%0 Journal Article %T ارزیابی کیفی وبگاه‌های کودکان و نوجوانان ایران با استفاده از مدل وب کیو.ای.ام. %J مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات %I سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران %Z 2783-4646 %A فرهادپور, محمدرضا %A خلف‌‌آبادی, راضیه %D 2015 %\ 09/01/2015 %V 26 %N 2 %P 91-110 %! ارزیابی کیفی وبگاه‌های کودکان و نوجوانان ایران با استفاده از مدل وب کیو.ای.ام. %K کودک و نوجوان %K ایران %K وبگاه %K استاندارد ایزو 1-9126 %K مدل وب کیو.ای.ام %K ارزیابی کیفی %R %X هدف: ارزیابی کیفی وبگاه‌های کودکان و نوجوانان ایران است. روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش پیمایشی است و با استفاده از سیاهه وارسی مبتنی بر استاندارد ایزو  1-9126 و مدل وب کیو.ای.ام. داده‌های مورد نیاز 33 وبگاه گردآوری شده است. یافته‌ها: وبگاه‌های کودکان و نوجوانان ایران از لحاظ "قابلیت استفاده" با میانگین 39/0 در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، از لحاظ "قابلیت عملکرد" با میانگین 447/0 در وضعیت متوسط به پایین قرار دارند، و از لحاظ "قابلیت اطمینان" با میانگین 637/0 و "قابلیت کارآیی" با میانگین 732/0 گرچه در وضعیت بهتری قرار دارند، اما با وضعیت بسیار مطلوب فاصله دارند. نتیجه‌گیری: وبگاه‌ها‌ی کودکان و نوجوانان ایران از نظر رعایت الگوها و معیارهای کیفی وب کیو.ای.ام.، نمره‌ای پایین‌تر از حد متوسط دریافت کرده‌اند و بازنگری در طراحی و تدوین آنها را می‌طلبد.‌ کلیدواژه‌ها: کودک و نوجوان، ایران، وبگاه، استاندارد ایزو 1-9126، مدل وب کیو.ای.ام.، ارزیابی کیفی %U https://nastinfo.nlai.ir/article_333_3601ff4107265e077f4d2400afa4ceb1.pdf