%0 Journal Article %T مقایسه سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی با دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری ‌اطلاعات در دانشگاه تهران %J مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات %I سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران %Z 2783-4646 %A نیکنام وظیفه, مهرداد %A خسروی, فریبرز %A طالبی, سهیلا %D 2014 %\ 05/22/2014 %V 25 %N 1 %P 160-173 %! مقایسه سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی با دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری ‌اطلاعات در دانشگاه تهران %K بررسی تطبیقی %K سواد ‌اطلاعاتی %K دانشجویان کارشناسی ارشد %K کتابداری و اطلاع‌رسانی %K فناوری‌اطلاعات %K دانشگاه تهران %R %X هدف: تشخیص اختلاف بین سواد‌اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی، و دانشجویان رشته فناوری اطلاعات دانشگاه تهران است. روش/ رویکرد پژوهش: پیمایشی - تحلیلی از نوع کاربردی یافته‌ها: میزان آشنایی و مهارت دانشجویان هر‌دو رشته در تمام زمینه‌های مورد بررسی، شامل: میزان مهارت در استفاده از ابزارهای جست‌وجو و بازیابی اطلاعات، میزان آشنایی با منابع اطلاعاتی مرتبط با رشته تحصیلی‌، میزان مهارت در ارزیابی منابع اطلاعاتی، میزان آشنایی با مسائل اخلاقی مربوط به اطلاعات، میزان مهارت در استفاده از خدمات و قابلیت‌های اینترنت، و میزان آشنایی با زبان انگلیسی در‌حد بالایی قرار دارد. نتیجه‌گیری: هر دو فرضیه پژوهش رد، و مشخص شد برخلاف یافته‌های بختیارزاده، بین میزان سواد‌ اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی، و فناوری ‌اطلاعات دانشگاه تهران و جنسیت آنان اختلاف معنی‌دار وجود ندارد. %U https://nastinfo.nlai.ir/article_40_85a9f9738de3683808f714b61361b0d4.pdf