 4 متغیر در گروه متغیرهای تأثیرپذیر، و 3 متغیر در گروه متغیرهای مستقل قرار گرفت. درنهایت، 4 متغیر «کمیّت و کیفیت فهرستهای کتابخانهای در محیط مجازی»، «اصلاح و روزآمدسازی ابزارها و استانداردها»، «کتابخانه بدون دیوار»، و «تعامل متخصصان فهرستهای کتابخانهای با طراحان نظامهای کتابخانهای» بهعنوان متغیرهای راهبردی شناسایی شد.<br /> <strong>نتیجهگیری:</strong> روابط شناساییشده در میان نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده فهرستهای کتابخانهای در ایران اهمیت تغییر محیط سنتی فهرستها و ورود آنها به محیط جدید اطلاعات را نشان میدهد. توجه به نیروهای راهبردی شناساییشده نیز میتواند حرکتی زنجیرهای برای آینده نظام رقم زند.<br /> <strong> </strong>https://nastinfo.nlai.ir/article_2391_62527fbe37eee702513cbc604b1eab9f.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722A Scientometric Analysis of a Decade of the Scientific Activities of the National Studies on Librarianship and Information Organization (2009-2018)تحلیل علمسنجی یک دهه فعالیت فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (1388-1397)3850239410.30484/nastinfo.2020.2465.1931FAعلی اکبرخاصهعضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانحمیدقاضی زادهاستادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانبنفشهفلاح اسطلخ جانیکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانحیدرمختاریاستادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانJournal Article20200308<strong>Purpose:</strong> Analyzing and visualizing the scientific output made by the <em>National Studies on Librarianship and Information Organization</em> (NASTINFO) from a scientometric perspective during 2009-2018. <br /><strong>Methodology:</strong> By extracting needed data from ISC and unifying names and keywords, the scientometric indicators of NASTINFO were determined and made visualized by applying some scientometric software packages. <br /><strong>Findings:</strong> NASTINFO had a multi-authored authorship pattern and its co-authorship network showed a significant collaboration among its authors. Co-word occurrence and keyword clustering networks revealed that NASTINFO considered its vast variety of related topics. <br /><strong>Conclusion</strong>: In spite of its progression in the scientific indicators and appropriate development in its special field, NASTINFO needs to increase its citability and visibility for its more influence.<strong>هدف:</strong> تحلیل و دیداریسازی برونداد علمی فصلنامه<em> مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات</em> از نظر شاخصهای علمسنجی طی یک دهه از 1388 تا 1397.<br /> <strong>روششناسی:</strong> با استخراج دادههای لازم از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و یکدستسازی اسامی و کلیدواژگان، شاخصهای علمسنجی <em>فصلنامه</em> با کمک نرمافزارهای مختلف علمسنجی تعیین و ترسیم شد.<br /> <strong>یافتهها:</strong> الگوی نویسندگی عمدتاً چندنویسندگی و شبکه همنویسندگی حاکی از همکاری مستحکم علمی میان نویسندگان بود. همرخدادی واژگان و خوشهبندی کلیدواژهها نشان از تنوع موضوعی <em>فصلنامه</em> در راستای اهداف تخصصی آن داشت.<br /> <strong>نتیجهگیری:</strong> با وجود ارتقای شاخصهای علمی <em>فصلنامه</em> و توسعه مناسب در حوزه موضوعی، لازم است به افزایش استنادپذیری و رؤیتپذیری مقالات آن برای اثرگذاری بیشتر توجه کرد.<br /> <strong> </strong>https://nastinfo.nlai.ir/article_2394_58a407f09e45905803be92c2082f908e.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722A New Way to Do Old Work: Exploring User Experience to Improve Library Serviceرویکردی نو به خدمتی کهن: استفاده از تجربه کاربر در بهبود خدمات کتابخانهای5264237910.30484/nastinfo.2020.1932.1739FAالهام الساداتالوانکاردانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهرانفاطمهفهیم نیادانشیار علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهران0000-0003-4331-6454نرگسنشاطدانشیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران0000-0002-8959-8007نادرنقشینهدانشیار علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهران0000-0003-4331-6454Journal Article20181117<strong>Purpose</strong><strong>:</strong> To explore the concept of UX in the context of libraries. <br /><strong>Methodology:</strong> To find literature about UX in libraries, we searched in online databases; along with we used cite tracking to enrich the results. <br /><strong>Findings:</strong> Findings illustrated that how UX studies with focus on qualitative approach meet user needs and provide better interaction with library space, services and website. <br /><strong>Conclusion:</strong> User experience is an emerging trend with similar philosophy of libraries mission statement. It will likely continue to grow as a recognized specialty within the librarianship profession. Librarians can learn UX methods to devise more innovative ways for meeting the user needs in all library system. <br /><strong> </strong><strong>هدف:</strong> شناسایی معنا و زمینههای کاربردی مفهوم تجربه کاربر در بافت کتابخانه.<br /> <strong>روششناسی:</strong> دادهها با جستجو در پایگاههای اطلاعاتی و ردگیری استنادات، منابع معتبر، و مرتبط با تجربه کاربر در بافت کتابخانه گردآوری شد.<br /> <strong>یافتهها: </strong>مطالعات تجربه کاربر نشان میدهد چطور با تمرکز بر رویکرد پژوهش کیفی میتوان نیازهای کاربران را تأمین کرد و امکان تعامل بهتر برای کاربران با فضای خدمات و وبگاه کتابخانه فراهم آورد.<br /> <strong>نتیجهگیری:</strong> تجربه کاربر بهعنوان تخصصی نوظهور در حرفه کتابداری با منشأ فلسفی همخوان با رسالت کتابخانهها در حال رشد و گسترش است. با شناخت این رویکرد کتابداران میتوانند راههای نو برای ارائه خدمات بهتر در همه اجزای سامانه کتابخانه مطابق با نیاز کاربران بیابند.https://nastinfo.nlai.ir/article_2379_93378098f34928aad329e351d1a40d55.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722National Library and Archives of IRAN in Thesisسازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایاننامهها6684239010.30484/nastinfo.2020.2366.1909FAسودابهنوذریاستادیار علم اطلاعات و دانششناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران0000-0001-6415-1957سمانهنوذردانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه خوارزمی؛ رییس گروه کنترل کیفیت، اصلاح روشها و تحول اداری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران0009-0008-0921-4589Journal Article20200811<strong>Purpose:</strong> Over the six decades since LIS education began in Iran, considerable number of theses have been defended with the National Library and Archives of Iran (NLAI) being the subject of them entirely or partly. This paper aims to inform the authorities of the NLAI as well as the LIS academics and students of this record. <br /><strong>Methodology:</strong> Relevant titles were identified by examining numerous bibliographic databases. Titles, abstracts, and sometimes the content of the theses were closely studied to determine their subjects, then checked with subject authority lists to put them in subject groups. <br /><strong>Findings:</strong> 409 theses were identified in four main areas, i.e. organizational management, organization of information, services and information dissemination, and collection management. More than half of the theses belonged to state public universities. NLAI academic staff supervised or co-supervised 28٪ of the theses. Around 52% titles were surveys, and around 32% used questionnaires for gathering data. The Department of Processing Department and the Research and Education more than other parts of the NLAI were the subjects of the theses. <br /><strong>Conclusion:</strong> Topics related to organizational management have attracted the interests of students the most. Few theses have addressed the chronic problems of the national collection and archives. Use and user studies are almost absent. A comparison between the works done by the NLAI staff and universities, as well as a study that examines the extent to which NLAI departments have employed the findings of the theses is suggested.<strong>هدف:</strong> شناساندن پایاننامههای تحصیلی فارسی مرتبط با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.<br /> <strong>روششناسی:</strong> پایاننامههایی که تمامی یا بخشی از آنها به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مربوط میشود با جستجو در منابع کتابشناختی، شناسایی شد. با مطالعه چکیده و در صورت نیاز متن کامل آنها، توصیفگرهایی به هر یک اختصاص یافت. با دستهبندی توصیفگرها موضوعهای اصلی و فرعی پایاننامهها شناسایی شد.<br /> <strong>یافته</strong><strong>ها</strong>: از اواخر دهه 1340 تا اواخر دهه1390 تعداد 409 عنوان پایاننامه در چهار دسته بهترتیب: مدیریت سازمانی (32%)، سازماندهی اطلاعات (30%)، خدمات و اشاعه (22%)، و مدیریت مجموعه (5/15%) تدوین شده است. بیش از نیمی از آنها در دانشگاههای دولتی و بیش از نیمی به روش پیمایشی تولید شده است. رایجترین ابزار گردآوری دادهها (32%) پرسشنامه بوده است؛ اعضای هیئت علمی سازمان در 28% آنها نقش راهنما یا مشاور داشتهاند. بخش پردازش و سازماندهی و بخش پژوهش بیشتر از سایر بخشها موضوع پایاننامهها بودهاند.<br /> <strong>نتیجهگیری: </strong>سازماندهی اطلاعات فعالیت پراهمیتی با تأثیر فراسازمانی است و از نتایج آنها همه کتابخانههای کشور استفاده میکنند و بر آموزش دانشگاهی تأثیر دارد. اما تنوع موضوعهای مربوط به مدیریت سازمانی سبب افزایش شمار پایاننامه در این عرصه در مقایسه با سازماندهی اطلاعات شده است. از اندکشمار بودن پایاننامههای مربوط به مدیریت مجموعه (که نیمی از آن هم به متنپژوهی نسخههای خطی تعلق دارد) نباید آسان گذشت. این کوتاهی بهویژه در زمینه بررسی مجموعه با توجه با کمبودهای شناختهشده در مجموعههای کتابخانه ملی بیشتر محسوس است. نیاز به انجام پژوهشهای دورهای درباره استفادهکننده ضرورت دارد. مقایسه کیفیت پایاننامههای کارکنان سازمان با پایاننامههای دانشجویان و استادان غیر سازمانی و بهرهبرداری بخشهای سازمان از همه پایاننامهها موضوعهای شایسته بررسیهای بعدی است.https://nastinfo.nlai.ir/article_2390_411af1c1757375cb3f8b5623151afe13.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722Measuring Similarities between Open Peer Review Comments and Contents of Scientific Articles: a Natural Language Processing Technique Inquiryسنجش شباهت نظرات داوری آزاد و محتوای مقالات علمی بهروش پردازش زبان طبیعی86103240210.30484/nastinfo.2020.2480.1937FAکیانوشرشیدی شریفآباددانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی، واحد بینالملل دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانهاجرستودهدانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران0000-0002-7949-7165مهدیهمیرزابیگیدانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران0000-0002-3256-3153سید مصطفیفخراحمداستادیار گروه مهندسی و علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانJournal Article20200404<strong>Purpose:</strong> The social web provides a platform for publicizing open peer review reports. In this sphere, journal readers, authors, editors, and reviewers can involve in multilateral discussions on the reviewed papers and share their comments and viewpoints on the merits and probable pitfalls of papers. Open peer review comments may, hence, reflect the features of their mother articles. To identify this potential, the present study investigates to what extent similar comments accurately predict similar papers. <br /><strong>Methodology: </strong>Applying natural language processing techniques, it analyzes the contents of a sample of papers in medicine and life sciences and the comments received by them. To do so, a test collection is built from the papers openly published on F1000Research, an open access publishing platform that adheres to an open peer reviewing process by transparently providing the public with peer review reports, authors’ responses, and users’ comments. The test collection consists of 2212 papers and their comments. 100 papers are randomly selected as seed documents that serve as queries. The similarities between the comments and the contents of the papers are calculated using Cosine similarity of TF-IDF values. The TF-IDF values are calculated for both unigrams and bigrams extracted from the contents and comments. The correlation between the content and comment similarities is analyzed using Spearman correlation, given the non-normality of the data distributions. The accuracy of prediction of the papers’ content similarity by the similarity of their comments is tested using Receiver Operating Characteristic (ROC) curves. <br /><strong>Findings</strong>: The results of the Spearman correlation revealed a significant correlation between the content and comment similarities. This signifies that similar papers are more likely to receive similar comments and vice versa. The ROC curves show that similar comments can significantly identify similar papers, either at unigram or bigram level. The prediction is highly accurate. <br /><strong>Conclusion: </strong>Similar comments are effective in representing similar papers. In other words, similar comments are expected to present similar papers. This finding has implications for interactive information retrieval systems, where users are interested in reading experts’ comments on a given paper before viewing or downloading the paper itself. The findings also may pave the path towards new studies about the application of the comments in such spheres as information retrieval, evaluation or classification, where content similarity is of importance.<strong><span lang="FA">هدف</span></strong><span lang="FA">: شناسایی قابلیت داوریهای آزاد در بازشناخت مقالات پزشکی براساس شباهت آنها به مقالات مربوط.</span><br /> <strong><span lang="FA">روش</span></strong><span lang="FA"><strong>شناسی:</strong> آزمونی متشکل از 2212 مقاله افهزار ریسرچ و نظرات داوری آنها ساخته شد. 100 مقاله بهعنوان مدرک پایه بهصورت تصادفی انتخاب شد. شباهت نظرات داوری و محتواهای مدارک براساس سنجۀ شباهت کسینوسی مقادیر </span><span lang="X-NONE" dir="LTR">TF-IDF</span><span lang="FA"> در سطح تکواژهها و دوواژهها محاسبه شد. شباهت محتوا و نظرات با تحلیل همبستگی اسپیرمن تحلیل شد. صحت پیشبینی شباهت محتوای مقالات براساس شباهت نظرات دریافتشده بهکمک منحنی مشخصه عملکرد سامانه آزمون شد.</span><br /> <strong><span lang="FA">یافتهها</span></strong><span lang="FA">: توان نظرات داوران در بازشناخت مقالات مشابه تأیید شد. میان محتوا و نظرات، همبستگی معنادار وجود دارد. منحنیهای تحلیل عملکرد سامانه نیز نشان داد شباهت نظرات داوری، خواه در سطح تکواژهها و خواه دوواژهایها توانایی شناسایی مقالات با محتوای مشابه را دارد.</span><br /> <strong><span lang="FA">نتیجهگیری</span></strong><span lang="FA">: اعتبار نظرات داوران ریشه در توان تخصصی و شناختی آنان دارد. بنابراین، نظرات میتوانند در شبکه مدارک، در زمره منابع مرتبط اثربخش در بازشناخت مدارک بهشمار آیند. این یافته راه را برای پژوهش در کاربرد نظرات کاربران در حوزههای بازیابی، ارزیابی، یا طبقهبندی متون هموار میکند که شباهت محتوایی در آنها اهمیت دارد.</span>https://nastinfo.nlai.ir/article_2402_196a7d9145c1e3b43941c1ff975ee0ab.pdfسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات2783-464631220200722Information Quality Assessment Criteria for Technical Documentation Information Systems: A Systematic Reviewمعیارهای ارزیابی کیفیت اطلاعات در سامانههای اطلاعاتی مستندات فنی: مرور نظاممند104114239310.30484/nastinfo.2020.2467.1932FAشهنازخادمی زادهاستادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران0000-0003-4494-7709عبدالحسینفرج پهلواستاد گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانشادیقاسمیکارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانJournal Article20200309<strong>Purpose</strong>: To systematically review research literature on the use of systems concepts to explore information quality assessment criteria. <br /><strong>Methodology:</strong> Data was collected from relevant research explored in domestic and foreign databases, published between 2009-2019. 58 works were identified of which completeness and relevance of was examined. As a result, 15 documents were selected and analyzed using Cochran's systematic review methodology <br /><strong>Findings</strong>: Criteria for evaluating information quality in technical documentation information systems could be divided into organizational, individual, information, technological, and systematic. <br /><strong>Conclusion</strong>: The categorization of such metrics helps knowledge-based and project-based companies to evaluate the quality of their company’s information systems for further improvement.<strong>هدف: </strong>شناسایی معیارهای ارزیابی کیفیت اطلاعات در سامانههای اطلاعاتی مستندساز فنی.<br /> <strong>روششناسی: </strong>یافتهها را با تحلیل 15مقاله مرتبط از میان 58 مقاله منتشرشده بین سالهای 1388-1398 در پایگاههای اطلاعاتی داخلی و خارجی شناسایی و با بهرهگیری از روش مرور نظاممند کوکران بهدست آوردیم.<br /> <strong>یافتهها: </strong>معیارهای ارزیابی کیفیت اطلاعات در سامانههای اطلاعاتی مستندات فنی را میتوان به ابعاد سازمانی، فردی، اطلاعاتی، فناوری، و نظاممند طبقهبندی کرد.<br /> <strong>نتیجه</strong><strong></strong><strong>گیری: </strong>دستهبندی معیارها به شرکتهای دانشبنیان و طرحمحور کمک میکند وضعیت جاری کیفیت اطلاعات مستندات شرکت خود و انطباق آن با حد مطلوب را ارزیابی کنند.https://nastinfo.nlai.ir/article_2393_5dbbee72cf6e4043da303298a69fb6f0.pdf