TY - JOUR ID - 208 TI - بررسی فعالیت‌های انگیزشی مطالعه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران از دیدگاه مربیان JO - مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات JA - NASTINFO LA - fa SN - AU - قنبرپور, مریم AU - اباذری, زهرا AD - کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی کتابخانة مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج AD - عضو هیئت علمی گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 21 IS - 1 SP - 44 EP - 60 KW - انگیزش KW - مطالعه KW - کودکان و نوجوانان KW - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان KW - انگیزة مطالعه DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف تعیین «فعالیت‌های انگیزشی مطالعه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، از طریق بررسی نظرات مربیان در سطح مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرتهران، از فروردین 1387 تا پایان تیر 1387، انجام شده است. روش تحقیق، پیمایشی- توصیفی است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که 2/73 درصد مربیان کانون معتقدند انجام فعالیت‌های عام فرهنگی بیشترین تأثیر را بر ایجاد انگیزة مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارد. فعالیت‌های هنری با 5/37 درصد در رتبة دوم، و فعالیت‌های ادبی با 7/27 درصد در رتبة سوم تأثیرگذاری بر ایجاد انگیزة مطالعه در کودکان و نوجوانان قرار دارند. از دید مربیان کانون، گروه‌های سنی «الف» علاقة خاصی به فعالیت‌های خاص هنری دارند. گروه سنی «ب» تمایل زیادی به فعالیت‌های عام فرهنگی و خاص هنری و اسلامی دارند. گروه سنی «ج» بیشترین علاقه را، در مقایسه با سایر گروه‌ها، به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، و اسلامی دارند. گروه سنی «د» به فعالیت‌های خاص ادبی و علمی بیش از فعالیت‌های هنری، فرهنگی، و اسلامی علاقه دارند. گروه سنی «ه» در مقایسه با سایر گروه‌ها، کمترین میزان علاقه را به فعالیت‌های خاص هنری داشته و به فعالیت‌های ادبی و علمی علاقة بیشتری دارند. UR - https://nastinfo.nlai.ir/article_208.html L1 - https://nastinfo.nlai.ir/article_208_80af2866a162d4fe309e5c5890f1310b.pdf ER -