%0 Journal Article %T یادگیری سازمانی در کتابخانه؛ گزارشی از کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی در تهران %J مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات %I سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران %Z 2783-4646 %A جنوی, المیرا %A محمداسماعیل, صدیقه %A روشندل اربطانی, طاهر %D 2010 %\ 11/22/2010 %V 21 %N 3 %P 216-226 %! یادگیری سازمانی در کتابخانه؛ گزارشی از کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی در تهران %K سازمان یادگیرنده %K یادگیرندگی سازمانی %K کتابخانه‌های مرکزی دانشگاهی %R %X هدف این مقاله بررسی میزان انطباق کتابخانه‏های مرکزی دانشگاه‏های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سطح شهر تهران با ویژگی‌های سازمان یادگیرنده می‌باشد. جامعة آماری تحقیق را کلیة کارکنان با مدرک لیسانس و بالاتر کتابخانه‌های مزبور تشکیل می‌دهند. روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامة محقق ساخته با مقیاس لیکرت بوده است. نتایج حاصل از آزمون دوجمله‌ای نشان داد که کتابخانه‌های مزبور ویژگی‌های سازمان یادگیرنده را ندارند و این کتابخانه‌ها یادگیرنده نیستند. و در نهایت، پیشنهاداتی جهت افزایش میزان یادگیرندگی سازمانی در این کتابخانه‌ها ارائه شده است. %U https://nastinfo.nlai.ir/article_205_d85649ff5d9d9f0066ed10e52e2ae63f.pdf