TY - JOUR ID - 159 TI - تأثیر نقش ساختار کتاب‌های مرجع کودکان و نوجوانان بر یادگیری: مرور ادبیات JO - مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات JA - NASTINFO LA - fa SN - AU - فراشباشی آستانه, محبوبه AU - صیاد عبدی, الهام AD - کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه فردوسی مشهد AD - دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه استرالیا Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 22 IS - 2 SP - 40 EP - 49 KW - کودکان و نوجوانان KW - کتاب‌های مرجع KW - ساختار کتاب‌های مرجع KW - تأثیر ساختار متن بر یادگیری DO - N2 - هدف: ادبیات علمی را در موضوع رابطه میان ساختار کتاب­های مرجع کودکان و نوجوانان با درک و یادآوری سنجیده است. روش/ رویکرد پژوهش: منابع مرتبط علوم تربیتی و متون کتابداری در زمینه ساختار منابع مرجع مختص کودکان و نوجوانان بررسی شده است. یافته­ها: شیوه سازماندهی و ارائه مطالب در این نوع کتاب­ها و برای گروه خاص کودکان و نوجوانان اهمیت دوچندان دارد. نتیجه­گیری: لازم است  ناشرین این دسته از کتا­ب­ها را از اهمیت ساختار آگاه نمود تا کتاب­هایی با ساختار قابل فهم­تر منتشر کنند. UR - https://nastinfo.nlai.ir/article_159.html L1 - https://nastinfo.nlai.ir/article_159_76592f6ab28b2dd22ffa9c8f0a0a1b1d.pdf ER -