TY - JOUR ID - 101 TI - ارزیابی کیفیت خدمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سنجش رضایتمندی استفاده‌کنندگان با استفاده از شبکه عصبی JO - مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات JA - NASTINFO LA - fa SN - AU - باب‌الحوائجی, فهیمه AU - امیدوار, سپیده AD - دانشیارکتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران AD - کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 23 IS - 3 SP - 38 EP - 53 KW - شبکه عصبی مصنوعی KW - EFQM KW - آنالیز حساسیت KW - مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران DO - N2 - هدف: کیفیت خدمات ارائه شده در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران براساس مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ارزیابی شده و سپس با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی، رضایتمندی کاربران از خدمات پیش­بینی شده است. روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش از نوع کاربردی می­باشد که به روش پیمایشی و با رویکرد کمّی با توزیع پرسشنامه بین نمونه­ای از افراد جامعه است که با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی کیفیت خدمات ارائه شده توسط کتابخانه ملی را مورد ارزیابی قرار می­دهد و با انجام آنالیز حساسیت مؤثرترین و کم­اثرترین مؤلفه­ها تعیین می­شود. یافته­ها: با انجام آنالیز حساسیت در شبکه مؤثرترین مؤلفه محصولات و خدمات با میانگین مجذور خطای 0613/0 و زیرمؤلفه روزآمدی اطلاعات با میانگین مجذور خطای 1225/0 و کم­اثرترین مؤلفه وفاداری با میانگین مجذور خطای 0089/0 و زیرمؤلفه تمایل به معرفی کتابخانه به سایرین با میانگین مجذور خطای 0132/0 تعیین شد. نتیجه­گیری: از نظر کاربران کتابخانه، مؤلفه محصولات و خدمات مهم­ترین مؤلفه، و وفاداری کم­اثرترین مؤلفه است. برای کاربران روزآمدی اطلاعات در اولویت قرار دارد. UR - https://nastinfo.nlai.ir/article_101.html L1 - https://nastinfo.nlai.ir/article_101_7903dd92d3faeb1dabc0a06017371ff7.pdf ER -