TY - JOUR ID - 305 TI - تأثیر استفاده از فن‌آوری واقعیت مجازی در فعالیت‌ها و فرایندهای حرفه‌ای کتابداری و اطلاع‌رسانی JO - مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات JA - NASTINFO LA - fa SN - AU - درودی, فریبرز AU - فرهودی, فائزه AD - دکتری کتابداری و اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران AD - کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 19 IS - 4 SP - 109 EP - 124 KW - واقعیت مجازی KW - کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی KW - خدمات مرجع مجازی KW - آموزش مجازی DO - N2 - واقعیت مجازی، محیطی مصنوعی مبتنی بر رایانه است که توسط نرم‌افزار و سخت‌افزار ایجاد شده، و یک فن‌آوری جهت شبیه‌سازی دیداری و شنیداری، به‌همراه دیگر خواص در محیطی پیچیده است. واقعیت مجازی در واقع شبیه‌سازی دیجیتالی از دنیای واقعی و نوعی برنامه رایانه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با نظام تعامل داشته باشد. در کتابخانه‌های دیجیتالی با کاربرد واقعیت مجازی، کتابداران جهت پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، حیطه گسترده‌ای از منابع دیجیتالی را مورد استفاده قرار می‌دهند. برای فراهم ساختن چنین خدماتی، استفاده‌کنندگان می‌توانند به وب‌سایت کتابخانه مراجعه کنند. واقعیت مجازی می‌تواند در حوزه‌هایی چون گردش مجازی، آموزش کتابداران و کاربران، خدمات مرجع مجازی و دیگر فعالیت‌های کتابخانه به‌کار گرفته شود. UR - https://nastinfo.nlai.ir/article_305.html L1 - https://nastinfo.nlai.ir/article_305_488d481fd4d8c4c9f93cb59f8295a8fb.pdf ER -