%0 Journal Article %T ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی به‌روش 360 درجه (نمونه‌پژوهی: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز) %J مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات %I سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران %Z 2783-4646 %A خادمی‌زاده, شهناز %A یاری, صادق %A قنادی‌نژاد, فرزانه %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 29 %N 4 %P 157-170 %! ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی به‌روش 360 درجه (نمونه‌پژوهی: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز) %K کتابداران %K کتابخانه‌های دانشگاهی %K دانشگاه شهید چمران اهواز %K بازخورد 360 درجه %K روش های ارزیابی %R 10.30484/nastinfo.2019.2294 %X هدف: ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به‌روش 360 درجه.روش‌شناسی: این پیمایش از نوع کاربردی و به‌لحاظ ماهیت توصیفی - تحلیلی است. مدیر، کتابداران، همکاران، و کاربران کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز جامعه‌ آماری پژوهش بودند. هر کتابدار توسط مدیر، خود کتابدار، همکاران، و 375 نفر از کاربران کتابخانه براساس پرسشنامه ارزیابی ‌شدند و سپس دیدگاه‌های آنها با هم مقایسه شد.یافته‌ها: میانگین وضعیت عملکرد کتابداران در شاخص مهارت‌های «دانش و معلومات حرفه‌ای» (31/4)، «اخلاقی- ارزشی» (02/4)، «شخصیتی» (94/3)، «عملکردی» (87/3)، و «ارتباطی» (85/3) بالاتر از حد متوسط بوده و مطلوب ارزیابی شده است.نتیجه‌گیری: ارزیابی عملکرد کتابداران می‌تواند از عوامل اصلی پیشرفت کتابخانه‌ها باشد. بنابراین، ارزیابی کتابداران و شناخت آنها از خود به ارتقای کتابخانه می‌انجامد. ارزیابی کتابداران به‌روش 360 درجه یا ارزیابی گروهی می‌تواند روشی نوین برای ارزیابی کتابداران باشد. %U https://nastinfo.nlai.ir/article_2294_e3fe4460156886206c2f7495ce8ae48e.pdf