%0 Journal Article %T بررسی نگرش‌های دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به کتابداران دانشگاهی %J مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات %I سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران %Z 2783-4646 %A موسوی‌زاده, زهرا %D 2010 %\ 02/20/2010 %V 20 %N 4 %P 41-52 %! بررسی نگرش‌های دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به کتابداران دانشگاهی %K نگرش %K دانشجویان %K کتابداران دانشگاهی %K موقعیت حرفه‌ای %K کتابداری %K دانشگاه علامه طباطبایی %R %X کتابداران با دارا بودن دانش، مهارت، و تجربه قادر هستند در امر آموزش و پژوهش به دانشجویان کمک کنند. عدم اطلاع دانشجویان از موقعیت حرفه‌ای، نقش‌های آموزشی، دانش، وظایف، و علاقة کتابداران برای کمک به آنها باعث می‌شود دانشجویان از راهنمایی‌های کتابداران و کتابخانه‌ها به نحو احسن استفاده نکنند و پیدا کردن اطلاعات را وظیفة شخصی خود تلقی نمایند.در این مقاله با روش پیمایشی نگرش‌های دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در رشته‌ها و در مقاطع تحصیلی مختلف نسبت به کتابداران دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد دانشجویان با اینکه کتابداران را افرادی تحصیلکرده می‌دانند، ولی از پیشینه‌های تحصیلی، نقش‌ها، وظایف، و مهارت‌های آنها آگاه نیستند. در پایان مقاله نیز پیشنهاداتی ارائه شده است. %U https://nastinfo.nlai.ir/article_232_e67e174d8c184bc910a4eaa9bf789985.pdf